fallback

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво. Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл. Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #72
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако дизела е немски харчи задължително масло. Няколко са минали през мен и всички бутаха масло. Взех си Дачия с 1.5 мотора и маслото не го пипа. От смяна до смяна нивото на щеката не се променя. Това на 15 000 км. При немските кошници винаги съм доливал на няколко хил км по около 0.5 л. Казвали са ми, че направо съм късметлия, че толкова малко горят масло. Обикновено толкова на 1000 км харчели масло, че и на по-малко. Доста се учудих тогава, но явно им е обща болест.
  • #71
    ( преди 4 години )
  • #70
    Audi A6 ( преди 4 години )
    Карам дизел от 6 години. На 420 000 км, маслото сменям на всеки 15-17 хил.км. Колкото масло и сложа, толкова и вадя при смяна.
  • #69
    Измислици ( преди 4 години )
    3.2литра, 6 цилиндров редови на мерцедес с масло 5w30 без доливане за 20000км. Карам го от 5 години и съм изминал 1000000км. Ако колата е наред масло не гори. Или ако гори е минимално без нужда от доливане.
  • #68
    Evgeni ( преди 4 години )
    Е добре де.....щом хал хабер си нямате от двигатели и автомобили...пишете за нещо друго....за животни,сладкарство,финна бродерия.....не заблуждавайте читателите си....
  • #67
    Дизелджия ( преди 4 години )
    Дизела харчи литър на 1000 ако турбината е счупена. Ако се слага правилното масло за двигателя няма да го харчи.
  • #66
    Дизаларов ( преди 4 години )
    Имам дърт дизелак на над 300 хил. км, който не бута масло. Преди това съм имал три бензинови каручки на неизвестен брой километри, всяка от които гореше стабилно количество масло. Въпрос на късмет, предполагам. А статията е шега някаква - дори жена ми би прозряла пълната некомпетентност в нея.
  • #65
    Ацо ( преди 4 години )
    Половинка на 1000км.било нормално!?! Че то мойта 19 годишна Зафира харчи около литър на 10000,май новите ще дойдат по- големи масларки ха,ха!
  • #64
    Комедия ( преди 4 години )
    Дизелово Рено с турбо на 350 хил. километра. НИКОГА не сме доливали масло между смените, които са на 15 хил. километра.
  • #63
    ето така ( преди 4 години )
    Не разбрах защо дизела харчи повече масло от бензина , никъде не пише в статията.
fallback
Последни