IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi призна: в миналото качеството на материалите беше по-добро

Германският производител на премиум автомобили обеща бързо да промени ситуацията

В средата на 90-те години автомобилите на Audi се отличаваха с качеството на изработката и материалите. Това помогна на производителят от Инголщад да се превърне в премиум производител и конкурент на Mercedes-Benz и BMW. В последните години обаче тази репутация започна да се разклаща, като една от основните причини за това бяха промените в ръководството на компанията.


Audi


Честата смяна на мениджърите по разработка и ръководителите на отдели доведе до забавяне на пускането на фундаментални модели. Това обаче вече е преодоляно, като само през миналата година Audi представи шест нови автомобила - A6 e-tron, Q6 e-tron, A5, A5 Avant, Q5 и Q5 Sportback. Освен това новият A6 Avant с ДВГ също ще бъде представен след няколко седмици.

По този начин Audi запълни някои важни пропуски, но не реши всички проблеми. Един от тях си остава качеството на материалите, използвани в интериора, което се вижда при A6 e-tron, Q5 и други модели на марката. В някои случаи то е разочароващо, което може да обърка много от лоялните клиенти на марката.


Audi


Проблемът не е толкова в това, което виждате или докосвате, защото на пръв поглед всичко все още изглежда с добро качество. Въпреки това, се забелязват неща, които допреди няколко години бяха немислими за Audi. Твърдата пластмаса, използвана за панелите на вратите и арматурното табло, изглежда доста обикновена, докато някои боядисани пластмасови облицовки около дръжките на вратите и централната конзола могат видимо се увреждат с течение на времето.

И ако в миналото интериорът на Audi създаваше впечатлението, че е изработен от материали от най-високо ниво, днес нещата са различни. И пестенето от материали, особено като се имат предвид високите цени на моделите на марката, може да се окаже риск в дългосрочен план. В компанията обаче явна са открили проблема и смятат да го решат възможно най-бързо.


Audi


За това призна Оскар да Силва Мартинс, който отговаря за комуникациите в Audi по отношение на продуктовата гама и технологиите. В отговор на въпрос от журналисти той беше изненадващо самокритичен: „Определено в миналото качеството ни беше по-добро, но ще се върнем към тези нива. Признавам, че може би подценихме очакванията на клиентите и медиите и така намаляването на разходите беше е направено на грешните места.“

Подобно признание е доста необичайно в индустрията и заслужава уважение. Освен това присъстващите ръководители на Audi очакват, че скоро ще има подобрения в тази област. С фейслифта на по-новите модели от тях трябва да бъдат премахнати по-евтините материали и съответно да бъдат заменени с такива от по-висок клас.


Audi


В защита на Audi трябва да се каже, че ситуацията не е много по-различна другаде. Дори в Mercedes качеството на материалите спадна през последните години, без да има конкретни признаци на подобрение. BMW, от друга страна, премина през подобен период в началото на 2010-те години с 3-Series (F30), но след това промени нещата в положителна посока.

Според някои източници в разработката непрекъснатото затягане на разпоредбите за емисиите, безопасността на краш тестовете,  киберсигурността и хомологацията силно засяга разходите за разработка, което води до съкращения в други области.


0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    А ( преди 1 месец )
    Ми като си внасяте авточасти от Мароко! Карал съм и знам! Аре стига с глупостите за евроценности! Все едно българка да ти скимти от джамията, че е православна! Или като друса кючек на българска сватба!
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    ,, Богатият " на приказки. Карам кола 2016 за 18 хиляди лв на 50 хиляди км. Отделно съм се качвал да карам и чисто нова. Не се пеняви, че ще получиш инфаркт.
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Още като гръмна Дизалгейт, специалистите предупредиха, че VW ще започне тайно да орязва разходите, което неминуемо ще се отрази на качеството. А Дизалгейт се преля в Ковид, Ковид се преля в агресията на Московия, а всички те съвпаднаха с преминаването в нова ера на задвижването. Най-добрите показатели са новите платформи на Ауди - PPE и PPC, които, поне според първите ревюта, са тежки и неиновативни. Виждам тежки времена за Ауди в близко бъдеще.
  • #18
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не бе, той клиентинът иска само голям екран, какво го тревожи пластмасата че е като на Шкода.
  • #17
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Искате да кажете, че т.нар. "конспиративни истории" на презрените и нищо не разбиращи квартални майстори всъщност са верни? Ти да видиш. Шок и ужас! Поредната конспирация, която взе, че се сбъдна.
  • #16
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И точно тук ги удариха китайците, скоро влизах в няколко техни модела - кожен салон, седалките удобни с всякакви екстри още в базовата конфигурация.
  • #15
    22 rate up comment 3 rate down comment
    VW ( преди 1 месец )
    То и новия Супърб е със супер криви и евтини пластмаси. Даже ръбчетата, където са отливани корите на вратите не са изрязани. Стоят стряскашо странно. И това в кола за 80-90 000 лв.. В тази връзка имам и А6-ца на 15 години, сигурно на 500 000 и салона е в супер състояние. Изглежда в пъти по-добре от Супърба по-горе и не изморява на дълъг път. Та може и да е вярна донякъде статията. Абе, вагаджийска работа :)
  • #14
    3 rate up comment 34 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Леле, какви скъсаняци са се злепоставили тук...радват се на 20 г. кола, която са изпрали за първи път от 20 г... Бедността не е порок. Глупостта е. Като не сте помирисвали кола на под 20 г., моля ви, не се излагайте са коментирате. Статията е за нови автомобили.
  • #13
    20 rate up comment 20 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Ауди никога не са имали качествени интериори. Винаги са били опашкари по качество. Виснали тавани и врати, съдрани седалки, олющени бутони още на пета-шеста година. От Ауди 80 още са така. А, тоя, който казва, че японските са зле, явно не е влизал в стар японски автомобил. 20 годишни, на по 300 000 след почистване са като нови. Най-здравите тапицерии имат.
  • #12
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    Новият Х3 на BMW е пълен с евтини пластмаси...