fallback

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво. Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл. Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #82
    sun ( преди 4 години )
    Заглавието трябваше да бъде Защо дизеловите двигатели над 150-200 000км харчат повече масло?
  • #81
    Ххх ( преди 4 години )
    1.7 дизел на Исузо на 15 години. Капка не харчи за 10 хил.
  • #80
    petardimin ( преди 4 години )
    Добре е такива теми да отварят хора които са работили с няколко поколения двигатели,иначе темата става,,фейсбук"
  • #79
    анонимен ( преди 4 години )
    Тодоре, или още не е е било отекло маслото в картера или си спрял на наклонено място и не ти е отчело на щеката. Няма начин да не го е пипнало! Поне няколко милиметра се е смъкнало от чертичката на максимума. Ама всъщност може наистина да не е пипнато маслото, като се замисля. Ако караш до 2000 об/мин, като баба няма да го барне изобщо. Само в този случай обаче.Има и друг вариант да ти влиза нафта в маслото.Спукана глава.Имах един познат и той така колата му не пипа масло,а пуши, като локомотив
  • #78
    анонимен ( преди 4 години )
    васо, имах Голф с тоя двигател и буташе масло. Беше на реални 130 000 км. Сам си го докарах от Германия, като го купих от собственика частно лице. Първи собственик с книжки, поддръжка и всичко. Така, че не лъжи. Бута си масълце малко, но редовно. После имах 2 Пасата същия двигател, но 110 и 130 к.с. Те горяха повече масло. На 1000-1500 доливах по половин литър. Сменях го на 10 000 км и си вземах една 5 л. туба масло допълнително. От смяна до смяна ми стигаше и малко хартисваше накрая.
  • #77
    Алексей ( преди 4 години )
    Който е писал статията, да спре да пише статий за автомобили и да почне да ходи за риба.1/ Съвременните бензинови, с ниска степен на *** са страшни маслояди2/ Дизелите масово започват да нагъват масло през турбината, от неправилна експлоатация, неправилно масло, пренатоварване на турбината и т.н.3/ При дизелите следствие на регенерацийте на ДПФ-а и съответно регенарции в режим на градско каране, а не при подържане на 2500 оборота навлиза масло в нафтата.
  • #76
    Тодор ( преди 4 години )
    Та значи, 3000 км Октавия 2 ,1,6 тди, ми "изхарчи" 0,00 литра масло. Днес проверих за първи път, от смяната.
  • #75
    васо ( преди 4 години )
    Имах някога октавия 1 1.9 тди,90 к.с., един я смачка отзад на 500 000 км, не пипаше грам масло.
  • #74
    анонимен ( преди 4 години )
    Защо дизелите харчели повече масло, попитали ВАГ-аджиите от Автокомедия. Ами защото са немски, бе драги!
  • #73
    анонимен ( преди 4 години )
    Маслояди безподобни много ясно, даже и хората направо в нафтата си го слагат маслото.
fallback
Последни