IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford разчита на удар с новия Focus

Новото поколение на Ford Focus ще бъде на пазара в Европа в началото на 2011.

Ford разчита на удар с новия Focus
От Ford са си поставили високата цел с този модел да детронират Volkswagen Golf като най-добре продавания автомобил в Европа. Идеята е новият Focus не просто да бъде силен играч на пазара в Европа (и сега той е такъв), а да се превърне в Номер 1 на Стария континент.

Всъщност амбицията е дори още по-голяма, защото новото поколение на Focus ще бъде глобален модел и ще се продава и в САЩ и на други пазари. Американската версия на новия Focus ще бъде показана още този януари на автомобилния салон в Детройт.

Външният вид на бъдещия Focus ще бъде доста по-спортен и ще има силует по-скоро на купе. „Новият хечбек Focus ще бъде по-нисък и спортен”, казва източник от Ford. Позицията на водача (така наречената H-point) и при двете версии на хечбека (с три и с пет врати), ще бъде по-ниска. Това ще позволи височината на целия автомобил да бъде намалена и колата да придобие спортното излъчване за което говорят във Ford. Шасито на новия Focus също ще претърпи промени и ще бъде настроено доста по-спортно.

Интериорът на Focus ще има своя собствена тема, без да повтаря никой от новите модели на Ford. Таблото ще бъде разположено под ъгъл към водача, така че да му дава най-добър поглед към циферблатите. Като цяло ще има вида на самолетен кокпит.
Ford Focus ще бъде с набор от новото семейство бензинови турбодвигатели EcoBoost. „Предвиждаме всички наши бензинови двигатели да имат по-малък обем, система за директно впръскване на горивото и по-висока мощност”, казва източникът от Ford.
„Горещата” версия Focus ST вече няма да бъде с двигателя с пет цилиндъра и обем 2.0 литра от Volvo. Новият ST ще бъде с четирицилиндров турбодвигател с обем 2.0 литра и мощност 276 к.с. Във Ford работят и върху ново семейство бензинови двигатели с три цилиндъра с обем 1.0 и 1.2 литра. Това се налага заради идващите много по-строги норми за вредните емисии в Европа (EU5 и EU6).

Разбира се бъдещият Focus ще се предлага и с широк набор от турбодизелови двигатели. Възможно е обаче, част от дизеловите двигатели да бъдат заменени с бензинови двигатели с три цилиндъра, за които от Ford твърдят, че ще дават разход на гориво и динамика типични за малките дизелови двигатели.
0 от 500
  • #102
    3 rate up comment 1 rate down comment
    s-d-d ( преди 16 години )
    Аз имам впечатление само от едно возене на тази новата фиеста и също смятам,че с добрата визия нещата приключват.Не сме карали бързо да усетя колко е стабилна,но определено 1.25 е шумен мотор и на дупките наистина дрънчи,или по-скоро е кънтене.Пробвал съм Рено Клио и Hyundai i20 и фордчето е най-зле от трите като качества,но пък е най-красиво.До тук най ми хареса кто автомобил i20 1.4 дизел,но ще пробвам и Поло-то и Корса.Определено няма да е Фиеста обаче.Само визия не стига.
  • #101
    3 rate up comment 1 rate down comment
    димитров ( преди 16 години )
    карах новата Фиеста.Не е лоша колата,но и аз се учудвам за какъв комфорт говорят Аутобилд!!!Тези журналисти не се ли научиха за толкова години,или май работата е друга там.Лично мое мнение е,че това е най-лошата возия на кола в този сегмент.Не само сученето на задницата в завой,но и от най-малката дупка кънти като във Вартбург и люлее.Иначе и 1.2 бензин дърпа готино,но определено са пестили от шумоизолация.Както казах,не е лоша кола,но аз за себе си я поставям под средната черта.
  • #100
    4 rate up comment 1 rate down comment
    RS1700 ( преди 16 години )
    ***,не му говори за някакви сополиви журналисти,отиди и тествай и тогава се изакай!Новата Фиеста е направо катастрофа,особено окачването,трагедия!Комфорт,..?!?...за форд ли говорим?!Като си 185 см нека някой се опита да седне зад теб,***!Нали се сещаш как си жули коленете,междуосие 2.42 м. си е арахаизъм от началото на 90-те.
  • #99
    3 rate up comment 1 rate down comment
    reventon ( преди 16 години )
    a automediata e suzdadena,za da NQMA tolkova smotani kato teb anonimen ;)
  • #98
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    forda e sazdaden,za da ima po-smotana kola ot opel...ili mai beshe obratnoto :)no kakto i da e,vse e vqrno :D
  • #97
    3 rate up comment 1 rate down comment
    manev ( преди 16 години )
    тоя па все хюндаи сънува,***!Ама правилно се шашка,те дишат във врата на ВАГ.А за другото,има един сайт ford.bg направи си справка какво е междуосието на новата фиеста.Пак я подкара с полуистините.
  • #96
    3 rate up comment 1 rate down comment
    AZ ( преди 16 години )
    Поредното дилърче на хyйдай бълва глупости.Междуосието на Фиестата е 2489мм.За дизелите не ми се спори ,който го интересува истината ще я открие.
  • #95
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    за късото междуосие на фиестата съм съгласен.Усеща се най-ясно на задните седалки.Трябва да си лилпут за да не си натискаш коленете в предната седалка.И към комфортна на возене имам забележка,има нещо недоизпипано.Сякаш са бързали да я пуснат.Иначе като визия ме кефи много.
  • #94
    3 rate up comment 1 rate down comment
    manev ( преди 16 години )
    А бе не е лоша новата фиеста,но се усеща,че междуосието и твърде малко за класа и 2.42 м. ,другите минават 2.5 м. и комфорта е по-добър от дървената возия на фиестата и мазда 2.Не искам да обиждам никой,но на черното бяло не мога да кажа.Другото което отблъсква са френските дизели.Сега пак някой ще спори.Ами слезте на канал и им вижте френските надписи по отливката на блока и горе на главата.Моито уважение,но френски дизел,... не,благодаря!
  • #93
    4 rate up comment 1 rate down comment
    denev ( преди 16 години )
    карам FORD исъм ГОРД