Продажбите на Volkswagen отбелязаха спад от 2,7% при електрическите автомобили през 2024, когато тези на Audi са още по-сериозни – със 7,85. Търсенето на моделите с нулеви емисии на VW Group намаля с 3,4%, което доказва, че преходът към изцяло електрическа гама ще бъде труден. Това накара двете марки да преосмислят стратегията си и да инвестират повече пари в модернизиране на сегашните двигатели с вътрешно горене.
Според информация на германския бизнес вестник Handelsblatt, който се позовава на свои източници в двете компании, VW и Audi възнамеряват да забавят своите EV цели в Европа. Базираният във Волфсбург автомобилен производител планираше да премине изцяло на електричество на континента до 2033., но това очевидно вече не е така. Що се отнася до луксозната марка от Инголщат, високата цел беше да се откажат от двигателите с вътрешно горене в световен мащаб до същата година.
Audi вече призна, че остава „гъвкава“, според изявление на главния изпълнителен директор Гернот Дьолнер. Във VW ръководителят на техническото развитие Кай Грюниц не изключва възможността Golf (Mk8) да остане в продажба до средата на следващото десетилетие. Изцяло електрически Golf (Mk9) ще излезе преди края на десетилетието, като ще се продава няколко години заедно с модела с ДВГ.
Очаква се решението относно по-нататъшни инвестиции в модели с ДВГ да бъде взето в началото на март, твърди Handelsblatt. Ако VW и Audi се ангажират с автомобили конвенционални задвижвания, това би трябвало да засегне и модели от други марки на VW Group - по-специално Skoda и SEAT/Cupra. Въпреки това, ако Европейският съюз се придържа към амбициозната си цел да принуди производителите на автомобили да продават само електромобили от 2035, автомобилният конгломерат няма да има друг начин, освен да се задължи.
Друга марка на VW Group - Porsche, вече пренастрои стратегията си, като се има предвид слабото търсене на електромобили. Миналата година доставките на Taycan се сринаха с 49%, което накара производителят на спортни коли да помисли за поставяне на ДВГ в нови модели, първоначално проектирани като изцяло електрически.
Гледайки по-високо в йерархията на VW Group, друга марка – Bentley, отложи пускането на първия си EV с една година - от 2025 до 2026. Производителят от Крю планираше пълен отказ от ДВГ до 2030, но новата цел е да премине изцяло на електричество до 2035.
По подобен начин Lamborghini, който изпревари Bentley за първи път миналата година, отложи пускането на първия си EV. Четириместният Lanzador ще излезе на пазара през 2029, вместо през 2028. Стартирайки горе-долу по същото време, второто поколение Urus ще бъде чисто електрическо, но италианската компания няма да се откаже от бензиновите двигатели. И модели като V12 Revuelto и V8 Temerario ще останат в гамата до 2030.
Що се отнася до Bugatti Rimac, който е съсобственост на Rimac Group (с 55% дял) и Porsche (с 45% дял), първото му EV няма да излезе на улицата това десетилетие. Нейната предишна компания-майка - VW Group, искаше да замени хиперавтомобила Chiron с EV, но плановете се промениха, когато Rimac и Porsche създадоха нова компания и трябва да вземе крайното решение.