IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кога автоматичната скоростна кутия трябва да мине на ръчен режим?

Конструкторите на трансмисии неслучайно са предвидили подобна възможност

Кога автоматичната скоростна кутия трябва да мине на ръчен режим?

Автоматичната скоростна кутия е едно от най-полезните устройства, които някога са изобретени от човека. Нейното внедряване в съвременните автомобили позволява увеличаване на комфорта, улеснява управлението (особено в задръствания) и повишава безопасността. Защо обаче този тип скоростни кутии се нуждаят от ръчен режим за смяна на предавките?

Инженерите, разработили автоматичните трансмисия, умишлено дават възможност на шофьорите да сменят скоростите ръчно. А причината е, че при някои ситуации на пътя, които възникват всекидневно, подобно действие е само в полза на водача на превозното средство.

Задминаване при висока скорост

Преминаването на ръчен режим дава възможност да смяна на предавката за по-бързо задвижване на колата отпред. В случая, трябва правилно да се оцени ситуацията, да се свали една скорост надолу и автомобилът е готов за извърши маневрата. В този случай оборотите на двигателя се намират на предела на работния си диапазон, а въртящият момент е напълно достатъчен, като педалът на газта реагира и на най-лекото докосване. Най-важното в случая е, че отсъства "замислянето" на автоматика, което обикновено продължава около секунда.

Излизане от второстепенен път

Понякога при включването на автомобила от второстепенен в главен път трябва да стане бързо, за да не се създаде опасност от произшествие. И именно паузата, която е нужна на някои от автоматици за сваляне на предавката, може да бъде критична. В подобна ситуация изборът на ръчен режим помага много.

Движение по тежък терен

Автоматичната скоростна кутия има различни режими, които се управляват от електрониката на автомобила. При движение върху пясък или сняг, както и при спускане по наклон, това може да изиграе лоша шега на шофьора. Това се случва при избор на неправилна предавка или в превключване в неподходящ момент. Преминаването на ръчен режим позволява намаляване на натоварването върху трансмисията и удържането на мотора в работен режим на оборотите. Така шофьорът се движи по-лесно и по-спокойно върху лошо покритие на пътя.

Движение върху лед

Ледът също е много опасен за автоматичните скоростни кутии. Често се случва автомобилът да буксува при тръгване на първа предавка, което не е никак приятно за шофьора. Преминаването на ръчен режим и превключването на втора скорост значително улеснява придвижването. При някои трансмисии дори има бутон със снежинка, чието активиране изключва използването на първа предавка.

Изкачване с тежък товар

В тези случаи автомобилът е подложен на сериозно натоварване, което се увеличава допълнително, ако пред него има други бавно движещи се превозни средства. При работа в автоматичен режим скоростта кутия може да се "обърка" и да започне постоянно да сменя предавките в търсенето на оптимален работен режим. Превключването на ръчни скорости позволява да се избегне натоварването върху кутия и да се предотврати нейното преждевременно износване.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #35
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Не че нещо ама автоматиците също имат ръчка и ако имаш толкова голямо желание, можеш да си сменяш предавките механично от ръчката или ако ти е по-голям кеф можеш като във формула 1 да сменяш предавките от планките на волана, така, че стига с тия глупости, че ръчката била за тия които искали да усещат колата. Само човек който не е имал кола с автомат може да пише такива глупости.
  • #34
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Тисъна ( преди 1 седмица )
    Аз съм на 64 И съм с ръчка с много газ...
  • #33
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Спеца ( преди 1 седмица )
    Автоматика е да се возиш и да ти е айляк , ръчката е за най-запалените фенове , които искат да усещат колата на 100% във всеки момент.И това че е по-трудно е по готино ако си фен.Карал съм всякакви съвременни автомати , но личната ми кола е ръчка и не бих е сменял , може би като стана на 50 ще съм на друг акъл
  • #32
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Стане ли дума за автоматици - един и същи човек пише против тях, защото кара стара кола нов внос и няма пари за нищо друго. Стане ли дума за електрички - един и същи човек пише тук против тях, защото бричката му е ТДИ и мрази всяко друго задвижване. Стане ли дума за японски автомобили - същият пише против тях, защото нищо не разбира от коли. Сетихте ли се кой е? ;)
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Разни хора, разни идеали Бастунчета
  • #30
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Моля хора, които не харесват автоматици да не обиждат тези, които са за автоматика, новите автомати са мн.по добри от ръчките дори и при спортно каране, там беше преди години единствения плюс на ръчките, но и той падна. Ремонта на новите маховици на ръчките струват колкото ремонт на автомат и това предимство изчезна. Автомата е удобство, като дистанционното на телевизора, сега че някой болен обича да си сменя каналите ръчно не значи, че останалите хора , които предпочитат дистанционно не разбира
  • #29
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Виктор ( преди 1 седмица )
    Кристиан Менцел от *** Motor und Sport който все пак е състезател каза за автоматика на Ауди преди 7 години че нито веднъж не му се е приискало да превключи той. Сметай сега кво нещо е . Много остарели неща за автомати и от края на 90 те в тази статия.
  • #28
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Лудия в нета сега изкара американците мързеливи, мързеливия си ти, виж им брутния вътрешен продукт на глава от населението и ке разбереш колко повече бачкат от теб. Питай някой който е работил в щатите как бачкат като роботи, същите са германците и японците, само цачкане, че някой и на втора работа се хващат. Автомагика е кеф за който го има и глупост за тоя който го няма, за радост все повече хора го разбират и скоро ръчката ще умре.
  • #27
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До Пешо ( преди 1 седмица )
    Последния автомат който карах беше чисто нов ML 2012 по Коледа 2012 в Щутгарт / рент-а-кар /. Много мазен и комфортен автоматик. Ами сори ама ръчката си е ръчка. Пък ти си викай пещерняци колкото си искаш. То и аз те смятам за залюпен че не караш електричка.
  • #26
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Пешо ( преди 1 седмица )
    Всичките ми приятели, които казват че не харесват автоматика или никога не са се качвали, или са карали 20 годишен мерцедес. Предполагам и тука 90% са такива. Аре бегайте пещерняци.