IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen и Audi забавят електрификацията, за да инвестират в ДВГ

Двете компании ще похарчат огромни суми, за да модернизират сегашните си горивни агрегати

Продажбите на Volkswagen отбелязаха спад от 2,7% при електрическите автомобили през 2024, когато тези на Audi са още по-сериозни – със 7,85. Търсенето на моделите с нулеви емисии на VW Group намаля с 3,4%, което доказва, че преходът към изцяло електрическа гама ще бъде труден. Това накара двете марки да преосмислят стратегията си и да инвестират повече пари в модернизиране на сегашните двигатели с вътрешно горене.


Audi


Според информация на германския бизнес вестник Handelsblatt, който се позовава на свои източници в двете компании, VW и Audi възнамеряват да забавят своите EV цели в Европа. Базираният във Волфсбург автомобилен производител планираше да премине изцяло на електричество на континента до 2033., но това очевидно вече не е така. Що се отнася до луксозната марка от Инголщат, високата цел беше да се откажат от двигателите с вътрешно горене в световен мащаб до същата година.

Audi вече призна, че остава „гъвкава“, според изявление на главния изпълнителен директор Гернот Дьолнер. Във VW ръководителят на техническото развитие Кай Грюниц не изключва възможността Golf (Mk8) да остане в продажба до средата на следващото десетилетие. Изцяло електрически Golf (Mk9) ще излезе преди края на десетилетието, като ще се продава няколко години заедно с модела с ДВГ.


VW


Очаква се решението относно по-нататъшни инвестиции в модели с ДВГ да бъде взето в началото на март, твърди Handelsblatt. Ако VW и Audi се ангажират с автомобили конвенционални задвижвания, това би трябвало да засегне и модели от други марки на VW Group - по-специално Skoda и SEAT/Cupra. Въпреки това, ако Европейският съюз се придържа към амбициозната си цел да принуди производителите на автомобили да продават само електромобили от 2035, автомобилният конгломерат няма да има друг начин, освен да се задължи.

Друга марка на VW Group - Porsche, вече пренастрои стратегията си, като се има предвид слабото търсене на електромобили. Миналата година доставките на Taycan се сринаха с 49%, което накара производителят на спортни коли да помисли за поставяне на ДВГ в нови модели, първоначално проектирани като изцяло електрически.


Bentley Continental GT


Гледайки по-високо в йерархията на VW Group, друга марка – Bentley, отложи пускането на първия си EV с една година - от 2025 до 2026. Производителят от Крю планираше пълен отказ от ДВГ до 2030, но новата цел е да премине изцяло на електричество до 2035.

По подобен начин Lamborghini, който изпревари Bentley за първи път миналата година, отложи пускането на първия си EV. Четириместният Lanzador ще излезе на пазара през 2029, вместо през 2028. Стартирайки горе-долу по същото време, второто поколение Urus ще бъде чисто електрическо, но италианската компания няма да се откаже от бензиновите двигатели. И модели като V12 Revuelto и V8 Temerario ще останат в гамата до 2030.


Bugatti


Що се отнася до Bugatti Rimac, който е съсобственост на Rimac Group (с 55% дял) и Porsche (с 45% дял), първото му EV няма да излезе на улицата това десетилетие. Нейната предишна компания-майка - VW Group, искаше да замени хиперавтомобила Chiron с EV, но плановете се промениха, когато Rimac и Porsche създадоха нова компания и трябва да вземе крайното решение.


0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Както виждаш, дори в наеднатоварената част на годината с най-голяма консумация, в момента фотоволтаиците осигуряват 2,24% от производството, а въглищата 28,8% - само около 12 пъти повече. Запомни тези 12 пъти да видим колко ще станат след два-три месеца? Месеци, не години. Колкото по скъпа става енергията на борсата, толкова по-голяма ще става печалбата от батериите и толкова по-бързо ще растат инвестициите в тази посока. Толкова по-евтини ще стават батериите , включително за електромобилите.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    И къде имаш 500 кВ зареждане, че да го ползваш. Това е като километража до 300 ама ограничението е 30 :) ЕЛ все още е по-скъпо и зареждането все още е проблем.
  • #23
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Пък и Не задавай въпроси на които не можеш да понесеш отговора: Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 17.02.2025 18:09:54ИмеMWАЕЦ 28,82%2075.33Кондензационни ТЕЦ 39,46%2841.4Топлофикационни ТЕЦ 5,61%404.27Заводски ТЕЦ 0,97%69.5ВЕЦ 14,06%1012.5Малки ВЕЦ 2,71%195.4ВяЕЦ 5,83%420.16ФЕЦ 2,24%161.25Био ЕЦ 0,12%8.89Товар на РБ7128.55
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До тинтири. При 5 стотинки себестойност за съхранение и още по-малко за производство по днешни цени, колко скъпа мислиш че може да стане електроенергията? Да се върнем ли само преди пет години през 2020, когато дори в Китай нямаше нито един гигават батерии за съхранение? Пак се опитваш да решаваш проблемите от втората четвърт на 21-ви век с решения от 20-ти век, да не кажа 19-ти.
  • #21
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Дали и зарядната инфраструктура е същата като преди 10 години? Защото аз си спомням как преди четири години ви обяснявах че вече има четири бързи зарядни станции по 50 kW от София до морето и не е нужно да преспиваш за зареждане, а може да спреш само за час, час и половина почивка. А вчера си говорим колко 300 киловата и колко 400 kW зарядни станции вече има в България, измежду хилядите над 150 kW, които са през 20-30 км. И това ли е същото като преди 10 години?
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 15 (Хехе) цените на електроенергията вървят нагоре, защото все по-малко базови мощности покриват липсите, когато ВЕИ не работи. Разходите за изграждане и поддържане на мрежата, осигуряване на баланс и непрекъснато наличие на диспечеруеми мощности (ТЕЦ на газ и/или въглища) растат експоненциално, а с тях и крайната цена на електричеството. В същото време се плаща и за самото ВЕИ, иначе ще фалира - сбъркана концепция! А за всяка глупост се плаща, докато не поумнееш :)
  • #19
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Не си ме разбрал. Сравнявам 500 kW зареждане. Сравнявам цени. Сравнявам ги с преди 10 години откакто според твоите ВЯРВАНИЯ цитирам " Въпреки обещанията проблемите на ЕЛ са си СЪЩИТЕ като преди 10 години!" СЪЩИТЕ като преди 10 години!СЪЩИТЕ като преди 10 години!СЪЩИТЕ като преди 10 години!
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Анти, виж как си противоречиш, изведнъж започваш да сравняваш някакви си конски сили и ускорение в полза на ЕЛ докато обясняваш, че хората ще се откажат от ДВГ заради цена :) Вчера имаше едно видео на шефа на М-дивижън на БМВ, който казваше, че да направиш 1000 кс ЕЛ е лесно, но е почти невъзможно да го направиш вълнуващо за шофиране.
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До тинтири. Ще ми покажеш ли автомобил с 500 киловата зареждане от преди 10 години, който да ускорява за две секунди до 100 и да струва колкото Toyota corolla? С други думи аналог на електромобила на xiaomi от миналата година? ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ, че е имало такъв автомобил преди 10 години? А батерии 100kW 215kWh 10 години и 6 000 цикъла гаранция на цена 35 000 долара в Китай? От тази батерия съхранението излиза 5 стотинки за киловатчас.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 1 месец )
    То и Свети Илюзион Шегобиец обещава,ама друг път.