fallback

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво. Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл. Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 4 години )
    Дизелите са за трактористите, а всичко останало за шофьорите. Дали харчат или не повече масло е последен проблем. При тези двигатели проблемите са от друго естество и най-вече са проблемни за здравето на хората. За техническите проблеми няма нужда да се говори. На всеки с малко обща култура са ясни. Непреодолими проблеми. Дизелът трябва да бъде голям и масивен, а не олекотен, алуминиев с изтънени стени заради тегло и т.н. Натоварванията са големи и малкото леко двигателче дава бързо фира.
  • #31
    obg ( преди 4 години )
    пълни глупости, 23 годишен 2,5 тди редови петак не пипа масълце за 10х от смяна до смяна
  • #30
    Драги ( преди 4 години )
    Като си вървиш бос по асфалта, и си технически неграмотен не пиши глупости !
  • #29
    Вин Дизел ( преди 4 години )
    Дизел не е кола, а марка дрехи. Напълнихме се с дизелаци като бедния италиански юг. Всичко живо мисли как да спести 6 лева като вземе днеска здравето на 200 човека и така всеки ден. "Берекет версим бре!" - би възкликнал Доган
  • #28
    Дизелите са за тракт ( преди 4 години )
    Железен двигател е 1.5dci, но шумен и тромав. Да си купиш дизел 2019-та година е като да си купиш фабрика на 9-ти Септември 1944-та.
  • #27
    Роко сифреди ( преди 4 години )
    Имам чисто ново рено Меган 1.5 дизел и замяната на масло е през 30 000. Км няма никакъв разход на масло.
  • #26
    Роко сифреди ( преди 4 години )
    Вие нормални ли сте? Дизелите харчели повече масло от бензина??? Първо се запознайте с устройството на съвременните двигатели и тогава пишете глупости.
  • #25
    Тодор ( преди 4 години )
    Имах Рено 19, 1,4 Енерджи и Нисан Микра К 11, 1,0, бензинови, над 200000 км, не харчеха и 100 гр масло на 10000 км. Сега карам Октавия, 1,6 тди, на 160000 и тя няма разход масло. Чудя се за какви коли говорите тука, че имат нормален разход масло от 0,5 л/1000км?
  • #24
    Грета Тундберг ( преди 4 години )
    Зелени еко меко масла, тенекиени двигатели, даунсайзинг, форсинг , тъъъънки масла па да не ги гори....че мен закво ме наеха тия с пурите....пък вий си джиткайте по 20 к от смяна до смяна...то и без това са изчислени в новите коли най много 7-8 смени и ауфвидерзеен на бараката....
  • #23
    Ох боли ( преди 4 години )
    Съвременните дизели сменят масло на 20000 и повече км.
fallback
Последни