IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нова стратегия – вдига цените за сметка на продажбите

Бъдещите ни модели ще бъдат значително по-скъпи, призна шеф на марката

Миналата 2024 беше ужасна година за Audi. Продажбите са намалели с 11,8% до 1 671 218 коли, позволявайки на Tesla да изпревари германския премиум производител за първи път в историята. Така Audi изостана значително от големите си конкуренти BMW и Mercedes, които избягаха далеч напред, продавайки много повече нови автомобили.


Audi Grandsphere


Имайки предвид всичко това, последното нещо, което Audi би трябвало да направи, е да увеличи цените и да рискува да отблъсне още повече клиенти. Данните за продажбите обаче не са всичко, тъй като в автомобилната индустрия най-важното са маржовете на печалбата.

Затова и Audi ще се съсредоточи върху автомобилите от най-висок клас, които носят повече пари, дори ако това потенциално означава продажба на по-малко коли. В същото време обаче производителят от Инголщад ще подходи доста внимателно, за да не се стигне до вътрешна конкуренция с Porsche и същевременно да бъде увеличена разликата от моделите на Volkswagen.


Audi Grandsphere


Правим крачка нагоре по отношение на класата, повишаваме престижа, желаността и възприемането на марката и се интересуваме повече от качеството на бизнеса, отколкото от количеството“, обясни в интервю за британски медии новият шеф на автомобилния производител във Великобритания - Хосе Мигел Апарисио.

В базираната в Инголщат марка са напълно наясно, че е необходимо нещо повече от просто повишаване на цените, за да могат хората да възприемат Audi като производител на автомобили от по-висок клас. Първата крачка в тази посока вече е направена – марката спира производството на автомобилите в най-ниската част на гамата. Нито A1 Sportback, нито Q2 ще оцелеят след следващото поколение, което на практика превръща A3 в базовия модел на компанията.


Audi Grandsphere


В другия край на гамата, тласъкът към луксозния пазар може да започне с впечатляващ наследник на A8, както предполага концепцията Grandsphere (на снимките). Друга концепция – Urbansphere, на свой ред намекна за SUV от висок клас, позициониран над Q7 и Q8. Едновременно с това Audi промени стратегията си за преминаване към изцяло електрическо задвижване в автомобилите си до 2033, като този срок е отменен.


0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 1 месец )
    Ще вдигат имиджа, сътветно и цените. Ама понеже в качеството и технологиите са ограничени от Ваген, щото технически и технологично Ауди са Ваген, та как ли ще го вдигат тоя имидж?! С инвестиции в маркетинг и реклама. То ест ще продават внушения и ще си играят с въбражението на хората. Щото технически , фактически и физически продукта си е ясен и няма повече на къде да шава. Илюзиите ще станат по големи, по луксозни, по Гранде, по...по измамни.
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    В свят в който средната класа изтънява все повече,е напълно нормално!Дори китайците се целят все повече в скъпия клас,като се започне от телефони, през робопрахосмукачки и перални,че се стигне до коли.Има все повече много богати,все по-малко заможни и все повече на ръба на нормалното съществуване и под него.Първите искат скъпо и престижно,вторите практично и разумно,третите,евтино и с голяма гаранция или премиум втора ръка.Така,е като се радвате,че AI и роботите ще изядат много работни места! :)
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Производителите на ДВГ по един или друг начин ще трябва да си сменят стратегията, след като Китай ясно им показа, че не иска там да се продават чужди марки. Това означава намаляне на производството с 30-50% в зависимост от марката. Ще трябва да се адаптират към намалените бойки, които цялостно променят икономиката на фирмата.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е статегия на всички автомобилостроители - да вдигат цените, а продажбите спадат. На практика товя явление е стагфлация. Това се среща и в други области - например студени ръце и крака - кръвта се оттегля от крайниците, за да топли по-важните вътрешни органи, при военното дело - отстъпваш територии, които не може да задържиш, за да засилиш отбраната на други територии. Така жертваш едно нещо, за за запазиш друго нещо.
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всичките ДВГ компании копаят все по-надълбоко. Буквално не остана какво да се купи, освен Тесла.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Audi, ( преди 1 месец )
    RIP .
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пуснах сълза. Като спрат да ги купуват като нови, какво ще купуват после родните фенове от Горубляне.
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 месец )
    До 10-ти. А..и японците не изостават. Като фен на койота мога да ти кажа че и там нещата с горе долу такива - надуване на цените, а качеството....същото.
  • #14
    11 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 месец )
    "вдига цените за сметка на продажбите" - А...май нашенец им е станал шеф?
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хората взеха да се осъзнават и спряха да купуват тея калпави шкоди , но сега щели още да поскъпват . Догодина ще се вайкат що продажбите им паднали с още 20-30%. Да са живи и здрави от шкода с 4 кръга , но токтиката ден година храни никога не е била печеливша