IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо при изчакване за завой гумите трябва да гледат напред?

Тази грешка се допуска често и може да има сериозни последици

Защо при изчакване за завой гумите трябва да гледат напред?

Една от често допусканите грешки от много шофьори е при спиране на кръстовище за изчакване за ляв завой да навиват волана в същата посока. 
Това изглежда като стандартна ситуация - автомобилът спира на светофара, за да пропусне идващите насреща превозни средства, а неговият водач, без да се замисля, завърта волана наляво, за да може по-лесно и по-бързо да осъществи маневрата. Подобно действие е груба грешка, която може да има тежки последици.

В подобни случаи гумите трябва да гледат само напред, като причината е елементарна. В случай, че колелата са завъртени по посока на завоя, а в спрелия автомобил се удари друга машина, управлението става безкрайно трудно, дори невъзможно.

завой, грешка

Заради удара автомобилът ще бъде изпратен в лентата за насрещно движение и няма никаква гаранция, че водачът на идващата отсреща машина ще успее да реагира и да спре. И ако това не стане, ударения автомобил ще получи сериозни повреди, а хората в него със сигурност ще пострадат доста тежко.

Затова и колелата винаги трябва да сочат напред, а завиването да започва при началото на самата маневра. Експертите по безопасност на пътя изчисляват, че повредите по ударен отзад автомобил в тези случаи са с 45% по-малко в сравнение в случаите, при които гумите са насочени в посока на завиването.

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Мартин ( преди 2 седмици )
    Този дето го е писал това, е пълен ***.
  • #17
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Мирко ( преди 3 седмици )
    Това е истина. Не питай старо,питай патило! Аз имах следния инцидент: Стоях спрял на главна улица със завит на дясно волан. Изчаквах от тясната уличка да излезе друг автомобил. Отзад ме удари стар Икарус с повредени спирачки с не повече от 30км/час. Колата ми,въпреки,че бях натиснал с всичка сила спирачките, зави надясно и буквално сплеска другия явтомобил - Полски фиат. Ако волана ми беше направо,щяхме да си продължим направо,докато успея да спра автобуса с моите спирачки!
  • #16
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Торето ( преди 3 седмици )
    Някой пробвал ли е да потегли от кръстовище със свит волан... Да пробва и тогава да пише глупости.
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Крив ( преди 3 седмици )
    На моите очите като са им отзад?? Как да ги накарам да гледат....... Не се съобразявате с всички обстоятелства и пишете глупости, големи глупости!!
  • #14
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Колега ( преди 3 седмици )
    ДА МНОГО е важно гумите да са направо,защото може и некой самолет да падне върху колата тогава ще стане страшно!
  • #13
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Лъчезар ( преди 3 седмици )
    Ако спирачките са натиснати добре няма значение на къде сочат гумите. И обикновено когато стоиш на червено, тогава се движат колите по напречната улица и при удар отзад ще те избутат напред в тяхното платно за движение и няма да има особена разлика дали си малко в ляво или не.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до вектора на удара ( преди 3 седмици )
    Преди години на Руски п-к в София, спрях на пешеходна пътека тип "Зебра", за да отдам полагащото се по закон предимство на пешеходците на нея. Както ги чаках да пресекат, друг шофьор ме удари отзад - в левия заден калник и стоповете там.Видял ме късно, набил рязко спирачки, колата му се хлъзнала, а той в последния момент се опитал да ме заобиколи. Уви, не успя. Та по твоята логика, моята кола трябваше да се извърти по посоката на удара. Да, ама не! Измести се точно по посока на гумите - напред!
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    хахаха ( преди 3 седмици )
    точно както трябваше да се спи в казармата..... легнал в леглото с единия крак извън леглото и задължително с усмивка на лице.....
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Любо ( преди 3 седмици )
    Когато си със завит волан наляво в кръстовище,с повече газ ,няма да можеш да се изнесеш бързо, защото лявата гума ще пробоксува опасността да те удари някой челно е по голяма,защото отнемаш предимство...
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    BG ( преди 3 седмици )
    Те затова са ни такива,шофьорите,заради подобни обучителна статии кой накъде да си премести гумите или друго