IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

В Норвегия: Сметката за ток скача с 1,3 милиарда долара

През 2040 година там ще има 1,9 милиона електромобили

В Норвегия: Сметката за ток скача с 1,3 милиарда долара

Норвегия е една от страните, в които електромобилите настъпват най-бързо и купувачите определено харесват колите на батерии. В същото време обаче тази сериозна промяна може да дойде със сериозна сметка. Според изследване, в следващите 20 години електрическата мрежа на страната ще има нужда от осъвременяване и подсилване на стойност 1,3 милиарда долара – пари, които ще бъдат калкулирани в сметките на клиентите.

През март продажбите на електромобили в Норвегия достигнаха исторически връх, като почти 60% от всички нови коли на този пазар са електрически. Това е резултат от целенасочената политика на страната, която включва освобождаването на тези коли от определени данъци, липса на пътни такси за тях, безплатен паркинг и безплатно зареждане на обществени точки.

Крайната цел на Норвегия е през 2025 година в колата вече да не се продават автомобили с конвенционални двигатели. Сега по пътищата на страната се движат около 220 000 електромобили, а общо в страната са регистрирани 2,7 милиона коли.

Точно заради нарастването на електромобилите и все по-сериозните им нужди от зареждане, то инвестирането на тези 1,3 милиарда долара няма как да бъде отложено.

Норвежкият регулатор, който отговаря за цените на електроенергията прогнозира, че сметките на клиентите най-вероятно ще нараснат, тъй като няма да се появи отделна сметка за зареждането на електромобилите. В същото време сметката може да се окаже много по-скромна – по-точно 2,5 пъти по-малка, ако собствениците на електромобили променят навиците си и започнат да зареждат колите си само през нощта.

Очаква се, че през 2040 година по пътищата в Норвегия ще се движат около 1,9 милиона електромобили.

 

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 4 месеца )
    Не е така вместо да ги дават за друго те един вид спонсорират производителите на ел.колите и ги правят по-масови за разлика от другите производители на петрол и отделно си имат най-големия инвестиционен фонд в света. Саудитите и емирствата като имат повече производство на глава какво правят за да не се тровят другите?
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    ss ( преди 4 месеца )
    В Норвегия нещата са доста комплицирани, бих казал. Страната е от големите износителки на петрол, и в същото време е с най-големи преференции за притежателите на електромобили!! А преференциите са основно от печалбите от петрола! Демек - нека се тровят другите!!
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Барневарн ( преди 4 месеца )
    Браво, така педофилите от Барневарн ще си стоят само в Норвегия, защото с тези електрички трудно ще стигнат по-далече.
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    #2 втори опит ( преди 4 месеца )
    Пена, а колко пари ще влязат в джобовете на другите мафии? - да не би при производството (от какво?) на ел. енергия, нейния пренос и разпространение до потребителите да имам перфектна конглокенция. А като те задължи държавата да бракуваш батерията след нейната употребата при лицензирана фирма за рециклиране, а те са само 1-2, пак ли не е мафия? И т.н., и т.н. => не гледай едностранчиво на нищо, защото няма да можеш да го прецениш обективно... Приятно ти ел. бъдеще!
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пена, а колко пари ще влязат в джобовете на другите мафии? - да не би при производството (от какво?) на ел. енергия, преноса
  • #1
    8 rate up comment 7 rate down comment
    пена ( преди 4 месеца )
    А колко пари няма да влязат в джобовете на гнусната петролна мафия?