IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Болидите на компанията триумфираха за 13-и път в легендарното състезание

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Екипажът на Audi в състав Беноа Трелуйе, Андре Лотерер и Марсел Феслер спечели легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“, което е трети кръг от шампионата на FIA за състезания по издържливост (WEC). Това бе петият пореден успех на тима в надпреварата и общо 13-и от 2000 г. насам.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Втори в най-високата категория – LMP1, остана друг екипаж на германския производител, в който участва 9-кратният шампион на „Льо Ман“ Томас Кристенсен заедно с Лукас ди Граси и Марк Жене. Трети се нареди екипажът на Toyota в състав Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиан Буеми.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Победата на Audi и техните болиди R18 e-tron quattro-Hybrid бе една от най-трудните, а самото състезание премина през редица драми и обрати. Още в началото на надпреварата се изля проливен дъжд, като един от болидите на Toyota (Антъни Дейвидсън/Никола Лапиер/Себастиан Буеми) и един от болидите на Audi (Фелипе Албукерке/Марко Бонаноми/Оливър Джарвис) излетяха от пистата. Пилотите не пострадаха, но двете коли нямаше как да продължат състезанието. Все пак Toyota-та се добра до бокса, където бе ремонтирана и се върна на трасето.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Това бе силен удар върху Toyota Racing, чиито два болида бяха най-бързи в квалификациите. Все пак втората кола TS 040-Hybrid (Александър Вурц/Стефан Саразен/Казуки Накаджима) излезе начело в състезанието. Тя водеше и в ранните часове на неделния ден, когато получи повреда и напусна състезанието. От екипа обявиха, че проблемите са с електрониката на автомобила.

От това се възползваха болидите на Audi и Porsche, като именно вторите бяха най-близко до Toyota по време на състезанието. Болидът Porsche 919 hybrid на Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард дори успя в един момент да излезе начело, но и той получи повреда и се наложи да се върне в бокса. Това позволи на Audi да вземе нещата в свои ръце и в последните 2 часа от състезанието колата на Трелуйе, Фаслер и Лотерер поведе в надпреварата, като не позволи да бъде настигната.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Четвъртото място бе постигнато от представителя на частния тим Rebelion Racing с болид R-One Toyota. Автомобилът бе управляван от Никола Прост, Ник Хайдфелд и Матиас Беше. Що се касае до двете машини на Porsche, те така и не успяха да стигнат до финала на състезанието.

Победител в клас LMP2 стана тимът на Jota с прототипа Zytek-Nissan (Саймън Долаън/ Хари Тинкнъл/Оливър Търви), а в категория GTE P първото място бе за екипажа Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер с Ferrari 458 Italia. Първи в клас GTE A стана Aston Martin, управляван от Кристиан Поулсен, Дейвид Хенмайер и Ники Тим.

Следващото състезание от световните серии за издържливост е 6-часовата надпревара на пистата край Остин в Тексас (САЩ) на 20 септември.

Снимки: WEC

0 от 500
  • #107
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А защо тази на Ауди не е дала на късо...?
  • #106
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Проблемът с водещата до 14-тия час Тойота е бил че една от следящите системи на регулаторите е дала на късо. Тойота са повикали Накажима за да я сменят за 2-3 минути, но по пътя към бокса системата е стопила кабелите и дала накъсо цялата електроника на болида. Това е абсурдно невероятен късмет за Алди, но е абсолютен факт.
  • #105
    3 rate up comment 0 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Състезание което продължава 24 часа не се печели с късмет.Печели се с добри пилоти,отлични екипи и здравина.Да,толерираха се нафта спорт ***,но тази година не ги толерират.И какво стана,като стигнахме до истинското рали с продължителност едно денонощие,пак сажда спорт *** първи,а Трошйота *** на 5 обиколки отзад.15 години,13 победи,бах аз тоз късмет,а.Анонимен си,анонимен си остани и най-добре замълчи,помисли и покажи малко уважение към по-добрите.
  • #104
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Миналата година регулациите толерираха дизелите в огромна степен, тая година не е така. Така че ти по-полека с приказките. Тойота водят, а Алди спечелиха едно състезние благодарение на късмета си, това са фактите.
  • #103
    4 rate up comment 4 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Ууухааа,тръпки ме побиват.С тази огромна разлика от точно ЕДНА точка кого плашиш?Може би екипа на Ауди или на Порше?Ясно ти е,че до края има още 5 състезания,нали?Ауди само от льо Ман взе 86 точки и стопи разликата.Миналата година пак така тръгна,2 състезания зле,а накрая швабите шампиони.Като ти казвам,че сте силни на приказки вие не вярвате.И за 24-те часа беше така,Тойота правеше сметки ама без кръчмаря.Та така,по-полека с приказките,защото виждаш какво става накрая.
  • #102
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Ама то на приказки е едно,а реалността е доста по-различна."Прав си, остава само да осъзнаеш че празните приказки ги пишеш ти, а реалността е класирането във WEC за момента:1st Toyota 115 pts2nd Audi 114 pts3rd Porsche 60 pts
  • #101
    5 rate up comment 4 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Въй,въй,въй,колко са страшни японските фенчета.Ако Тойота бяха само наполовина толкова страшни,колкото ги изкарахте на думи,щяха да са 1-ви,2-ри и 3-ти с две коли.Ама то на приказки е едно,а реалността е доста по-различна.Е затова и Ауди са първи и втори,а не японците.Защото не дрънкат колко страшна сила ще бъдат,а правят всичко,за да страшна сила в момента.Това е основната разлика между Ауди и Тойота,едните са сила,а другите ще са сила.....някога.
  • #100
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Dexter ( преди 11 години )
    Такова надъхва не имаше преди състезанието и от Тойота и от Порше и накрая най-бавният прототип в квалификациите и най-лошо управляемия спечели ейй тия от АУДИ са голяма работа, а за Тойота да не говорим направиха две по еди после и взеха квалификацията и си помислиха, че състезанието е свършило ама тя цялата им състезателна история говори :)
  • #99
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като гледам как се увеличава броя на Алудитата изхвърляни от бившите им собственици няма да е лошо човек да направи няколко магазина за авточасти,голям е шанса да се окаже милионер някой ден.
  • #98
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ох на батьоооо, поредните клиенти с Алуди ;)