Екипажът на Audi в състав Беноа Трелуйе, Андре Лотерер и Марсел Феслер спечели легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“, което е трети кръг от шампионата на FIA за състезания по издържливост (WEC). Това бе петият пореден успех на тима в надпреварата и общо 13-и от 2000 г. насам..jpg)
Втори в най-високата категория – LMP1, остана друг екипаж на германския производител, в който участва 9-кратният шампион на „Льо Ман“ Томас Кристенсен заедно с Лукас ди Граси и Марк Жене. Трети се нареди екипажът на Toyota в състав Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиан Буеми..jpg)
Победата на Audi и техните болиди R18 e-tron quattro-Hybrid бе една от най-трудните, а самото състезание премина през редица драми и обрати. Още в началото на надпреварата се изля проливен дъжд, като един от болидите на Toyota (Антъни Дейвидсън/Никола Лапиер/Себастиан Буеми) и един от болидите на Audi (Фелипе Албукерке/Марко Бонаноми/Оливър Джарвис) излетяха от пистата. Пилотите не пострадаха, но двете коли нямаше как да продължат състезанието. Все пак Toyota-та се добра до бокса, където бе ремонтирана и се върна на трасето..jpg)
Това бе силен удар върху Toyota Racing, чиито два болида бяха най-бързи в квалификациите. Все пак втората кола TS 040-Hybrid (Александър Вурц/Стефан Саразен/Казуки Накаджима) излезе начело в състезанието. Тя водеше и в ранните часове на неделния ден, когато получи повреда и напусна състезанието. От екипа обявиха, че проблемите са с електрониката на автомобила.
От това се възползваха болидите на Audi и Porsche, като именно вторите бяха най-близко до Toyota по време на състезанието. Болидът Porsche 919 hybrid на Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард дори успя в един момент да излезе начело, но и той получи повреда и се наложи да се върне в бокса. Това позволи на Audi да вземе нещата в свои ръце и в последните 2 часа от състезанието колата на Трелуйе, Фаслер и Лотерер поведе в надпреварата, като не позволи да бъде настигната.
Четвъртото място бе постигнато от представителя на частния тим Rebelion Racing с болид R-One Toyota. Автомобилът бе управляван от Никола Прост, Ник Хайдфелд и Матиас Беше. Що се касае до двете машини на Porsche, те така и не успяха да стигнат до финала на състезанието.
Победител в клас LMP2 стана тимът на Jota с прототипа Zytek-Nissan (Саймън Долаън/ Хари Тинкнъл/Оливър Търви), а в категория GTE P първото място бе за екипажа Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер с Ferrari 458 Italia. Първи в клас GTE A стана Aston Martin, управляван от Кристиан Поулсен, Дейвид Хенмайер и Ники Тим.
Следващото състезание от световните серии за издържливост е 6-часовата надпревара на пистата край Остин в Тексас (САЩ) на 20 септември.
Снимки: WEC


0