IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford разчита на удар с новия Focus

Новото поколение на Ford Focus ще бъде на пазара в Европа в началото на 2011.

Ford разчита на удар с новия Focus
От Ford са си поставили високата цел с този модел да детронират Volkswagen Golf като най-добре продавания автомобил в Европа. Идеята е новият Focus не просто да бъде силен играч на пазара в Европа (и сега той е такъв), а да се превърне в Номер 1 на Стария континент.

Всъщност амбицията е дори още по-голяма, защото новото поколение на Focus ще бъде глобален модел и ще се продава и в САЩ и на други пазари. Американската версия на новия Focus ще бъде показана още този януари на автомобилния салон в Детройт.

Външният вид на бъдещия Focus ще бъде доста по-спортен и ще има силует по-скоро на купе. „Новият хечбек Focus ще бъде по-нисък и спортен”, казва източник от Ford. Позицията на водача (така наречената H-point) и при двете версии на хечбека (с три и с пет врати), ще бъде по-ниска. Това ще позволи височината на целия автомобил да бъде намалена и колата да придобие спортното излъчване за което говорят във Ford. Шасито на новия Focus също ще претърпи промени и ще бъде настроено доста по-спортно.

Интериорът на Focus ще има своя собствена тема, без да повтаря никой от новите модели на Ford. Таблото ще бъде разположено под ъгъл към водача, така че да му дава най-добър поглед към циферблатите. Като цяло ще има вида на самолетен кокпит.
Ford Focus ще бъде с набор от новото семейство бензинови турбодвигатели EcoBoost. „Предвиждаме всички наши бензинови двигатели да имат по-малък обем, система за директно впръскване на горивото и по-висока мощност”, казва източникът от Ford.
„Горещата” версия Focus ST вече няма да бъде с двигателя с пет цилиндъра и обем 2.0 литра от Volvo. Новият ST ще бъде с четирицилиндров турбодвигател с обем 2.0 литра и мощност 276 к.с. Във Ford работят и върху ново семейство бензинови двигатели с три цилиндъра с обем 1.0 и 1.2 литра. Това се налага заради идващите много по-строги норми за вредните емисии в Европа (EU5 и EU6).

Разбира се бъдещият Focus ще се предлага и с широк набор от турбодизелови двигатели. Възможно е обаче, част от дизеловите двигатели да бъдат заменени с бензинови двигатели с три цилиндъра, за които от Ford твърдят, че ще дават разход на гориво и динамика типични за малките дизелови двигатели.
0 от 500
  • #62
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    именно,голф е най-продаван само в Германия,смешна марка
  • #61
    3 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 16 години )
    Наистина дръпнаха много корейците, но още не са съвсем на нивото на топ моделите в класа.Между другото, Форд е най-продаваната вноска марка в Италия и във Франция.Лидер е на доста пазари, напр. Вликобритания, Унгария, Ирландия, Турция и пр.Карал съм Фокус 2.0 дизел доста време и още си спомням с топли чувства за него. Страхотна кола за каране. Който е карал Фокус знае. Другите дрънкат небивалици.
  • #60
    3 rate up comment 1 rate down comment
    dino ( преди 16 години )
    иначе стискам палци на Фокус,време е да остави Голфа в историята
  • #59
    4 rate up comment 1 rate down comment
    dino ( преди 16 години )
    да,аз карах точно такъв 1.6,но 126 коня с 6 скорости.Ако искаш вярвай със 180 км/ч мотора не се чува!За първи път карам хюндай.Няма нищо общо с Астра 1.7 дизел,баси и корейците!Момчетата казаха,че догодина с фейслифта на мястото на 2.0 crdi ще е 1.6 ,но с турбина и компресор 148 коня.Е такова ми се кара...:)))
  • #58
    3 rate up comment 1 rate down comment
    ю-идън ( преди 16 години )
    прав си абсолютно ,хюндая го карах и аз 1.6 CR около 115 кс имаше турбодупка ,но след това ускоряваше феноменално... представям си по-големия мотор... корейците много дръпнаха... след 2-3години ще докарат и дизайна ...
  • #57
    4 rate up comment 1 rate down comment
    dino ( преди 16 години )
    slavo,прав си за корейците,но им трябва време.Скоро покарах един дизелов хюндай в класа на този фокус,не му помня името,но трябва да ти кажа,че Голф 6 е постна баничка пред него.Направо ми станаха жалки аутобилд,някакви смешни журналистчета се плюнчат и опитват да вадят от 9 кладенеца вода,да хвалят голфа.За мен корейците вече са ги минали.
  • #56
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    най-добрият форд е този, който не е в гаража ти :)един път сгрешил с форд - никога повече форд
  • #55
    3 rate up comment 1 rate down comment
    WRC ( преди 16 години )
    ***,чети като ти пиша,не си бъркай в носа.Казах ти да ми посочих книжка или линк,без VW-Bild (Autobild).Макар,че дори Аутобилд преди месец-два не можаха да скрият разочарованието си от Голф.
  • #54
    3 rate up comment 1 rate down comment
    tarantino ( преди 16 години )
    статистиката не беше за харесване,а за безпроблемност
  • #53
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Xtrax ( преди 16 години )
    Kooolkoto i da se punete horata ste produljavat da si vzimat Audi, VAG, MB i BMW - edva li zashtoto vsichki sa glupavi...