През последните години стереотипът, че типичното такси в европейските държави, особено в Германия, е седан Mercedes-Benz, се промени много. Дялът на германската марка в таксиметровия бизнес бързо намалява, но този спад се дължи повече на обмислена стратегия, отколкото на случайни обстоятелства.
Спадът в продажбите на таксита Mercedes става очевиден, когато се погледне статистиката. Между януари и август 2024 г. продажбите на превозни средства на марката на таксиметрови компании в Германия са спаднали със 71% - от 1730 броя през 2023 г. до 497 през 2024 г.
Според данни от проучване на пазара, предоставени на германския вестник Handelsblatt, от 497 автомобила, продадени през първите осем месеца на 2024 г., 127 са седани E-Class (спад от 90%) и само една B-Class е регистрирана като такси ( спад от 95%). Единственият модел, който е запазил някаква популярност в този сегмент, е миниванът Vito.
Дялът на Mercedes на таксиметровия пазар в Германия е намалял от 52% през 2019 г. на 38% през 2023 г. и се прогнозира да бъде само 13% през 2024 г. Все повече таксиметрови превозвачи избират други марки.
Така Volkswagen вече се превърна в лидер на таксиметровия пазар в Германия, благодарение на своите модели Touran и Caddy. Дори Toyota изпреварва Mercedes в продажбите на таксита в Германия, предлагайки специални издания на Corolla и RAV4.