Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
1. ВИГО - Citroen. Построен от французите още през 1958, днес произвежда предимно лекотоварни модели - Citroen Berlingo, Peugeot Rifter и Opel Combo, а също и Toyota Proace City.
2. БАРСЕЛОНА - Nissan. Доскоро заводът правеше и хечбека Pulsar, но японците се отказаха от него и сега тук се сглобяват основно пикапът Navara и ванът NV200.
3. МАРТОРЕЙ, край Барселона - Seat. Тук се произвежда цялата традиционна гама на испанците, както и някои други модели на компанията-майка VW, например Audi Q3.
4. САРАГОСА - Opel (на снимката). Построен през 1982, това е най-големият завод на Opel в Европа. Наскоро от него излезе 13-милионният автомобил. Тук се правят Corsa, Astra, Mokka и Crossland-X.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi