Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Германци намериха фантастично надежден модел

Колко повреди се откриват след пробег от 100 000 км при 52 автомобила?

Германци намериха фантастично надежден модел

Експертите от германското издание Autobild проведоха нова серия тестове, за да определят колко са надеждни най-популярните автомобили, предлагани на пазара.

Методът е следният - всеки тестове автомобили изминават 100 000 км, като съответно журналистите записват всяка получена повреда. След това, колата преминава щателна техническа ревизия с помощта на експертите от DEKRA, като е разглобена напълно. В крайна сметка всяка машина получава финална оценка, като от 2014 г. тестът е преминат от 52 автомобила.

повреди

Класацията се обновява на определен период, а в момента лидер е Audi A3 Sportback g-tron - метанова версия на модела. Тя постига резултат, непознат до момента, като след 100 000 км при нея не е открита нито едва повреда.

повреди

Втората позиция е за Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI, който преминава 100 000 км толкова убедително, че журналистите решават да го използват за още 50 000. Отново сериозни проблеми липсват, като единствено съединителят е сменен по гаранция. Заради тези допълнителни 50 000 км Golf изпреварва Kia Sportage и Volvo XC60, които имат същата оценка.

Що се касае до Kia Sportage, нейната надеждност е определена като "много висока" - само 4 повреди. Толкова има и версията на Volvo XC60 с предно предаване, но при нея е открит проблем с ръждясването на долната част.

повреди

Интересното е, че на предпоследно място в класирането е друг модел на Audi  - кросоувърът Q3. След изминаване на 27 077 км при него отказва ламбда-сондата, а при 51 935 км от строя излиза и системата за рециркулация на газовете. След това се развалят биксеноновите фарове и скоростната кутия. "Audi има много работа за вършене, за да оправдае високите цени", е оценката на експертите.

Последното място е за дизеловото Subaru XV. Журналистите си мислят, че 100 000 км ще бъдат чиста формалност за японския модел, но се сблъскват с голям брой проблеми - износване на муфата на системата AWD, ръжда, увредени бутала на турбодизеловия мотор, счупена шофьорска седалка и лоша сглобка на салона.

Класацията според Autobild 

повреди
повреди
повреди
повреди

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Десислав ( преди 2 месеца )
    Dekra е истинската класация..
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хлопеляк ( преди 2 месеца )
    "... като единствено съединителят е сменен по гаранция ..." Моят вече попръждасал хлопел чукна 300 хил. км с оригинален съединител.
  • #20
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Nemo ( преди 2 месеца )
    На теста на Номер Едно, Ауди А3, Start-Stop системата се включвала когато си поиска, и това не се оправило до края на теста. Учдваща била липсата от превключвател газ/бензин, и няма как да караш на бензин, ако имаш газ..!? И после при разглобяването, видяхме само една свалена глава, нищо повече. На другите марки мерят цилиндри, бутала, ендоскопи в кухините,.. Комичното е, че пишат, че клапаните имат малко нагар, а те изобщо не ги свалиха. Нагара се вижда от вътрешната страна..!? Как познаха?
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 2 месеца )
    рено, както винаги и навсякъде в такива класации, заема твърдо последните места!
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Д ( преди 2 месеца )
    Според CarReliabilityIndex Ауди са доста ненадеждна марка. И като гледам богатите програмистчета около мен с какви абсурдни проблеми се занимават с тея аудита, лошо ми става. Да четеш за авто класации по надеждност от немци е все едно да се оставиш брокер на недвижим имот да те убеждава за качеството на сградите, които продава.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само като прочетеш как Голфа "преминава 100 000 км толкова убедително, че журналистите решават да го използват за още 50 000.." Че то коя нова кола няма да мине "убедително" 100 000км? Тоя пробег е в рамките на гаранцията така че е ясно че не се очакват сериозни проблеми. А и наистина да скапе съединител и на 2-о място OMG. Те може би ги класират по брой повреди - гръмнал двигетел, ск. кутия или съединител - 1 повреда. 2 изгорели крушки - 2 повреди значи е по-зле.
  • #16
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Nemo ( преди 2 месеца )
    Мдааа, сгънал съединителя на голфа още в гаранция, ама нищо, дреболия, пак е в челото на класацията. По-надолу една японка или корейка имаше 3 изгорели крушки за 100 000 км., УЖАС! Грандиозен проблем, жестоко я оплюха и я сринаха надолу в т.нар. класация. Да не говорим за едно А4 или А6, на което скоростата кутия тотално умря, но пак нищо. Класирана е много пред тази с изгорелите крушки. Просто съм впечатленот обективността на АутоБилд. За пореден път,....
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Остава аутобилд да не похвалят шефовете си и да им направят реклама. Няма как да стане. Това списание от години е пълно посмешище с тенденциозните си "проучвания" и "статии".
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз принципно не съм голям фен на този тип тестване. Да то е по-обективно, но според мен не дава генерална оценка. Всеки знае, че колата е малко на късмет, един и същи автомобил може да има различен живот, единия да дефектира а на другия да не се повреди нищо. Така, че генерални изводи за един модел не трябва да се правят от тест само на един автомобил.
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Класацията е по обективна от платените на Customer Reports и другите подобни, защото там звънят по телефона на 1000 човека и питат. Тук поне колите са карани 100 000 км, всичко е документирано и описано като повреди и сервизиране. И накрая автомобилът се разглобява и се вижда нагледно амортизацията. И недейте да викате че е платена защото хвалят един модел на Ауди, ама в дъното е друг към който имат сериозни критики.