IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германските премиум марки се сринаха в Китай

Porsche, Mercedes и BMW са с двуцифрен спад през първото тримесечие на годината

Китай постепенно се превръща в кошмар за германските производители на луксозни автомобили. След десетилетия на добри продажби утвърдените премиум марки са изправени пред сурова нова реалност. Porsche, Mercedes и BMW имаха записаха много тежка 2024 на местния пазар, а за да се влошат нещата допълнително, началото на тази година е още по-брутално.


Porsche


Луксозното трио отбеляза двуцифрен спад през първото тримесечие, като Porsche понесе най-тежкия удар досега. През миналата година продажбите на производителя от Цуфенхаузен паднаха с 28% - до 56 887 автомобила, в сравнение с 2023. През първото тримесечие на 2025 доставките са намалели с тревожните 42% в сравнение с интервала януари-март 2024.

За първите три месеца на годината компанията е продала само 9471 автомобила в Китай. От Porsche обвиняват "продължаващата напрегната икономическа ситуация на китайския пазар и фокуса си върху ориентираните към стойността продажби, които имат за цел да балансират търсенето и предлагането".


Mercedes


В същото време Mercedes падна със 7% през 2024 - до 683 600 автомобила. През първото тримесечие на 2025 доставките за китайски клиенти са намалели с 10% - до 152 800 превозни средства. В компанията се надяват, че това ще се промени, тъй като Mercedes си остава най-продавана марка автомобили с цена от над 1 милион юана (136 000 долара). Пускането на новия CLA през втората половина на годината също трябва да помогне за положителна промяна на ситуацията.

Подобно е положението и в BMW Group. Доставките на BMW и Mini са намалели с 13,4% до 715 200 автомобила, а интервалът януари-март 2025 г. е още по-лош. Двете марки претърпяха спад от 17,2% - до 155 195 автомобила. През първото тримесечие на годината основната марка BMW нарасна във всички региони по света с изключение на Китай, който продължава да бъде най-големият й пазар.


Audi


Audi все още не е публикувала данни за продажбите за първото тримесечие, като очакванията са те да не се различават от тези на конкурентите. През 2024 продажбите на марката в Китай и Хонконг спаднаха с 10,9% - до 649 900 единици, поради "силно конкурентен пазар". Всъщност обаче местните конкуренти най-накрая наваксват в дизайна и технологиите, като в същото време дори автомобилите от висок клас са значително по-евтини.

Друга причина за тези резултатите е, че бумът на електромобилите хвана неподготвени западните автомобилни марки и сега те се опитват да наваксат. Това обаче е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, тъй като китайските марки имат предимство в няколко основни области. От една страна, те имат достъп до суровини за батерии за електромобили, което им дава значително предимство в производствените разходи. Освен това далеч по-ниските разходи за труд в Китай позволяват на тези марки да предлагат конкурентни цени, което прави живота на западните производители още по-тежък.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 5,потвърждавам написаното от колегата с 2 коментар и да ти кажа преди седмица ес върнах от Китай и там точно Грейт уол не видях никъде. Така,че със средния можеш да го ползваш за всякакви начинания по твое усмотрение.
  • #11
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 1,Китай е в криза,ама ги пръцне гугутка. Китай се развива със скорост,която е невиждана и то във всички отношения,а тук в заспала и затъваща Европа само простотии и тъпанарщини.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3 май ти не си виждал въобще дори и на картинка,защото китайски среден клас автомобил и Ауди А6 L,алудито се губи спрямо китаеца и бих взел китайчетоа не немския каскен. Преди седмица се върнах от Китай и просто там е бъдещето във всяко едно отношение,а тук в сравнение с тях сме в каменната ера.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Интересно ми е, че изобщо са продвали и над 100 бройки, а не над 600 000. КАК! Направо ми е енпонятно!
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Когато се гледа само максималната печалба и алчността и ненаситността са необуздани, се стига до такава катастрофа да бъдеш изхвърлен от пазара. Китаеца е хитър - пуска те на пазара си със смесена фирма, взима ти ноу хауто и започва да играе срещу партньора си в съвместното предприятие, чрез друга китайска фирма. Само Тесла я пуснаха на китайския пазар със собствена фирма, но сложиха китаец за шеф и откраднаха цялото знание което имаха и го приложиха в новоизлюпените китайски автомобилни гиганти
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Хехе ( преди 2 месеца )
    На Тесла спада е по голям.
  • #6
    23 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тамън може да почнат отново да обръщат повече внимание на европейския пазар, че последните десетилетия всички производители гледаха да угаждат на китайския вкус и предпочитания, а онези пазаруваха всичко, що е "западно" без много да придирят. Еми, може би свърши тая да продават скъпи пластмасяци, само щото били с емблема на някоя немска фирма.
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Ти едва ли си виждал китайски автомобил различен от грейтуоувете на Полицията! Този среден клас дето го описваш не е като оня средния дето ползваш да се почесва отзадзе
  • #4
    9 rate up comment 13 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 2 месеца )
    Никой НЕ ЩЕ да фърля паре за скъпарските DE-уж-премиуми: щото местните конглокенти са наваксали в дизайна и технологиите, като в същото време дори висок клас-моделите им са значително по-евтини. Друг фактор за тези резултати е, че бумът на ел.карс хвана неподготвени тези авто-марки и сега те се опитват да наваксат. Това обаче е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, тъй като CN- марки имат предимство в редица основни области: батери, ниски произв. р-ди, техно-прогрес и евтини чипове+модули
  • #3
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да, виждал съм, но ти очевидно не си.