IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде всъщност се произвеждат европейските коли - I част

Проследяваме всички заводи на континента, и какви точно модели се сглобяват в тях

Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.


Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):


Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Запознат ( преди 3 години )
    Пежо 2008(и двете поколения-настоящето и предишното) се произвеждат във Виго, Испания, а не във Франция. Не знам дали това е причината за проблемите с качеството на този модел, но за разлика от 3008, който се произвежда в Сошо, Франция, те са факт. Имате и други неточности в статията, но така е като се преписва сляпо от Уикипедия....
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Най стария завод на Даймлер е в Меттинген там се правят скоростни кутии. Там е и паметника на Карл Бенц. До него непосредствено е и завода в Хеделфинген . И двата са малки в сравнение с Зинделфинген. В Зинделфинген са поточните линии и само сглобяването на автомобила. Огромен е но не е първия.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Smart Fortwo си се произвежда в Хамбах дори и в момента, отвориха фабриката миналата седмица. ForFour се прави от Рено в Ново место
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Qwerty ( преди 3 години )
    #4 , ти наистина ли вярваш ,че щайгата ти е сглобявана от чистокръвни корейци.. там работната ръка е масово от Виетнам, Китай и Камбоджа...а те си понамирисват. това при положение че си сигурен че не идва от чехия, словакия или още по прекрасно- от турция
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    #4 ( преди 3 години )
    Хаха, я погледни някое клипче от завода в Улсан, само филипински и виетнамски мутри :D
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    хасан ( преди 3 години )
    купете си японска кола.. правена в турция.
  • #4
    0 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Моята съм я чакал 6 месеца от Корея, ама не е правена от миризливи мигранти.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    #2 ( преди 3 години )
    В Щутгарт - тоест Унтертюркхайм - вече не се сглобяват автомобили. След протеста на синдикатите от Daimler преоборудваха завода за производство на батерии и компоненти за електромобили
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Е в Германия сложихте Рюселсхайм, Мюнхен и Волфсбург, а Щутгарт го няма... Честно ли ?!
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 3 години )