IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Болидите на компанията триумфираха за 13-и път в легендарното състезание

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Екипажът на Audi в състав Беноа Трелуйе, Андре Лотерер и Марсел Феслер спечели легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“, което е трети кръг от шампионата на FIA за състезания по издържливост (WEC). Това бе петият пореден успех на тима в надпреварата и общо 13-и от 2000 г. насам.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Втори в най-високата категория – LMP1, остана друг екипаж на германския производител, в който участва 9-кратният шампион на „Льо Ман“ Томас Кристенсен заедно с Лукас ди Граси и Марк Жене. Трети се нареди екипажът на Toyota в състав Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиан Буеми.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Победата на Audi и техните болиди R18 e-tron quattro-Hybrid бе една от най-трудните, а самото състезание премина през редица драми и обрати. Още в началото на надпреварата се изля проливен дъжд, като един от болидите на Toyota (Антъни Дейвидсън/Никола Лапиер/Себастиан Буеми) и един от болидите на Audi (Фелипе Албукерке/Марко Бонаноми/Оливър Джарвис) излетяха от пистата. Пилотите не пострадаха, но двете коли нямаше как да продължат състезанието. Все пак Toyota-та се добра до бокса, където бе ремонтирана и се върна на трасето.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Това бе силен удар върху Toyota Racing, чиито два болида бяха най-бързи в квалификациите. Все пак втората кола TS 040-Hybrid (Александър Вурц/Стефан Саразен/Казуки Накаджима) излезе начело в състезанието. Тя водеше и в ранните часове на неделния ден, когато получи повреда и напусна състезанието. От екипа обявиха, че проблемите са с електрониката на автомобила.

От това се възползваха болидите на Audi и Porsche, като именно вторите бяха най-близко до Toyota по време на състезанието. Болидът Porsche 919 hybrid на Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард дори успя в един момент да излезе начело, но и той получи повреда и се наложи да се върне в бокса. Това позволи на Audi да вземе нещата в свои ръце и в последните 2 часа от състезанието колата на Трелуйе, Фаслер и Лотерер поведе в надпреварата, като не позволи да бъде настигната.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Четвъртото място бе постигнато от представителя на частния тим Rebelion Racing с болид R-One Toyota. Автомобилът бе управляван от Никола Прост, Ник Хайдфелд и Матиас Беше. Що се касае до двете машини на Porsche, те така и не успяха да стигнат до финала на състезанието.

Победител в клас LMP2 стана тимът на Jota с прототипа Zytek-Nissan (Саймън Долаън/ Хари Тинкнъл/Оливър Търви), а в категория GTE P първото място бе за екипажа Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер с Ferrari 458 Italia. Първи в клас GTE A стана Aston Martin, управляван от Кристиан Поулсен, Дейвид Хенмайер и Ники Тим.

Следващото състезание от световните серии за издържливост е 6-часовата надпревара на пистата край Остин в Тексас (САЩ) на 20 септември.

Снимки: WEC

0 от 500
  • #57
    5 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И най-важното това,че Тойота прави най-издръжливите и здрави коли го признават и германците.
  • #56
    4 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Поздравявам Ауди за победата в състезанието, но при автомобилите за потребителите Тойота прави най-здравите коли. И най-здравите хибриди.http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/12088-t-v-opredeli-toyota-prius-za-no-1/
  • #55
    17 rate up comment 5 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Ако мако няма.Състезанието е 24 часа и Ауди пак намачка всички.Това е.След квалификацията Ауди 1 беше тоталка,но гюнтерите го направиха за една вечер и стана второ.Кога щеше да стане това с друга кола-никога.А Тойота скъси на 5 обиколки,защото последните 20 минути Аудитата караха като на парад.Дори и да бяха отпаднали 15 минути преди края пак щяха да са първи,щото на японците нямаше да им стигне времето да навъртят повече обиколки от Ауди.
  • #54
    13 rate up comment 5 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Не знам немско ли е окабеляването на Тойота,ама май хибридната им система даде фира,не кабелите.Ако бяха само кабели нали се сещаш,че за 20-30 минути щяха да са пак на пистата.А Ауди даде проблем с турбините щото само те не бяха немски,а Гарет-американски.Всичко друго мотор и то нов,скоростна кутия,окачване си беше тяхно и не мръдна до края.А Тойота и тази година нямаше да отпада,ама виж ко стана на 12-я час.
  • #53
    30 rate up comment 6 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Япопнските фенове трябва да ги е срам , но те са безгранично нахални , може ли да сте 1000 к.с срещу 750 на Аудито и Поршето и да спечелите клафикацията с 322 стотни от секундата пред Поршето...и в състезанието реално не трябва да имате конглокенция , а се получава че на най-дългата права едвам с клизма настигате Аудито без да можете да го изпреварите...какви са тея куци японски магарета...в Ф1 мерцедеса е 80 коня по-мощен от останалите и ги заобикаля по-трасето като спряли...
  • #52
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Миналата година на Ле Ман Тойота бяха втори, на 1 обиколка след Ауди, но тогава правилата толерираха дизелите и Тойота нямаха шанс заради по-бавните си болиди.
  • #51
    6 rate up comment 15 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Тойота 8 се забави 11 обиколки заради катастрофата в началото. Като изключим това, беше абсолютно безпроблемен автомобил до края. До края успя да скъси разликата до 5 обиколки. Ако състезанието беше 36, Тойота 8 щеше да е първа на финала. Просто Тойота са каръци.
  • #50
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като се има предвид как се представиха Тойота миналата и как тази година, шансовете им стават все по-добри. Догодина няма да отпадат заради проблеми в окабеляването (което най-вероятно е немско, като се има предвид, че централата на TRD е в Кьолн...)
  • #49
    14 rate up comment 6 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Ми те и Тойота не са от класата на Ауди.Видя се вчера.Когато състезанието е 6-12 часа са много добри и издръжливи,а когато е 24 часа май само Ауди остава,а?Такива оптимисти като Тойота ги гледаме вече 15 години на льо Ман.А да не забравяме,че Порше догодина ще са още по-добри.Тъй че шансовете на японците стават все по-малки.
  • #48
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    говорим за състезания в които са участвали Toyota и авдита, а не авди и разни други дето изобщо не са в класа им. Помни си квото искаш - на края на WEC 2014 ще си говорим пак :)