Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
13. ТОЛИАТИ - Лада (на снимката). Целият град е построен в чест на завода на ВАЗ и кръстен на италианския политик-комунист, издействал навремето лиценза от Fiat. Днес тук се правят Лада Нива, Гранта седан, както и всички модели на Daciа, продавани обаче в Русия или като Лада, или като Renault.
14. ЧЕРКЕЗК - Derways. Фабрика за сглобка на най-различни китайски модели на фирмите Lifan, Geely, Brilliance, Chery.
15. ЛИПЕЦК - Lifan Group. Eдна от големите частни автомобилни компании в Китай, която сглобява тук моделите си за пазарите в Русия, Казахстан и още няколко средноазиатски републики.