Любопитно изследване проведоха експертите от изданието Iseecars.com, които проучиха сервизните акции, организирани от автомобилните производители от 1985 г. насам. Резултатите от него трябва да покажат кои компании правят най-често и най-много дефектни автомобили, на които съответно по-късно се налага да бъдат вкарани в сервизите за ремонт.
Според данните на Националния институт за безопасност на движението (NHTSA), през последните 5 години най-рядко сервизни акции се е налагало да организират германските Porsche и Mercedes-Benz, а сред японските марки лидер е Mazda, следвана от Subaru и Toyota.
На обратния полюс са американските производитили, като за най-дефектни са обявени моделите на General Motors. При този концерн сервизните акции само за последните 5 години са засегнали 55 млн. автомобила от различни марки - Pontiac, Chevrolet, Oldsmobile, Cadillac, Buick и GMC.
След GM се нарежда Chrysler, в чиито сервизи за ремонт са били привикани малко под 41 млн. превозни средства. На трета позиция се нарежда концернът Ford, при когото бройката на отзованите за ремонт автомобили е 25 млн.
Експертите все пак уточняват, че не всички сервизни акции са били организирани заради сериозни дефекти или повреди. При GM, например, един от големите проблеми беше със стартера на автомобилите, който засегна почти цялата гама модели, предлагана от американския производител.
Освен това, не всички сервизни акции стават по вина на компаниите. Често те са принуждавани от контролните органи (като NHTSA, например). Такъв е случаят с Volkswagen и неговите дизелови двигатели, който доведе до един от най-големите скандали в историята на автомобилната индустрия, известен като "дизелгейт". Като част от него, германският концерн бе принуден да вкара в сервизите си 6,5 млн. коли през периода 2014-2018 г.