IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Български инженер представи платформа за електромобили

След автомобилните спортове Росен Даскалов се насочва и към масовите превозни средства

Български инженер представи платформа за електромобили

На автосалона в Женева през март българската компания SIN Cars показа платформа за градски автомобили на електричество, носеща името L City. Проектът на Росен Даскалов продължава своето развитие, както компанията представи концепцията си за бъдещата моделна гама, както и прототипи на вече готови превозни средства на ток.

Всъщност L City e мултифункционална платформа, която може да бъде използвана за различни автомобили. Нейните основни предимства са ниските производствени и експлоатационни разходи, максимално опростен производствен процес и възможности за лесно замяна на детайлите. Конструкцията позволява непрекъсната оптимизация, без да се налагат допълнителни разходи.

L City Sun

Платформата може да бъде използвана и при безпилотни превозни средства, като скоростта им лесно ще се регулира, за да може да отговаря на всички ограничения. Вече са готови първите два концептуални автомобила -  L City Utility и L City Sun, които бяха показани в София.

L City Utility е предназначен да обслужва магазини, заведения и институции, които се намират в центровете на големите градове. Той трябва да побучи хомологация М1/N1, като ще може да превозва максимум 8+1 пътници. Минималното  тегло на товара е 2500 кг. Моделът ще се задвижва от електромотор с мощност 15 кВт с батерии от 11 кВт/ч до 30 кВт/ч в зависимост от нуждите. Пробегът му ще варира от 100 до 300  км.

L City Sun

На свой ред прототипът L City Sun е с открита платформа с до 8 места, като минималният му полезен товар е 2550 кг. Неговите батерии и електромотор да същите, като на L City Utility. Предстои изграждането на още два модела – пътнически или товарен бус L-City Carrier с тегло до 3500 кг, както и L-City Mega - пътнически бус с максимум до 36 човека или товарен камион с каросерия отзад открита или закрита на същата база.

Бъдещите модели ще могат да се комбинират с хибридни агрегати, като двигателят с вътрешно горене ще задвижва предната ок, а електромоторът - задната. Това ще позволи още по-рационалното им използване - когато машината е в центъра на града тя ще се движи само на ток, а извън населеното място ще се използва стандартния двигател.

SIN Cars

Производството на шаситата и част от компонентите ще се извършва в град Русе. Готовите комплекти ще се изпращат в Германия, където ще се добавят основните детайли - електромотори, батерии, трансмисии и др. Самият продукт е насочен към европейските пазари, тъй като в много от големите градове на континента постепенно ще влиза в сила забрана за използване на превозни средства с бензинови или дизелови двигатели

 

 

0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ама нас и за сглобяване не ни иска никой, а ти искаш да произвеждаме. Какво? Кой? То хора не останаха. Всичко кадърно е в чужбина. До там ни докараха, че скоро и държавата ще закрием. Важното е обаче, че има банани и тоалетна хартия...
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Баро car ( преди 4 години )
    Всичко видяно на снимките няма Даже и един Болт произведен в България само стъклено смолистите детайли Хайде стига само да сглобяваме Дайте да произведе м нещо Всички знаем да навиваме болтове и гайки
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Пожелавам му успех! Доста добри идеи има и най-важното е, че не са само на чертожната дъска, а има работещи прототипи. За масово производство обаче ще са му нужни помощ и подкрепа от големите играчи на пазара. Голям автопроизводител, който да инвестира в новите неща. Дано му се получи! А на хейтърите мога да им кажа да правят, както вятъра!
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ахмед Мерчев ( преди 4 години )
    Алиено арканума ми е далеч по-добър. Вдига 488 km/h най-слабия, който е 2000 коня. Този от 5000 коня още не знам колко вдига, защото в Слащен нямаме толкова дълга улица. В момента строя писта, в сравнение с която пистата в Монако изглежда като смешен макадан и там ще я пробвам. Само да довърша изцяло електрическият валяк, който ще валира с около 300 км/ч.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    росен да се срещне с наско от вилнер и да погледнат какво правят гария и да се насочат към този необятен пазар от луксозни голф колички цените са смразяващи
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Onboard ( преди 4 години )
    И тези ли са от стъклопласт? :D
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Максималист ( преди 4 години )
    За първи път чувам за мининален полезен товар. Ако се натовари по-малко вероятно се чупи?