IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето ги новите софийски таксита

Първата Kia EV3 вози клиенти в столицата

След успешната интеграция на първите 50 електрически автомобила Kia Niro, които вече са част от автопарка на службата за таксита Yelow!, вносителят на марката в България и компанията за такси-услуги направиха поредната стъпка в своето сътрудничество. Вече е регистриран първия електромобил Kia EV3, който е част от поръчката за 300 превозни средства с нулеви вредни емисии.


Kia EV3 Yellow


Общо 150 бройки от модела EV3 ще возят клиентите на Yellow! в столицата, като компанията ще разшири автопарка си с още 100 други електромобили на Kia. Благодарение на батерията с капацитет 81.4 kWh, компактният модел на корейския производител постига 605 км пробег с едно зареждане, което го прави много подходящ за тази дейност. Сред предимствата на EV3 са още голямото вътрешно пространство, както и възможността за свръхбързо зареждане.

Партньорството между Киа България и Yellow! стартира през 2004 с доставките на първите Kia Rio. Компанията е пионер във въвеждането на електрически таксита в София, като през 2015 стартира пилотен проект с Kia Soul EV.

В допълнение към екологичния автопарк бяха инсталирани и три нови зарядни станции пред офис-сградата на Yellow!. Това са 50 kW DC зарядни станции Hypercharger са с по два CCS конектора, което дава възможност за зареждане на 6 електромобила едновременно. Станциите са включени в иновативна платформа за зареждане на електрически превозни средства – Kia Hypercharge.


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    София Плевен ток ( преди 5 дни )
    Плевен човек кара такси Leaf 2 и го зарежда от собствена инсталация с панели. Останалото е чиста печалба. На място колата си топли, без да гори, да харчи и тресе. 7% заряд цяла нощ парно.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    София/Плевен само то ( преди 5 дни )
    На Electrocharge Св.Троица зарежда човек с MG такси. 8 бона годишно е напред, без изобщо да сме стигнали до темата гориво. Тва са обслужване, консумативи, ремонти и др. Тва са добавени клиенти, които не понасят шум, тресене, смрад и скрибуцане на ***.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Тоце ( преди 1 седмица )
    Едно време с електрокари караха само колети по гарите!
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До номер 17 антитрол ( преди 1 седмица )
    Г-не вие такава логика вадите,....... по същият принцип ако закачите още 30 тойоти към вашата корола, вие ще повишите само с 3 пъти разхода ли? Челното съпротивление е само една малка част от разхода. Вашата тойота за колко време ще набере до 100 с 30 коли от зад и ако го направим, като камион да бъде за теглене* а не за бягане* според вас не би ли било 30пъти разликата? Айде сега да мислим преди да пишем глупости
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 седмица )
    Налагащият се ОСНОВЕН извод е, че вече - в наши дни притежаването и поддържането на чисто нова автомашина се превръща в нещо като ЛУКС-занимание: само такси, разходи, данъци, глоби итн., а пък 'ползата' е - стимулиране на мързела, надебеляването и обездвижването у притежателите й; сиреч парите, здравето и добрата форма и самочувствието ни отиват на ветъро, докато пълним гушата на държавата...,тъй че у нас баламите баламурниците баллъковците - основните замърсители на ОК.среда стават все повече.
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Голямото тегло няма никакво отношение при високи скорости. Там най-важното е аеродинамиката. 40 тонен камион е 30 пъти по тежък от Toyota corolla, но разходът му не е 30 пъти по-висок, а само 3 пъти по-висок именно заради по-голямото челно съпротивление. Съчетание между лош коефициент на аеродинамиката и доста по-голяма челна площ.
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До лудория. Този път се изложи тотално. Хайде пробвай как ти се променя разхода на дълъг път по магистралата и градско ако натовариш 300 или 500 кг в багажника? На магистралата е твърде вероятно въобще разхода да не мръдне, докато в града ще се покачи драстично.
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Варналия ( преди 1 седмица )
    Корейски shit box
  • #14
    8 rate up comment 3 rate down comment
    РЕАЛИСТ ( преди 1 седмица )
    Дали ще намалят цените за превоз като нямат разходи за гориво и други консумативи.Едва ли.
  • #13
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    Хибридните и електрически таксита са зелени. За мен електрическия автомобил може да се ползва предимно за това - да бъде автомобил за таксите, глокиери, доставчици, мърчандайзери из големите градове. Така има полза от настоящата ситуация - тежката батерия не пречи на ниските скорости, с които ще се ползва в градовете. Дано да има икономически смисъл в цялото нещо.