Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - I част (ГАЛЕРИЯ):
5. ЛАНДАБЕН, Памплона - Volkswagen. Тук се правят по-компактните модели на VW - най-вече Polo и T-Cross. Капацитетът е около 300 000 годишно.
6. ПАЛЕНСИЯ - Renault. Един от основните заводи на французите, с капацитет около четвърт милион автомобила годишно. В момента прави Megane и Kadjar.
7. ВИЯВЕРДЕ, Мадрид - Peugeot-Citroen. В миналото тук се правеше Peugeot 207, сега сглобява най-вече Citroen C4 Cactus.
8. АЛМУСАФЕС, Валенсия - Ford (на снимката). Това е най-големият завод на Ford извън САЩ, с капацитет 450 000 коли годишно. Сега прави Mondeo, Kuga и няколко лекотоварни модела.
Очаквайте във II част: от унгарските Mercedes-Benz до украинските Skoda и Audi