fallback

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво. Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл. Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #22
    Георгиев ( преди 4 години )
    Ти ако на 1000км. заливаше 0.5л. масло по-добре се гръмне и не пиши такива глупости.
  • #21
    Драгомир ( преди 4 години )
    Мойто защо не мърда нито милиметър от смяна до смяна? Колата е Форд фокус 1.6 тдци 95 коня...
  • #20
    Сашо ( преди 4 години )
    Пичове между смяната на масло(15000км) най много да се долее 200-500мл масло. Аз съм с Ауди б6 2004 TDI 130hp и не доливам повече от около 300 млн на около 10000 км и то по мое усмотрение, а не защото ми е светнала лампата
  • #19
    Аладин ( преди 4 години )
    Когато ви светне лампата ми, вече е късно ...
  • #18
    Оризарина ( преди 4 години )
    При японските горенето на масло е залегнало в идеологията им. Дето викаше един познат двигателите им изгасват ако трябва да гори само бензин
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    # 12Нещо ме бъркаш с някой. Имах Пасат Б6, сега съм с новия, но съм врътнал само 16к. Двата от нови, масло ти казах кога и колко съм доливал. На новия още не съм го и сменявал, нито доливалЯпонски не съм имал, не смятам и някога да си взимам. Поради тази причина, проблеми с тях не съм имал... Аз и с дизелите на ВАГ не съм имал...
  • #16
    Бобо ( преди 4 години )
    Е по голяма глупост не бях чел!
  • #15
    Пламен ивков ( преди 4 години )
    Ако мотора харчи дори половин литар на 10000 километра вече е за ***
  • #14
    Боби ( преди 4 години )
    Дизела не харчи масло ако нормално поддържан
  • #13
    Мишо ( преди 4 години )
    Разходът на масло също зависи много от начина и мястото на шофране.Едно е да се движиш предимно в градски трафик или караш на дълги дистанции, също дали държиш 2000-2500 об/мин. или юркаш в червения сектор на оборотомера, при което всички двигатели "бутат яко" масло.
fallback
Последни