IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen и Audi забавят електрификацията, за да инвестират в ДВГ

Двете компании ще похарчат огромни суми, за да модернизират сегашните си горивни агрегати

Продажбите на Volkswagen отбелязаха спад от 2,7% при електрическите автомобили през 2024, когато тези на Audi са още по-сериозни – със 7,85. Търсенето на моделите с нулеви емисии на VW Group намаля с 3,4%, което доказва, че преходът към изцяло електрическа гама ще бъде труден. Това накара двете марки да преосмислят стратегията си и да инвестират повече пари в модернизиране на сегашните двигатели с вътрешно горене.


Audi


Според информация на германския бизнес вестник Handelsblatt, който се позовава на свои източници в двете компании, VW и Audi възнамеряват да забавят своите EV цели в Европа. Базираният във Волфсбург автомобилен производител планираше да премине изцяло на електричество на континента до 2033., но това очевидно вече не е така. Що се отнася до луксозната марка от Инголщат, високата цел беше да се откажат от двигателите с вътрешно горене в световен мащаб до същата година.

Audi вече призна, че остава „гъвкава“, според изявление на главния изпълнителен директор Гернот Дьолнер. Във VW ръководителят на техническото развитие Кай Грюниц не изключва възможността Golf (Mk8) да остане в продажба до средата на следващото десетилетие. Изцяло електрически Golf (Mk9) ще излезе преди края на десетилетието, като ще се продава няколко години заедно с модела с ДВГ.


VW


Очаква се решението относно по-нататъшни инвестиции в модели с ДВГ да бъде взето в началото на март, твърди Handelsblatt. Ако VW и Audi се ангажират с автомобили конвенционални задвижвания, това би трябвало да засегне и модели от други марки на VW Group - по-специално Skoda и SEAT/Cupra. Въпреки това, ако Европейският съюз се придържа към амбициозната си цел да принуди производителите на автомобили да продават само електромобили от 2035, автомобилният конгломерат няма да има друг начин, освен да се задължи.

Друга марка на VW Group - Porsche, вече пренастрои стратегията си, като се има предвид слабото търсене на електромобили. Миналата година доставките на Taycan се сринаха с 49%, което накара производителят на спортни коли да помисли за поставяне на ДВГ в нови модели, първоначално проектирани като изцяло електрически.


Bentley Continental GT


Гледайки по-високо в йерархията на VW Group, друга марка – Bentley, отложи пускането на първия си EV с една година - от 2025 до 2026. Производителят от Крю планираше пълен отказ от ДВГ до 2030, но новата цел е да премине изцяло на електричество до 2035.

По подобен начин Lamborghini, който изпревари Bentley за първи път миналата година, отложи пускането на първия си EV. Четириместният Lanzador ще излезе на пазара през 2029, вместо през 2028. Стартирайки горе-долу по същото време, второто поколение Urus ще бъде чисто електрическо, но италианската компания няма да се откаже от бензиновите двигатели. И модели като V12 Revuelto и V8 Temerario ще останат в гамата до 2030.


Bugatti


Що се отнася до Bugatti Rimac, който е съсобственост на Rimac Group (с 55% дял) и Porsche (с 45% дял), първото му EV няма да излезе на улицата това десетилетие. Нейната предишна компания-майка - VW Group, искаше да замени хиперавтомобила Chiron с EV, но плановете се промениха, когато Rimac и Porsche създадоха нова компания и трябва да вземе крайното решение.


0 от 500
  • #45
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Митичния т*р*о*л Илон дзинпин, пак е превъртял клавиатурата. Че и във Факти се изявявал. Трябва да си много увреден и нещастен, че по цял ден да пишеш коментари в интернет, правейки се на даскал. Хахаха
  • #44
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До РУКТи нали каза СБОГОМ?
  • #43
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе, какво му четете и отговаряте на тоя с допълнителните хромозоми? Прескачаш му бръщолевиците и оставяш неориентираните новобранци да се мъчат с него.
  • #42
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Абе ти нали щеше да се скриваш?! Намерия много, ама сърбежа си е сърбеж, нали? Много интересно, като се развихриш защо така рязко изчезват другите сектанти, скогчо, тсла, чичкото, лудорийко и т.н. до 1002? Нямаш време да пишеш от името на другите си прявление, че много бързо ти тече вдъхновението? Като диария направо си се разпръскал тия дни...
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И оти ги ручаха жабчетата?
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Именно де! 1 милион електрички няма да има и през 2050 година, а тинтири ме пита през 2030 година къде ще зареждаме 3 милиона. Не си прави сметката, че 3 милиона електромобила струват 300 милиарда лева. На техен фон 2,5 милиарда лева за батерии за зарядни станции за 3,5 милиона електромобила са пари за семки.
  • #39
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хехе ( преди 1 месец )
    В бедна България,един милион електрички. Тоя бустера е слънчасал посред зима.
  • #38
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До тинтири. Защо така си мислиш? През коя година според тебе в България ще има само един милион електрички? Бях сметнал, че само една батерия оборудвана с фотоволтаици произвежда енергия за 1 милион километра. Това е годишният пробег на 77 автомобила. Тоест само 50 000 такива батерии, ще са достатъчни за над 3,5 милиона автомобила. Общата им мощност ще е 5 милиона киловата - примерно 10 000 колонки по 500 kW.
  • #37
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ХаХа ( преди 1 месец )
    Това е електрика от Факти,наречен още Тесльо.
  • #36
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Владо ( преди 1 месец )
    Този фантазьор откъде се пръкна? Мегаватови зареждане, хиляди цикли на батерията,1500 км с едно зареждане??? Този да не го е удрял тока?