IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Болидите на компанията триумфираха за 13-и път в легендарното състезание

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Екипажът на Audi в състав Беноа Трелуйе, Андре Лотерер и Марсел Феслер спечели легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“, което е трети кръг от шампионата на FIA за състезания по издържливост (WEC). Това бе петият пореден успех на тима в надпреварата и общо 13-и от 2000 г. насам.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Втори в най-високата категория – LMP1, остана друг екипаж на германския производител, в който участва 9-кратният шампион на „Льо Ман“ Томас Кристенсен заедно с Лукас ди Граси и Марк Жене. Трети се нареди екипажът на Toyota в състав Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиан Буеми.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Победата на Audi и техните болиди R18 e-tron quattro-Hybrid бе една от най-трудните, а самото състезание премина през редица драми и обрати. Още в началото на надпреварата се изля проливен дъжд, като един от болидите на Toyota (Антъни Дейвидсън/Никола Лапиер/Себастиан Буеми) и един от болидите на Audi (Фелипе Албукерке/Марко Бонаноми/Оливър Джарвис) излетяха от пистата. Пилотите не пострадаха, но двете коли нямаше как да продължат състезанието. Все пак Toyota-та се добра до бокса, където бе ремонтирана и се върна на трасето.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Това бе силен удар върху Toyota Racing, чиито два болида бяха най-бързи в квалификациите. Все пак втората кола TS 040-Hybrid (Александър Вурц/Стефан Саразен/Казуки Накаджима) излезе начело в състезанието. Тя водеше и в ранните часове на неделния ден, когато получи повреда и напусна състезанието. От екипа обявиха, че проблемите са с електрониката на автомобила.

От това се възползваха болидите на Audi и Porsche, като именно вторите бяха най-близко до Toyota по време на състезанието. Болидът Porsche 919 hybrid на Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард дори успя в един момент да излезе начело, но и той получи повреда и се наложи да се върне в бокса. Това позволи на Audi да вземе нещата в свои ръце и в последните 2 часа от състезанието колата на Трелуйе, Фаслер и Лотерер поведе в надпреварата, като не позволи да бъде настигната.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Четвъртото място бе постигнато от представителя на частния тим Rebelion Racing с болид R-One Toyota. Автомобилът бе управляван от Никола Прост, Ник Хайдфелд и Матиас Беше. Що се касае до двете машини на Porsche, те така и не успяха да стигнат до финала на състезанието.

Победител в клас LMP2 стана тимът на Jota с прототипа Zytek-Nissan (Саймън Долаън/ Хари Тинкнъл/Оливър Търви), а в категория GTE P първото място бе за екипажа Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер с Ferrari 458 Italia. Първи в клас GTE A стана Aston Martin, управляван от Кристиан Поулсен, Дейвид Хенмайер и Ники Тим.

Следващото състезание от световните серии за издържливост е 6-часовата надпревара на пистата край Остин в Тексас (САЩ) на 20 септември.

Снимки: WEC

0 от 500
  • #47
    17 rate up comment 3 rate down comment
    dr. Ulrich до VAYK ( преди 11 години )
    колите в LMP1 са много по-бързи от тези във F1! А и безкрайно по-издържливи от тези във WRC.
  • #46
    13 rate up comment 6 rate down comment
    dr.Ulrich ( преди 11 години )
    я вземи погледни WEC 2014 откакто участват Тойота колко победи имат авди."***,нещо си се превъзбудил. Ако трябваше да изброяваме победите на AUDI във всички състезания от 2000 год. насам, няма да ни стигне нито времето, нито мястото.Освен това никой не помни кой е бил победител на Силверстоун,Себринг или Спа. Помният се само победителите на Льо Ман и рекордьорите на Нюрбургринг. Останалото е литература.
  • #45
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Как да се води някаква дискусия тук като 90% от коментарите са някои фенове на ауди които даже не знаят че тяхната любима марка участва в такива надревари. Добре че има сайтове че да прочетете. Бас държа че от 1000 фена на ауди 2 двама са следили надреварата и за тойота се отнася. Състезанието беше много добре шампионата обаче за сега води Тойота. Никой не споменава обаче че ауди смениха два турбо компресора последния един час рестартираха на два пъти автомобила, в бокса доста трепераха до края
  • #44
    22 rate up comment 3 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Лошото за Тойота беше,че състезанието е 24 часа.А те издържаха 12 часа.Порше обаче учудващо издържаха 20 часа,като се има предвид,че от 1998 не участват в ралита.И ако не се беше счупило Порше номер 20 японците изобщо нямаше да видят подиум.А Ауди просто изчаква да се случи неизбежното,Тойота и Порше да се счупят.И те се счупиха.А Ауди не се счупи,толкова и спечели.Все пак за 15 години 13 победи не са никак малко.Не е като да нямат опит.Тъй че кой колко издържал се видя на финала.
  • #43
    0 rate up comment 20 rate down comment
    VAYK ( преди 11 години )
    Смешно състезание, грозно изглеждащи коли!!! Ако искаш да покажеш че си издръжлив караш във ВРЦ, че си бърз - Ф1
  • #42
    2 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Щайги можеш да казваш само на германските ментета на японските автомобили.
  • #41
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    speedart, не я повтаряме ние, повтарят я германците,американците,англичаните. Ти се смей,ама се смееш на германците всъщност.
  • #40
    9 rate up comment 3 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    И уникалното на това състезание е, че всичко е важно и късмета е сведен до минимум - то трае цели 24 часа. Знаем, че някои правят на това състезание основен ремонт за по малко от 2 часа.Както #7 имаше технически проблем, така и 2те porsche-та така и 2те Аудита.Другото важно нещо е, че се състезаваха 3 различни концепции.
  • #39
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    До наричащия Тойота смешковци:И между другото защо не си написа ника speedart.
  • #38
    5 rate up comment 3 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    ***Ентусиасте, въобще не бяха 5-6 часа начело, а по-скоро 13-14... и не, нямаха стигане.***По скоро до 14ти час от състезанието. Сутринта (около 8) в неделя като станах, #8 беше 4ти след porsche и audi.Вечерта Toyota водеха но с малко.