Въпросът за зареждането на електромобилите все още е един от основните при експлоатацията им. Тъй като въпреки всички достойнства на тези коли, този процес отнема доста дълго време. Повечето собственици ги зареждат от домашната електрическа мрежа, някой използват зарядните станции на обществените места.
И все пак има един параметър, който ви позволява да се прецени колко бързо може да се зарежда батерията на електрическия автомобил. По правило това време е така нареченото "скоростно" зареждане от 0 до 80%. Макар и ситуациите, в които такъв автомобил ще пристигне на зарядната станция с остатък 1-2% от батерията да са малко вероятни, производителите продължават да боравят с този показател. Така че нека сравним кой е по-бърз?
Ето за колко време се зареждат някои електромобили:
- Nissan твърди, че батерията на LEAF Plus се зарежда до 80% за 60 мин от 50-киловатово зарядно устройство или за 40 мин при 100 кВт.
- Hyundai посочва, че Kona Electric достига 80% заряд на батерията за 75 мин при 50 кВт или за 54 мин при 100 кВт.
- Jaguar Land Rover твърди, че I-Pace се зарежда до 80% за 40 мин при 100 кВт.
- Audi казва, че батерията на e-tron батерията може да се зареди до 80% само за 30 мин, но със 150-киловатово устройство.
- Mercedes-Benz твърди, че бъдещият му модел EQC ще се зарежда на 80% за 40 мин при 110 кВт, но не от нула, а от 10%.
Разбира се, всички тези цифри са получени в лабораторни условия и не отчитат много фактори, които могат да възникнат в обикновения живот (температура на въздуха, състояние на батерията и т.н.), но все пак дават известна представа за скоростта на зареждане.
Между другото, има и алтернативен параметър,по който се оценява скоростта на зареждане, и, което е по-важно, пробегът след него. Например, Tesla за половин час зареждане от 145-киловатово устройство, събира енергия за пробег от около 170 мили (към 274 км).