fallback

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво. Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл. Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #62
    Гогу ( преди 4 години )
    Ако има турбо, разхода на масло е по висок, от значение е и колко цилиндъра е двигателя и най вече колко бързо са кара, защото когато се кара бавно на нисли обороти разхода на масло е по малък и ако я пържиш от светофар до светофар или пък по магистралата с 200км в час ще харчи мноого масло.
  • #61
    Ддп ( преди 4 години )
    Глупости на търкаленца... Карах бензинов масларник.... А сега имам дизел и маслото го гледам от смяна на смяна
  • #60
    Д.Кънев ( преди 4 години )
    Първо говорите идиотщини.Каквото и да кажете е идиотско.Имам Мазда на 19годиди.Разходът и за градско е с около литър по малко от обявеното от завода производител.И до тук свършват добрите неща.Всичко друго е ***.Това мога да кажа за японските коли.
  • #59
    Манииииии ( преди 4 години )
    Какви са тия глупости на търкалета ?!! И аз си мислих че като е от аутомедия ще е поне малко полезна статия а то пълна пръдня !
  • #58
    проф. Ан ( преди 4 години )
    "Моята Ланчия Капа харчи 1 литър на 10 000 км."Е ти с врътването на ключа трябва да си в лютеницата, значи!
  • #57
    Benbe ( преди 4 години )
    Какво означава думата "журналист"Неграмотен човек ,за който е простено и оправдано от обществото да дрънка всевъзможни глупости.
  • #56
    .... ( преди 4 години )
    Хахаха
  • #55
    Стефчо ( преди 4 години )
    Страхотна статия! Хахаха! "дефектно уплътнение на цилиндровата глава"! Пич, ти виждал ли си някога автомобил с вдигнат капак?
  • #54
    Дизел ( преди 4 години )
    Дрън дрън.Плнии глупости
  • #53
    Готин ( преди 4 години )
    Да долееш масло в двигателя, когато нивото е паднало, се случва на всеки ПОНЯКОГА, но когато нивото на маслото ви се е ВДИГНАЛО, това наистина говори за ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ!!!
fallback
Последни