IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen и Audi забавят електрификацията, за да инвестират в ДВГ

Двете компании ще похарчат огромни суми, за да модернизират сегашните си горивни агрегати

Продажбите на Volkswagen отбелязаха спад от 2,7% при електрическите автомобили през 2024, когато тези на Audi са още по-сериозни – със 7,85. Търсенето на моделите с нулеви емисии на VW Group намаля с 3,4%, което доказва, че преходът към изцяло електрическа гама ще бъде труден. Това накара двете марки да преосмислят стратегията си и да инвестират повече пари в модернизиране на сегашните двигатели с вътрешно горене.


Audi


Според информация на германския бизнес вестник Handelsblatt, който се позовава на свои източници в двете компании, VW и Audi възнамеряват да забавят своите EV цели в Европа. Базираният във Волфсбург автомобилен производител планираше да премине изцяло на електричество на континента до 2033., но това очевидно вече не е така. Що се отнася до луксозната марка от Инголщат, високата цел беше да се откажат от двигателите с вътрешно горене в световен мащаб до същата година.

Audi вече призна, че остава „гъвкава“, според изявление на главния изпълнителен директор Гернот Дьолнер. Във VW ръководителят на техническото развитие Кай Грюниц не изключва възможността Golf (Mk8) да остане в продажба до средата на следващото десетилетие. Изцяло електрически Golf (Mk9) ще излезе преди края на десетилетието, като ще се продава няколко години заедно с модела с ДВГ.


VW


Очаква се решението относно по-нататъшни инвестиции в модели с ДВГ да бъде взето в началото на март, твърди Handelsblatt. Ако VW и Audi се ангажират с автомобили конвенционални задвижвания, това би трябвало да засегне и модели от други марки на VW Group - по-специално Skoda и SEAT/Cupra. Въпреки това, ако Европейският съюз се придържа към амбициозната си цел да принуди производителите на автомобили да продават само електромобили от 2035, автомобилният конгломерат няма да има друг начин, освен да се задължи.

Друга марка на VW Group - Porsche, вече пренастрои стратегията си, като се има предвид слабото търсене на електромобили. Миналата година доставките на Taycan се сринаха с 49%, което накара производителят на спортни коли да помисли за поставяне на ДВГ в нови модели, първоначално проектирани като изцяло електрически.


Bentley Continental GT


Гледайки по-високо в йерархията на VW Group, друга марка – Bentley, отложи пускането на първия си EV с една година - от 2025 до 2026. Производителят от Крю планираше пълен отказ от ДВГ до 2030, но новата цел е да премине изцяло на електричество до 2035.

По подобен начин Lamborghini, който изпревари Bentley за първи път миналата година, отложи пускането на първия си EV. Четириместният Lanzador ще излезе на пазара през 2029, вместо през 2028. Стартирайки горе-долу по същото време, второто поколение Urus ще бъде чисто електрическо, но италианската компания няма да се откаже от бензиновите двигатели. И модели като V12 Revuelto и V8 Temerario ще останат в гамата до 2030.


Bugatti


Що се отнася до Bugatti Rimac, който е съсобственост на Rimac Group (с 55% дял) и Porsche (с 45% дял), първото му EV няма да излезе на улицата това десетилетие. Нейната предишна компания-майка - VW Group, искаше да замени хиперавтомобила Chiron с EV, но плановете се промениха, когато Rimac и Porsche създадоха нова компания и трябва да вземе крайното решение.


0 от 500
  • #35
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Писна ми на 7 картинки щракам да доказвам нещо на шайка ментално ощетени модератори! Махам се от ко4ината ви!
  • #34
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До анти - това е заради малкото електрички, за 3 милиона електрички няма да имаш зарядни
  • #33
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Да позная ли? 1500 км заредени от контакта са ти малко за всяко излизане от къщи и се притесняваш къде да търсиш 1000 киловата зарядно? 6000 цикъла по 1500 км живот на батерията са ти малко, защото ще свършат само след 16 години при ежедневно ползване на един цикъл на батерията от 1500 км? Или всичките тези заедно?
  • #32
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До хе-хе. Пак гледаш в огледалото за задно виждане бъдещето на автомобилната промишленост и продажби след 5-10 години за което коментираме в статията. Сравняваме какво беше преди 5-10 години и какво ще бъде, когато днешните инвестиции в технологии на volkswagen, започнат да дават резултат. Дали ще се търсят тогавашните електромобили с 1000 kW зареждане и 1500 км пробег, които можеш да заредиш в контакта в къщи, за да не търсиш 1000 киловата зарядни или пък ще се търсят доста по-скъпи ДВГ?
  • #31
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Цитирам заглавие: Новият капацитет за съхранение на енергия в Китай нараства до 74 GW/168 GWh през 2024 г., което е ръст от 130% на годишна базаСамо през 2024 г. Китай добави 42,37 GW/101,13 GWh нов капацитет за съхранение (с изключение на помпените хидроенергийни мощности), със средна продължителност на заустване от 2,3 часа - спрямо 2,1 часа през 2023 г.
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 1 месец )
    Сто километра за три минути,ако намериш зарядна с такава мощност.Зареждам дизела за 5 минути и карам 1200 километра.Айде чао.
  • #29
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До тинтири. Китай не са глупави като европейците. На всеки 100 гигавата въглищни централи, изграждат пет-шест пъти по-големи мощности възобновяема енергия. По-скоро става обратното - въглищата служат само за резерв. Мощностите растат като дял, но произведената от тях енергия пада като дял всяка изминала година. Тоест микса се изчиства и става все по-евтин. Въглищата дават сигурност, но на висока цена и работят само като последен неизбежен вариант.
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До тинтири. Сигурно си пропуснал дискусията вчера. На 300 и 400 kW зарядните в България се зарежда на 69 стотинки. Тоест 14 лв на 100 километра при магистрална скорост и разход 20 на 100. На 400 kW зарядно, 100 км се зареждат за 3 минути. Тоест зарядните са изпреварили електромобилите които могат да зареждат на тях. При толкова евтини батерии - 50 000 лв за 100kW, можеш да си изградиш каквото си пожелаеш мощност на зарядните, без притеснения от мощността на мрежата.
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Китай прави по 100ГВ нови мощности въглищен ТЕЦ, а ти си съхранявай в батерии :D
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    а логическа обосновка на покупката на автомобил има ли освен разходи по застраховки данъци винетки непредвидени разходи по подръжка на автомобила вместо да си вземеш имот на морето и да ходиш всеки ден бос до плажа вместо с мерседес на работа