fallback

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво. Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл. Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #102
    Алабала ( преди 2 години )
    Зависи от конкретния двигател.Моят е 1.9 помпа-дюза на WV и маслото го сменям на 15000 км. За тези километри изразходва не повече от 500 мл. Новите дизели 1.6 на WV по мои наблюдения до 1 литър на 10 хиляди. Стария бензинов 2.0 (115 к.с.) на WV 1 литър на 5 хиляди. Старият бензинов боец 2.0 16V (F7R) на RENAULT 250 мл. на 10 хиляди.Така че няма еднозначен отговор.
  • #101
    анонимен ( преди 3 години )
    Моят опит е точно обратен.Бензинките горят масло,а дизелите не.Имам наблюдения върху бензинови корейки,японки и ВАГ- всички горят-още от малки та до дълбоки старини :).Корейките и японките по-малко,ВАГ по 4-5л. на 15х.км.От дизелите ВАГ и Рено - никакво горене на масло.ВАГ-а ми е на 30х.км. смяната,а на Реното на 20х.км.И двата се карат с пълни синтетики и юнашки.ВАГ-а е помпа дюза,вече на 11год и 150х.км.Реното комън рейл на 4 г и 80х.Все тая никоя не пипа маслото от смянан на смяна.
  • #100
    xxx ( преди 3 години )
    До 1 литър на 10000 км се смята за нормален разход на масло . При голям разход на масло двигателя започва да развива по добра динамика след което обикновено казано на жаргон издухва гарнитурата на главата. Това се случва защото масло попаднало в горната част на цилиндъра повишава компресията повече от разчетеното и двигателя се разваля. Наблюдава се масова техническа неграмотност от страна на авторите на статиите която води до големи заблуди в четящите въпросните статии.
  • #99
    анонимен ( преди 3 години )
    Половин литър на хиляда километра нормално?
  • #98
    Гошо ( преди 4 години )
    Упоменат е разхода на масло между смените. Според мое лично мнение по-скоро има значение производитела отколкото типа двигател :)
  • #97
    Гошо ( преди 4 години )
    Ето моя личен опит:Mazda 3 1.6 MZ-CD (Дизелl): закупена на 110к продадена на 250к. Разход на масло: 0л.Golf IV 1.6 FSI (Бензин): закупена на 70к, продадена на 85к. Разход на масло: 1л/1000kmToyota Auris 2.2 D-CAT (Дизел):закупена на 105к, продадена на 205к. Разход на масло: 0л.Lexus IS 250 4GR-FSE (Бензин): закупена на 75k, продадена на 143k: Разход на масло: 0л.Mazda CX-5 2.5 SKYACTIV-G (Бензин): закупена нова. Навъртяни вече 20к. Разход на масло: 0л.
  • #96
    анонимен ( преди 4 години )
    Alfa 147, 1.9JTDm, 170hp, 2007ма. Реални 372 000км, първи и единствен собственик. Смяна на всеки 10к км, не пипа. Маслото обичайно е 5w40, за няколко смени(около 200к пробег имаше) беше 0w40 като експеримент.Не го казвам за друго, ами ми е първа кола. А всички ме убеждаваха колко била чуплива, как постоянно щяло да се долива масло. Ми... освен към окачването, други въпросителни нямам. Явно други алфо-карачи ги вземат супер изпърдяни втора ръка.
  • #95
    Men ( преди 4 години )
    Чисто нов сеат дизел 150коня, смяна на масло на 30к(лонг лайф), изминати 55к предстояща втора смяна - разход на масло 0.
  • #94
    анонимен ( преди 4 години )
    БМВ 520Д Ф11 27000 км и Мазда3 2.0 скайактив бензин 15000 км интервали за смяна на масло и двете не горят масло .всичсо зависи от правилна подръжка и хубави масла
  • #93
    308 ( преди 4 години )
    Polo, 94 бензин 1,6 75кс. литър масло на 10000км, Тотал 10w40.Пежо 308 2012 1,6 e-hdi не пипа дори и за 15000км. Bardahl xtec 5w30 c3.
fallback
Последни