IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen и Audi забавят електрификацията, за да инвестират в ДВГ

Двете компании ще похарчат огромни суми, за да модернизират сегашните си горивни агрегати

Продажбите на Volkswagen отбелязаха спад от 2,7% при електрическите автомобили през 2024, когато тези на Audi са още по-сериозни – със 7,85. Търсенето на моделите с нулеви емисии на VW Group намаля с 3,4%, което доказва, че преходът към изцяло електрическа гама ще бъде труден. Това накара двете марки да преосмислят стратегията си и да инвестират повече пари в модернизиране на сегашните двигатели с вътрешно горене.


Audi


Според информация на германския бизнес вестник Handelsblatt, който се позовава на свои източници в двете компании, VW и Audi възнамеряват да забавят своите EV цели в Европа. Базираният във Волфсбург автомобилен производител планираше да премине изцяло на електричество на континента до 2033., но това очевидно вече не е така. Що се отнася до луксозната марка от Инголщат, високата цел беше да се откажат от двигателите с вътрешно горене в световен мащаб до същата година.

Audi вече призна, че остава „гъвкава“, според изявление на главния изпълнителен директор Гернот Дьолнер. Във VW ръководителят на техническото развитие Кай Грюниц не изключва възможността Golf (Mk8) да остане в продажба до средата на следващото десетилетие. Изцяло електрически Golf (Mk9) ще излезе преди края на десетилетието, като ще се продава няколко години заедно с модела с ДВГ.


VW


Очаква се решението относно по-нататъшни инвестиции в модели с ДВГ да бъде взето в началото на март, твърди Handelsblatt. Ако VW и Audi се ангажират с автомобили конвенционални задвижвания, това би трябвало да засегне и модели от други марки на VW Group - по-специално Skoda и SEAT/Cupra. Въпреки това, ако Европейският съюз се придържа към амбициозната си цел да принуди производителите на автомобили да продават само електромобили от 2035, автомобилният конгломерат няма да има друг начин, освен да се задължи.

Друга марка на VW Group - Porsche, вече пренастрои стратегията си, като се има предвид слабото търсене на електромобили. Миналата година доставките на Taycan се сринаха с 49%, което накара производителят на спортни коли да помисли за поставяне на ДВГ в нови модели, първоначално проектирани като изцяло електрически.


Bentley Continental GT


Гледайки по-високо в йерархията на VW Group, друга марка – Bentley, отложи пускането на първия си EV с една година - от 2025 до 2026. Производителят от Крю планираше пълен отказ от ДВГ до 2030, но новата цел е да премине изцяло на електричество до 2035.

По подобен начин Lamborghini, който изпревари Bentley за първи път миналата година, отложи пускането на първия си EV. Четириместният Lanzador ще излезе на пазара през 2029, вместо през 2028. Стартирайки горе-долу по същото време, второто поколение Urus ще бъде чисто електрическо, но италианската компания няма да се откаже от бензиновите двигатели. И модели като V12 Revuelto и V8 Temerario ще останат в гамата до 2030.


Bugatti


Що се отнася до Bugatti Rimac, който е съсобственост на Rimac Group (с 55% дял) и Porsche (с 45% дял), първото му EV няма да излезе на улицата това десетилетие. Нейната предишна компания-майка - VW Group, искаше да замени хиперавтомобила Chiron с EV, но плановете се промениха, когато Rimac и Porsche създадоха нова компания и трябва да вземе крайното решение.


0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 1 месец )
    Цените на електроенергията в далечното бъдеще дали ще са същите, когато цените на електричка и автомобил с ДВГ се изравнят? Като гледам вървят яко нагоре, въпреки безплатната енергия от ВЕИ.Предстои излизане на битовите потребители на свободния пазар.
  • #14
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Затова логично беше и volkswagen да работи по автомобил с 1500 км пробег и 10 минути зареждане, дори да го пусне след 2028, когато ще го пусне със сигурност Toyota, защото така са обещали.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Анти - основата на коментара ти е в бъдеще пожелателно време! АКО и когато излезе подобен автомобил вероятно ще има купувачи, НО... в момента такова чудо няма! Въпреки обещанията проблемите на ЕЛ са си същите като преди 10 години! И дори тогава ще има не малка част от потребителите, които имат и други приоритети!
  • #12
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Все пак ето ти икономическа обосновка. Ако зареждаш този електромобил веднъж два пъти седмично , тези 1500 км ще ти струват 34 лв. На нощна тарифа. Ако ги минаваш на бензин с разход 6 на 100, за същите 1500 км на седмица ще даваш 234 лв - 200 лв на седмица, 10 000 лв на година разлика. Защо някой би си купил по-скъп автомобил с ДВГ за да даде 100 000 лв повече за 10 години за гориво?
  • #11
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 10. Ами например като излезе след две-три години електрическата Toyota с 1500 км пробег, която можеш да дозаредиш за 10 минути на бързо зарядна станция което ще ти струва по-малко отколкото да караш на бензин, за какво ти е да си купиш по-скъп автомобил с ДВГ? Можеш ли да ми дадеш неикономическа, а логическа обосновка? Икономическата е ясна - по-евтин автомобил с по-голям пробег от ДВГ и в пъти по евтино зареждане.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ако може някой да направи икономическа обосновка поради каква причина си купува автомобил с двг или електромобил ще ми е интерусно да прочета за плюсовете и минусите
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ооооууу йееееееййййй
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    *** драго, ЕЛЕКТРОКОШНИЦИТЕ НЕ СЕ ТЪРСЯТ! За това всички връщат плановете си за ДВГ и инвестициите в ДВГ! Китайците дето хвалиш са изнесли 5 милиона автомобила за 24та като само малък процент от тях са ЕЛ - и те изнасят ДВГ и хибриди! ПАЗАРА ОПРЕДЕЛЯ! И да, ако паднат политическите изисквания и рекета - единици ще купуват ЕЛ! той има прекалено много негативи!
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    когато не можеш да разработваш електрически автомобили защото нямаш нито суровинен ресурс нито достъп до високи технологии нормално е доразвиваш двг купувача е този който определя бъдещето на една компания важното е всеки да има право на самостоятелен избор без икономически да бъде подвеждан и дотиран от останалите членове на обществото при покупка на какъвто и да е потребителски продукт
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Ставри ( преди 1 месец )
    Който веднъж се е пре.бал с електричка, втори път не повтаря. С електричка само до Лидъл в неделя за седмичния пазар.