fallback

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво. Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл. Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #42
    к. к. ( преди 4 години )
    Новите дизели харчат при скорост над 150 км/ч. Авенсис D-4D харчеше близо литър/1000. Обясниха ми, че е нормално, новите тефлонови семеринги изпускали. Не се съгласих, накарах ги да ги сменят със старите добри стоманени семеринги. След смяната до 200 км/ч. не харчеше и грам!
  • #41
    Вин Дизел ( преди 4 години )
    Не харча повече масло!
  • #40
    Лъжа ( преди 4 години )
    Дизелите много по-рядко харчат масло в сравнение с бензинов двигател.
  • #39
    Пешо ( преди 4 години )
    ТОВА НЕ Е ВЯРНО
  • #38
    Вариатор ( преди 4 години )
    Тоя па алоооууу сега сме 2020 година какъв Голф 5 бре????Ами той Голф 7 стана на 5 години той Голф 5 говори..Стига плю по ВАГ вадейки вода 10 кладенеца и вадещ модели от 10 години само и само да плюеш.Фани и прочети за ТСИ 3 поколение и 3 ево поколение и тогава разказвай твойте смешки.Ама от къде да знаеш като у твоето село Голф5 е най актуалната кола ххаххахах.Аз като собственик на Октавия РС ТДИ със 184 коня мотор CUNA ще кажа маслото е лонг лайф сменя се 25хил моята е на 92хил ДОСЕГА не съм
  • #37
    анонимен ( преди 4 години )
    И аз имам познат с нова мазда 6, бензин, но харчеше 1.5 литра масло на 1000 км. Вносителя не признава проблем. Казали му да кара с по-гъсто масло...!?
  • #36
    Геле ( преди 4 години )
    Имам приятел с чисто нова Мазда 6 дизел - харчеше 0.5л масло на 1000км. Не можеше да приеме такъв разход за нормален и след разправии с вносителя не успя да я върне, та я продаде на 1г.Друг приятел с Рено Каптюр бензин - в книжката пише че разход от 0.5л/1000км е допустим.
  • #35
    До №36 ( преди 4 години )
    Тя гаранцията му е изтекла още като не е отишъл навреме за първата смяна на масло.
  • #34
    анонимен ( преди 4 години )
    Уауууу, и думата *** (чyгyн) била от забранените. Браво комедианти! Невероятни сте! Та това със звездичките в предното мнение да знаете какво е и от какво трябва да е направен един истински дизелов двигател, за да бъде здрав и надежден. Това е първият критерии материалът. После има още много, но той не е ли изпълнен не чакайте да е здрава нафтовата печка.
  • #33
    анонимен ( преди 4 години )
    Не случайно на камиони, трактори, кораби дизелите са големи, масивни и от ***, а не алуминии. Това са истинските дизели, които ще ви надживеят, а не тези изпилените, които ги монтират в колите и на които ви казват, че масло се сменя на 20-30-40 000 км. Или с индикатор за смяна на маслото. Преди време мой познат с ФВ с индикатор за смяна на масло го смени на 42 000 км, смени го още веднъж пак на над 40 хил.и до трета смяна не стигна, защото мотора каза "мяу" когато тъкмо му свърши гаранцията
fallback
Последни