IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Марките, които произвеждат най-много дефектни коли

Лидер в негативната класация е концернът General Motors

Марките, които произвеждат най-много дефектни коли

Любопитно изследване проведоха експертите от изданието Iseecars.com, които проучиха сервизните акции, организирани от автомобилните производители от 1985 г. насам. Резултатите от него трябва да покажат кои компании правят най-често и най-много дефектни автомобили, на които съответно по-късно се налага да бъдат вкарани  в сервизите за ремонт.

Според данните на Националния институт за безопасност на движението (NHTSA), през последните 5 години най-рядко сервизни акции се е налагало да организират германските  Porsche и Mercedes-Benz, а сред японските марки лидер е Mazda, следвана от Subaru и Toyota.

Сервизна акция

На обратния полюс са американските производитили, като за най-дефектни са обявени моделите на General Motors. При този концерн сервизните акции само за последните 5 години са засегнали 55 млн. автомобила от различни марки - Pontiac, Chevrolet, Oldsmobile, Cadillac, Buick и GMC.

След GM се нарежда Chrysler, в чиито сервизи за ремонт са били привикани малко под 41 млн. превозни средства. На трета позиция се нарежда концернът Ford, при когото бройката на отзованите за ремонт автомобили е 25 млн.

Експертите все пак уточняват, че не всички сервизни акции са били организирани заради сериозни дефекти или повреди. При GM, например, един от големите проблеми беше със стартера на автомобилите, който засегна почти цялата гама модели, предлагана от американския производител.

Освен това, не всички сервизни акции стават по вина на компаниите. Често те са принуждавани от контролните органи (като NHTSA, например). Такъв е случаят с Volkswagen и неговите дизелови двигатели, който доведе до един от най-големите скандали в историята на автомобилната индустрия, известен като "дизелгейт". Като част от него, германският концерн бе принуден да вкара в сервизите си 6,5 млн. коли през периода 2014-2018 г.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Jm ( преди 6 месеца )
    Рено-Нисан-Мицубиши са най-големите, ВАГ са втори, Тойота и GM следват. Но след ареста на Гон не е ясно дали Рено и компания ще удържат позициите си.
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В случая с Фолксваген си е изцяло по вина на компанията! Не манипулирайте хората! Кой ги е карал да лъжат клиентите и властите за показанията на автомобилите?
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    да вярно е че ВАГ са номер 1 по лъжи измами и далавери. нямат стигане просто.
  • #5
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    ВАГ ДОКОЛКОТО ПОМНЯ СА ПРОИЗВОДИТЕЛ НОМЕР 1 В СВЕТА
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Добре ,че американците не карат ВАГ -ини много много.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 6 месеца )
    Нещо много си се притеснил за собствениците на Волва, че навсякъде им цитираш сервизната акция. Тях не ги мисли, засегнатите ще бъдат уведомени ;)
  • #2
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    дайте да видим какви продажби имат китайския производител волво и колко сервизни акции са провели преди месец стана ясно, че 220 000 автомобила ще трябва да посетят фирмените сервизи за отстраняване на дефект в горивната система, който може да доведе до подпалване нова сервизна акция за проблем в модела волво хс 60 като причината за новата сервизна акция е неизправност в електрическите механизми на задната врата.
  • #1
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Абсолютната бройка е безсмислена. Крайслер продават 10 пъти по-малко от ГМ, а имат почти същия брой отзовани коли. По принцип такива класации се правят по отзовани коли на 1000 броя продадени.