IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

От какво зависи броят на закупените електромобили

Най-вече от БВП на глава от населението, показва официалната статистика

От какво зависи броят на закупените електромобили

Според публикуваните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) миналата година в ЕС имаше страни, в които електромобилите представляваха близо 10% от всички продадени коли. За разлика от тях, други държави показаха незначителен процент на такива регистрации - едва 0,2%.

Интересен извод от този доклад е и пряката зависимост на броя на закупените електромобили от благосъстоянието на гражданите. Държавите, в които делът на пазара на електрически превозни средства е под 1%, имат БВП на глава от населението под 29 000 евро. Любопитно е, че тази група се води от Полша, Словакия, Чехия, Литва и Гърция. А Полша е последна в списъка на страните, където гражданите са ориентиране към покупка на електромобили - само 0,2%.

Електромобили-продажби

Лидери в електрическата мобилност през 2018 г., с показатели за закупуване на електромобили от над 3,5% от всички продадени коли, са страни от ЕС, в които БВП на глава от населението надхвърля 42 000 евро. Единственото изключение е Норвегия, в която, въпреки високите доходи на населението, през 2018 г. бяха купени малко напълно електрически автомобили.

Докладът показва остри различия между Централна, Източна, Северна и Западна Европа. Всеки от тези региони има свои собствени тенденции към преминаването към електрическите превозни средства. И основната причина за тази ориентация е богатството/ бедността на населението на тези страни. В количествено изражение, най-напредналата страна от ЕС по брой електрически автомобили, закупени през 2018 г., е Германия - 67 658 бройки.

Електромобили-продажби

5-те европейски страни с най-малко купени електромобили в сравнения с общия брой нови коли през 2018 г. са: Полша -  0,2% (1324 бройки), Словакия - 0,3% (293), Гърция - 0,3% (315), Чехия - 0,4% (981) и Литва - 0,4% (143). 5-те европейски страни с най-много купени електромобили в сравнения с общия брой нови коли през 2018 г. са: Германия - 67 658 бройки (2%), Великобритания - 59 947 (2,5%), Франция - 45 623 (2,1%), Италия - 9731 (0,5%), Испания - 11 810 (0,9%).

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 4 месеца )
    Я сметнете при 100 киловатчасова батерия и под 1 кВтч консуматори (музика, фарове, климатик, всичко) колко точно жални процентчета ви скъсява от пробега и кое пътуване продължава 100 часа? Отговор на втория въпрос е: непланираното. Е, който не си знае възможностите на тва де го кара, поне ще има няколко денонощия климатик и забавление. Бонус въпрос: а колко минути изкарва старов акумулатор при надута музика и защо в 21 век продължавате упорито да купувате оловнокиселинни акумулатори от 19 век?
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Jiko ( преди 4 месеца )
    Истината е в хибридите,стига ми 30-40 км градско за ходене и връщане от работа, извън града да гори 6-7 л перфе,не го мисля за сняг,за жегата с климатика,да се съобразявам със скоростта ,зарядните станции,където ще има опашки(все пак не се зарежда за 2-3 Мин) и т.н
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Безумно скъпи, освен това куп проблеми като бавно зареждане (сравнено с пълненето на бензин), проблеми са батерията при много студено и много топло време, липса на мрежа за зареждане, това ако е рентабилно да го имаш трябва съвсем да си куку.
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Vilislav ( преди 4 месеца )
    Е то е тотална гавра. Дори да му дават 400 км. по книжка, те реално са около 300 до 350 максимум, после като си пуснеш музика, климатик и фаровете и на магистралата караш с 130-140 пробега става около 200 км. И какво правим, че тия миксер от София до морето не могат да те закарат без да умрат някъде. И ще е още преди Стара Загора... Когато пробега им с климатик и зимно време със светлини стане 500-600 км. съм съгласен, иначе - не. Нисък пробег, липса на зарядни станции и високи цени. Не.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 месеца )
    "Единственото изключение е Норвегия, в която, въпреки високите доходи на населението, през 2018 г. бяха купени малко напълно електрически автомобили." 40% малко ли са? Единственото, по което Норвегия е изключение, е, че е извън ЕС :D Пак някой не е превеждал както трябва...
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До анонимен #1 ( преди 4 месеца )
    Това с инфраструктурата не е ли като кокошката и яйцето: ако има много ел. МПС-та, няма ли бизнесът да се "светне" да прави зарядни станции, за да печели? Второ, какво пречи на богатите българи да си направят станции в гаражите (и без това живеят в къщи)? - ще кажеш "Да, ама като тръгне за морето, ще "угасне" малко след Стара Зара", но в тази насока не съм сигурен, че в Норвегия или другите богати страни си купуват електричките, за да "трамбоват" по 1 000 км без притеснения...
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Много хора не са си закупили електромобили все още, защото няма изградена инфраструктура. Както обикновенно ние в България сме последни в това отношение. Това е първото и най-главното нещо. Второто вече е годишния доход на глава от населението. И накрая са облагите от държавата в малък или голям процент.