В средата на 90-те години автомобилите на Audi се отличаваха с качеството на изработката и материалите. Това помогна на производителят от Инголщад да се превърне в премиум производител и конкурент на Mercedes-Benz и BMW. В последните години обаче тази репутация започна да се разклаща, като една от основните причини за това бяха промените в ръководството на компанията.
Честата смяна на мениджърите по разработка и ръководителите на отдели доведе до забавяне на пускането на фундаментални модели. Това обаче вече е преодоляно, като само през миналата година Audi представи шест нови автомобила - A6 e-tron, Q6 e-tron, A5, A5 Avant, Q5 и Q5 Sportback. Освен това новият A6 Avant с ДВГ също ще бъде представен след няколко седмици.
По този начин Audi запълни някои важни пропуски, но не реши всички проблеми. Един от тях си остава качеството на материалите, използвани в интериора, което се вижда при A6 e-tron, Q5 и други модели на марката. В някои случаи то е разочароващо, което може да обърка много от лоялните клиенти на марката.
Проблемът не е толкова в това, което виждате или докосвате, защото на пръв поглед всичко все още изглежда с добро качество. Въпреки това, се забелязват неща, които допреди няколко години бяха немислими за Audi. Твърдата пластмаса, използвана за панелите на вратите и арматурното табло, изглежда доста обикновена, докато някои боядисани пластмасови облицовки около дръжките на вратите и централната конзола могат видимо се увреждат с течение на времето.
И ако в миналото интериорът на Audi създаваше впечатлението, че е изработен от материали от най-високо ниво, днес нещата са различни. И пестенето от материали, особено като се имат предвид високите цени на моделите на марката, може да се окаже риск в дългосрочен план. В компанията обаче явна са открили проблема и смятат да го решат възможно най-бързо.
За това призна Оскар да Силва Мартинс, който отговаря за комуникациите в Audi по отношение на продуктовата гама и технологиите. В отговор на въпрос от журналисти той беше изненадващо самокритичен: „Определено в миналото качеството ни беше по-добро, но ще се върнем към тези нива. Признавам, че може би подценихме очакванията на клиентите и медиите и така намаляването на разходите беше е направено на грешните места.“
Подобно признание е доста необичайно в индустрията и заслужава уважение. Освен това присъстващите ръководители на Audi очакват, че скоро ще има подобрения в тази област. С фейслифта на по-новите модели от тях трябва да бъдат премахнати по-евтините материали и съответно да бъдат заменени с такива от по-висок клас.
В защита на Audi трябва да се каже, че ситуацията не е много по-различна другаде. Дори в Mercedes качеството на материалите спадна през последните години, без да има конкретни признаци на подобрение. BMW, от друга страна, премина през подобен период в началото на 2010-те години с 3-Series (F30), но след това промени нещата в положителна посока.
Според някои източници в разработката непрекъснатото затягане на разпоредбите за емисиите, безопасността на краш тестовете, киберсигурността и хомологацията силно засяга разходите за разработка, което води до съкращения в други области.