Миналата 2024 беше ужасна година за Audi. Продажбите са намалели с 11,8% до 1 671 218 коли, позволявайки на Tesla да изпревари германския премиум производител за първи път в историята. Така Audi изостана значително от големите си конкуренти BMW и Mercedes, които избягаха далеч напред, продавайки много повече нови автомобили.
Имайки предвид всичко това, последното нещо, което Audi би трябвало да направи, е да увеличи цените и да рискува да отблъсне още повече клиенти. Данните за продажбите обаче не са всичко, тъй като в автомобилната индустрия най-важното са маржовете на печалбата.
Затова и Audi ще се съсредоточи върху автомобилите от най-висок клас, които носят повече пари, дори ако това потенциално означава продажба на по-малко коли. В същото време обаче производителят от Инголщад ще подходи доста внимателно, за да не се стигне до вътрешна конкуренция с Porsche и същевременно да бъде увеличена разликата от моделите на Volkswagen.
„Правим крачка нагоре по отношение на класата, повишаваме престижа, желаността и възприемането на марката и се интересуваме повече от качеството на бизнеса, отколкото от количеството“, обясни в интервю за британски медии новият шеф на автомобилния производител във Великобритания - Хосе Мигел Апарисио.
В базираната в Инголщат марка са напълно наясно, че е необходимо нещо повече от просто повишаване на цените, за да могат хората да възприемат Audi като производител на автомобили от по-висок клас. Първата крачка в тази посока вече е направена – марката спира производството на автомобилите в най-ниската част на гамата. Нито A1 Sportback, нито Q2 ще оцелеят след следващото поколение, което на практика превръща A3 в базовия модел на компанията.
В другия край на гамата, тласъкът към луксозния пазар може да започне с впечатляващ наследник на A8, както предполага концепцията Grandsphere (на снимките). Друга концепция – Urbansphere, на свой ред намекна за SUV от висок клас, позициониран над Q7 и Q8. Едновременно с това Audi промени стратегията си за преминаване към изцяло електрическо задвижване в автомобилите си до 2033, като този срок е отменен.