IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малките и евтини електромобили ще спасят големите градове

Шефът на SEAT с рецепта за бизнес без вредни емисии

Малките и евтини електромобили ще спасят големите градове

Малките и евтини електромобили може да се окажат спасението на големите градове, когато става въпрос за вредни емисии и задръствания. Това е мнението на шефът на SEAT Лука ди Мео, който даде за пример моделът на марката Minimo, който ще влезе в производство през 2021 година и който поразително прилича на пионера в този сегмент Renault Twizy.

Ди Мео дискутира бъдещето на достъпните автомобили в лицето на „родствениците” VW Up, Skoda Citigo и SEAT Mii и поясни, че има формула за успех в битката с мръсния въздух и трафика.

„Истината е, че ние не печелим от Mii, дилърът печели може би 200 евро, при първия планиран сервиз взима още 100 евро, а след това собственикът търси по-евтин сервиз. В това упражнение няма много бизнес смисъл в следващите 10 години – призна Ди Мео. – Как обаче клиентите използват тези коли? Дали няма да е по-изгодно за тях да си плащат на километър, вместо да притежават автомобил? Mii е автомобил, в който са вложени страхотни технологии и инженерни решения, а обикновено се използва за 5-километрови градски пътувания.

„Дали няма да е по-добре за клиентите и за нас, ако те могат да наемат по-евтини, но по-подходящи за целта автомобили, да речем, за 20 евроцента на километър? Ако един такъв автомобил участва в споделено използване и навърта по 200-300 километра на ден, това означава приходи от 15000 евро за три години.

„А ако електромобил като Minimo може да бъде произведен с половината разходи, необходими за създаването на Mii, то в този бизнес модел има логика. Няма да стане веднага, но е възможно. А това е особено важно, като се има предвид, че дори и в най-ефективния си вариант Mii отделя 90 грама на километър въглероден двуокис. А целта ни е да слезем под 80 грама на километър, което означава, че ще трябва да произвеждаме коли, които изобщо не отделят такива вредни емисии.”

0 от 500
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Като забранят във всички централни зони на всички градове от ЕС да се движат автомобили с ДВГ ще видиш как бързо всички ще започнат точно такива автомобили да произвеждат и да печелят от тях! Много бързо могат да се оправят нещата, но на политиците не им стиска,защото са зависими от автомобилните лобита. Особено от немското,което ще се отече в канала, ако се въведат подобни правила. Знаят го и си пазят индустриите за сметка живота и здравето на хората.
  • #3
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Добро утро бе ватмани! Аз от кога разправям, че единствения смисъл за електрошитните е в малките с малко батерии колкото да джиткаш в града. Над 15 ахде от мен да мине 20 кВч батерия и вече си в мръсния бизнес и вече си с тотално безмислен кочак, който нито е еко нито върши работа нито пък може да ти достави удоволствие!
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Рено определено трябва да ги съдят тези крадци и мошеници! Тези вурстове не се спряха с кражбите си, а най-лошото е, че крадат и нещата ги представят така, че все едно те са ги измислили, а платените медии, като тази не спират с поръчковите статии и по този начин нискоинтелигентната и без това фенска маса си мисли, че немците са измислили всичко и дори не се срамуват да го напишат.
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 4 години )
    Крадено от Рено тия вече и крадат кат китайци!