IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Болидите на компанията триумфираха за 13-и път в легендарното състезание

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Екипажът на Audi в състав Беноа Трелуйе, Андре Лотерер и Марсел Феслер спечели легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“, което е трети кръг от шампионата на FIA за състезания по издържливост (WEC). Това бе петият пореден успех на тима в надпреварата и общо 13-и от 2000 г. насам.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Втори в най-високата категория – LMP1, остана друг екипаж на германския производител, в който участва 9-кратният шампион на „Льо Ман“ Томас Кристенсен заедно с Лукас ди Граси и Марк Жене. Трети се нареди екипажът на Toyota в състав Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиан Буеми.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Победата на Audi и техните болиди R18 e-tron quattro-Hybrid бе една от най-трудните, а самото състезание премина през редица драми и обрати. Още в началото на надпреварата се изля проливен дъжд, като един от болидите на Toyota (Антъни Дейвидсън/Никола Лапиер/Себастиан Буеми) и един от болидите на Audi (Фелипе Албукерке/Марко Бонаноми/Оливър Джарвис) излетяха от пистата. Пилотите не пострадаха, но двете коли нямаше как да продължат състезанието. Все пак Toyota-та се добра до бокса, където бе ремонтирана и се върна на трасето.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Това бе силен удар върху Toyota Racing, чиито два болида бяха най-бързи в квалификациите. Все пак втората кола TS 040-Hybrid (Александър Вурц/Стефан Саразен/Казуки Накаджима) излезе начело в състезанието. Тя водеше и в ранните часове на неделния ден, когато получи повреда и напусна състезанието. От екипа обявиха, че проблемите са с електрониката на автомобила.

От това се възползваха болидите на Audi и Porsche, като именно вторите бяха най-близко до Toyota по време на състезанието. Болидът Porsche 919 hybrid на Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард дори успя в един момент да излезе начело, но и той получи повреда и се наложи да се върне в бокса. Това позволи на Audi да вземе нещата в свои ръце и в последните 2 часа от състезанието колата на Трелуйе, Фаслер и Лотерер поведе в надпреварата, като не позволи да бъде настигната.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Четвъртото място бе постигнато от представителя на частния тим Rebelion Racing с болид R-One Toyota. Автомобилът бе управляван от Никола Прост, Ник Хайдфелд и Матиас Беше. Що се касае до двете машини на Porsche, те така и не успяха да стигнат до финала на състезанието.

Победител в клас LMP2 стана тимът на Jota с прототипа Zytek-Nissan (Саймън Долаън/ Хари Тинкнъл/Оливър Търви), а в категория GTE P първото място бе за екипажа Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер с Ferrari 458 Italia. Първи в клас GTE A стана Aston Martin, управляван от Кристиан Поулсен, Дейвид Хенмайер и Ники Тим.

Следващото състезание от световните серии за издържливост е 6-часовата надпревара на пистата край Остин в Тексас (САЩ) на 20 септември.

Снимки: WEC

0 от 500
  • #37
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хаха,смешковци да наречеш световния номер 1 в автомобилостроенето значи си ***.
  • #36
    4 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да, Тойота е с 0 (нула) победи на Льо Ман, но най-надеждният автомобил в продажба за потребителите.
  • #35
    5 rate up comment 16 rate down comment
    до оня с моторните ( преди 11 години )
    смепник я вземи погледни WEC 2014 откакто участват Тойота колко победи имат авди. Аз ще ти кажа щото си много отворен точно ЕДНА вчера. Останалите тъпотии дето си ги написал за Dakar и WRC просто ще ги подмина щото сигурно само хлапетата в детската градина ти вярват :)
  • #34
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    АУДИ - 13 победи на Льо Ман, Порше - 16 победи, а Тойота - 0 (нула) победи! Пред фактите и оризарите да мълчат!
  • #33
    2 rate up comment 13 rate down comment
    VAYK ( преди 11 години )
    Доста безинтересно състезание !!!
  • #32
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ентусиасте, въобще не бяха 5-6 часа начело, а по-скоро 13-14... и не, нямаха стигане.
  • #31
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ква надаежност сънуваш бе клоун? точно на 2 от 3 авдита им се скапаха турбините по време на състезанието а това са състезателни коли за милиони смятай ти какъв *** ще си купиш дето е правен с идея за икономия
  • #30
    5 rate up comment 10 rate down comment
    германеца ( преди 11 години )
    надеждноста е в японските коли.те изваждат всичко възможно за ПРОДЪЛЖИТЕЛНА употреба.http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/12088-t-v-opredeli-toyota-prius-za-no-1/
  • #29
    20 rate up comment 9 rate down comment
    Тойотко Оризаров ( преди 11 години )
    Здрави коли с многомилиони сервизни акции на всеки 2-3 месеца?!?!?! Това е все едно да твърдиш, че има дървено желязо! Айде бегай, скрий се!
  • #28
    10 rate up comment 18 rate down comment
    германеца ( преди 11 години )
    При леките автомобили в продажба по-здрава кола от Тойота няма и това се доказва от германци ТЮВ,Ауто Билд, американци и дрф. агенции. Ауди са трошки, японеца прави най-здравите коли за протебителите,всичко надеждно при автомобилите е само японско.Немска кола няма.Надеждността е в японските коли.