fallback

Защо дизеловите двигатели харчат повече масло?

Измерването и допълването с масло е особено важно при тези автомобили

Двигателите трябва да бъдат смазвани, за да работят правилно (или изобщо да работят). При дизелите това важи с още по-голяма сила. Затова и измерването на нивото на маслото и допълването трябва да бъде по-често. Но какво да правим, когато разходът изглежда по-висок?

Когато смазването в двигателя бъде нарушено, металните части започват да се трият една в друга. Това води до износване на буталните пръстени, които се движат по стените на цилиндрите. Ако масленият поток бъде прекъснат, двигателят блокира. Затова не пропускайте да измервате нивото на маслото и при нужда доливайте. В модерните автомобили на таблото излиза съобщение или поне светва лампичка, когато нивото на маслото приближава долната граница.

 

Ако установите разход на масло, е препоръчително да допълните веднага, без да карате с ниско ниво. Всички двигатели - и дизеловите, и бензиновите - имат известен разход на масло. Колкото по-стар е двигателят, толкова по-висок може да се окаже този разхо До половин литър на хиляда километра се смята за нещо нормално. Но при дизелите тази стойност може да се окаже по-висока.

Ако разходът се повиши над посоченото ниво, търсенето на причината става задължително. Производителят посочва сам колко висок може да бъде разходът на масло, за да остане нивото в норма. Ако при вас този показател е надвишен, трябва да се замислите.

Причините за повишения разход при дизелите могат да бъдат различни. Например: дефектна горивна помпа, увредени уплътнения или проблеми при изгарянето. Дефектно уплътнение на цилиндровата глава също може да е проблем.

В зависимост от причината ремонтът може да стане скъп. Ако двигателят е стар, може би трябва да се запитате и дали ремонтът има смисъл. Тъй като увеличеният разход на гориво по правило се дължи на дефект, няма действия, които могат да бъдат предприети за избягването му. В повечето случаи виновна е възрастта на двигателя. Постоянното допълване на масло е решение, което може да бъде използвано до ремонта или покупката на нов автомобил.  

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #92
    Коко ( преди 4 години )
    Два месеца и още няма еднозначен отговор на този въпрос. Хората дето карат или са карали свестни автомобили с дизелови двигатели казват: Дизеловите двигатели НЕ харчат повече масло от ... от кои верно! Може би от ракетните.
  • #91
    1234 ( преди 4 години )
    Мерива 1.7cdti-не се налсга да долувам, защото не го пипа, а го сменям на 16 000км..5w30.Автора да се гръмне
  • #90
    Монтьор ( преди 4 години )
    ПОЛОВИНАТА ОТ ЕКСПЕРТИТЕ ПИШЕЩИ ТУК НЕ РАЗБИРАТ ИЛИ ДАЖЕ МАЛКО КАРАТ АВТОМОБИЛА СИ! АКО ЕДИН АВТОМОБИЛ ИМА ДОБРА ПОДРЪЖКА,А НЕ НА БЪЛГАРЧЕТА КОИТО КУПУВАТ ЕВТИНИ НОВИ СГЛОБЕНИ В ТУРЦИЯ АВТОМОБИЛИ ИЛИ НА СТАРО ДО 5000ЛВ. ИТАЛИЯНКИ НЕ ТРЯБВА ДА ХАРЧИ ПОВЕЧЕ ОТ МАСЛОТО УКАЗАНО В СЕРВИЗНАТА КНИЖКА НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ! ЗА ВСИЧКО СА ВИНОВНИ ПОЛИТИЦИТЕ,ЧЕ ЗАКОНОВО НЕ ОГРАНИЧИХА ВНОСА НА АВТОМОБИЛИ НАД 7г. И РБ СЕ НАПЪЛНИ С ТАРАЛЯСНИЦИ,КОИТО ТРОВЯТ ДЕЦАТА НИ,ЗАЩОТО СЕ КАРАТ ДО ОТКАТ!!!
  • #89
    иван ( преди 4 години )
    и аз полъган навремето от уж чистотата на дизела си купих пежо 206 и бмв 1 дизел. Никога не съм доливал масло, колите са съответно на 18 и 15 години, но са купувани нови.
  • #88
    Пешо ( преди 4 години )
    Това не е тока
  • #87
    Георгиев ( преди 4 години )
    Харчи масло на баба ти хурката.
  • #86
    Георги ( преди 4 години )
    Исузу на 300 000 км 17 год изобщо не харчи масло
  • #85
    1.9 TDI ( преди 4 години )
    Имах преди време Шкода 1.9 TDI. Направих повече от 100 000 км с нея, извън и в града. Нито веднъж не съм доливал масло. Това е най-скучната кола, няма нищо за което да се хванеш и да се занимаваш събота или неделя. Трябваше да прекарвам време с жена си, което беше натоварващо.
  • #84
    bulava ( преди 4 години )
    Имам Опел Зафира 2.0 Дти и си налива само масло на GM 10W40 .На 400000 км и масло не се долива и не го гори.Хората масово не разбират че от масло до масло има разлика,не само във вискозитета но и в марката.Пробвайте с различни марки и ще разберете кое е за вашата кола
  • #83
    анонимен ( преди 4 години )
    Сега нова статия моля, защо обслужването на дизелови и хибридни автомобили е в пъти по-скъпо.
fallback
Последни