IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes убива първия електрически AMG

Проблемът не е в мощността или технологите, а в пазара на ЕV

Слабите резултати на електрическите автомобили принудиха Mercedes-Benz да направи първия си ход за тази година. Германският производител е решил да прекрати производството на AMG-версията на седана EQS, като това ще е една от първите промени в плановете на марката за следващите няколко месеца, съобщават медиите в Германия.


Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+


След две години на непрекъснато забавяне на продажбите на електрически автомобили, сегашната 2025 се смята за ключова в стратегиите на производителите. Марките са скептични по този въпрос, прогнозите от вътрешни и външни анализатори в индустрията се оказаха катастрофален провал и сега никой не се наема да предвиди какво ще се случи.

Автомобилните компании обаче нямат право на повече грешки, като в същото време трябва бързо да вземат решения. Ниските продажби на EV удариха сериозно повечето марки, сред които е Mercedes-Benz. И ако миналото лято компанията от Щутгарт беше принудена да намали производството на луксозния я EQS заради лошото му представяне на пазара, сега тя спира продажбите на спортната версия електромобила.

Според добре информирани германски източници, цитирани от изданието Motors, първият Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ все още не е слязъл от производствените линии, но ще го направи от средата на пролетта. В компанията обаче смятат да изпълнят получените досега поръчки, както и да произведат още толкова бройки от модела, нужни за изчерпване на произведените вече части.


Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+


И в случая не е проблемът в технически характеристики са модела, който разполага с два електромотора, развиващи общо 660 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,8 секунди, а при добавяне на предлагания като опция пакет „Dynamic Plus“ мощността скача до до 761 к.с., намалявайки времето за ускорение на 3,4 секунди.

Версията с каталожна цена над 170 000 евро все още е налична в конфигуратора на марката на различни пазари в Европа, но скоро това ще се промени, тъй като в Mercedes явно са притеснени, че електрическото AMG няма да се търси достатъчно, за да оправдае разходите за производство. А за тези, които държат на мощен EQS с електрическо задвижване, има алтернатива - EQS 580 4MATIC, който има 544 к.с.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    И по подобие на ФАУ-бетата, тъй стремящите се към поголовно пестене на ср-ва и капитали хитряги от еМ-Бечките тръгнаха към резане на разходи - като Новото ни правителство с Новия бюджет: тотални съкращения където и колкото повече толкова по-добре; сиреч покрай глобите нема ПАРЕ! За р/ка от тях, умните и прозорливи корейци от GENESiS на всеослушание съвсем официално обявиха, че НЯМА да се стремят към 1 просто раздуване на пр-вото, а ще подхождат умело към всяко нарастване на произведените бройки
  • #3
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #1 мдаа, затова Model Y е най-продаваното МПС за трета поредна година в целия свят с 1.09 млн. пред Corolla (1.08) и RAV-4 с 1.02. Всички искат коли на ток 500-1000 коня без гърне, без поддържа, 2 лв/100. Никой не иска ел. Мерцедес, ел.Ауди, ел.Фолксваген - скъпи са (не правят мотори, инвертори, батерии, а само сглобяват) и не предлагат нищо повече: нито динамика, нито разход, нито цена, нито безотказен софтуер.
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Правилно, при двг-версиите AMG влагаха инженерни решения и върхови технологии налични само в тези модификации, но при електрическите вече няма какво да променят, за да създадат коренно различни усещания. Сигурен съм че и с 550 к.с. Ускорява достатъчно бързо и с батерията на пода е достатъчно стабилен в завоите.
  • #1
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Който купи електрокар,не повтаря.Правете хибриди или бензинови автомобили.