fallback

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво. Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл. Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #52
    анонимен ( преди 4 години )
    Вие нормални ли сте бе хора? Значи според вас един дизелов мотор който събира 5 литра масло трябва за 10000 километра пробег да няма грам в него и това трябва да е нормално???? Моля ви кой е този производител който казва че е нормално?
  • #51
    анонимен ( преди 4 години )
    Това са глупости имам дизел на 10000км да изгори максимум 500 мг масло
  • #50
    Иван ( преди 4 години )
    Тоя който е писал тая статия няма хал хабер от автомобили.
  • #49
    Аз ( преди 4 години )
    Най-вероятно производителите ги пишат тези 0.5 литра на 1000 км да се застраховат и ако има проблем да не сменят двигател. Не казвам, че не е възможно - мотори всякакви, шофиране различно. Моя разход с 3.7 бензин на Мерцедес беше точно толкова, без значение от маслото - 5w40, 10w40, различни марки. След ремонт нищо не гори.
  • #48
    Димитров ( преди 4 години )
    Имам Рено Лагуна '97 г. на 377000 км, 2.0 бензин. Сменям маслото на 10000 км - ELF 5W40 и НИКОГА не съм доливал. Харчи по-малко от 0,5 литра/10000 км. Преди година мерих компресията в цилиндрите - най-ниското налягане беше 10,8... Пък вие плюйте по всичко, което не е ВАГ...
  • #47
    Философ ( преди 4 години )
    Пълна простотия! Дизела не харчи повече масло от бензина! Моята Ланчия Капа харчи 1 литър на 10 000 км.
  • #46
    Атанас Кьосев ( преди 4 години )
    Сменям масло на 20 хиляди- където съм го сипал там го хвърлям... Да *** тъпите ви статии?)
  • #45
    Kokoimoko@abv.bg ( преди 4 години )
    Поредната група в статия на поредния глупав журналист който си няма понятие от двигателя и масла
  • #44
    Bat rosko ( преди 4 години )
    Това ако го е писал специалист. Пази боже.
  • #43
    Джокович ( преди 4 години )
    Изправният дизел не харчи масло бе неграмотници!!
fallback
Последни