IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Болидите на компанията триумфираха за 13-и път в легендарното състезание

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Екипажът на Audi в състав Беноа Трелуйе, Андре Лотерер и Марсел Феслер спечели легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“, което е трети кръг от шампионата на FIA за състезания по издържливост (WEC). Това бе петият пореден успех на тима в надпреварата и общо 13-и от 2000 г. насам.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Втори в най-високата категория – LMP1, остана друг екипаж на германския производител, в който участва 9-кратният шампион на „Льо Ман“ Томас Кристенсен заедно с Лукас ди Граси и Марк Жене. Трети се нареди екипажът на Toyota в състав Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиан Буеми.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Победата на Audi и техните болиди R18 e-tron quattro-Hybrid бе една от най-трудните, а самото състезание премина през редица драми и обрати. Още в началото на надпреварата се изля проливен дъжд, като един от болидите на Toyota (Антъни Дейвидсън/Никола Лапиер/Себастиан Буеми) и един от болидите на Audi (Фелипе Албукерке/Марко Бонаноми/Оливър Джарвис) излетяха от пистата. Пилотите не пострадаха, но двете коли нямаше как да продължат състезанието. Все пак Toyota-та се добра до бокса, където бе ремонтирана и се върна на трасето.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Това бе силен удар върху Toyota Racing, чиито два болида бяха най-бързи в квалификациите. Все пак втората кола TS 040-Hybrid (Александър Вурц/Стефан Саразен/Казуки Накаджима) излезе начело в състезанието. Тя водеше и в ранните часове на неделния ден, когато получи повреда и напусна състезанието. От екипа обявиха, че проблемите са с електрониката на автомобила.

От това се възползваха болидите на Audi и Porsche, като именно вторите бяха най-близко до Toyota по време на състезанието. Болидът Porsche 919 hybrid на Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард дори успя в един момент да излезе начело, но и той получи повреда и се наложи да се върне в бокса. Това позволи на Audi да вземе нещата в свои ръце и в последните 2 часа от състезанието колата на Трелуйе, Фаслер и Лотерер поведе в надпреварата, като не позволи да бъде настигната.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Четвъртото място бе постигнато от представителя на частния тим Rebelion Racing с болид R-One Toyota. Автомобилът бе управляван от Никола Прост, Ник Хайдфелд и Матиас Беше. Що се касае до двете машини на Porsche, те така и не успяха да стигнат до финала на състезанието.

Победител в клас LMP2 стана тимът на Jota с прототипа Zytek-Nissan (Саймън Долаън/ Хари Тинкнъл/Оливър Търви), а в категория GTE P първото място бе за екипажа Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер с Ferrari 458 Italia. Първи в клас GTE A стана Aston Martin, управляван от Кристиан Поулсен, Дейвид Хенмайер и Ники Тим.

Следващото състезание от световните серии за издържливост е 6-часовата надпревара на пистата край Остин в Тексас (САЩ) на 20 септември.

Снимки: WEC

0 от 500
  • #77
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    и не се обиждай като ти викам "кух", това предвид капацитета ти си е жив комплимент!
  • #76
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    и целия шампионат е по издържливост, не само Льо Ман. Така че който спечели шампионата е по-издържливия отбор, а не едно състезание, било то и най-дългото. Знам че тия логически конструкции са трудни за *** кратунки, но вярвай ми, верни са.
  • #75
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Средношколците и бедните чалгаджии напълнили форума със злоба.Овчарчетата от средновековната марка Алуди се движеха като градски автобуси по трасето.Гледах нон стоп състезанието без да си лягам за секунда.На такъв късмет да му кажеш победа си е чиста гавра и простащина.Но един път имаш късмет втори път пак,но на третия ще хапнат такова дърво,че ще им се вие свят.Ще стойм и ще гледаме.Иначе поздрави за случайната победа.Умрях от смях като ги гледам с каква арабска скорост се движеха,късмет.
  • #74
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ама кухи, Тойота 8 беше по-надеждна от Алдитата които гърмяха турбини като пуканки. Забави я катастрофа, не техническа неизправност. Влагай малко мисъл в тъпизмите дето пишеш.
  • #73
    12 rate up comment 9 rate down comment
    германеца ( преди 11 години )
    24 часа на Ман е емблематичното състезание.всеки иска да спечели него.никои не пише нито се интересува от другите.тук започва и свършва всичко.но за спечелването му се нуждаеш от стабилна техника.за жалост японците не разполагат с такава.за разлика от кои???точноооооооооо така бебе-АУДИ.те миличко дете са германци и пердашат ядящите с клечки наред.може би защото в нискотехнологична европа ползват нож,вилица,и лъжица.японците биха се ошашавили и карат с клечки.сещаш ли се.и в 8.00 в леглото.
  • #72
    9 rate up comment 6 rate down comment
    германеца ( преди 11 години )
    да обиждаш използваики изрази като"кух"те определя като...ти ги знаеш по добре тиинеиджърските определения мило дете.по темата:състезанията са за издръжливост ...и престиж.логично е че фирма спечелила наи-тежкото от тях 13 пъти няма да си дава зор толкова колкото неуспешна фирма като тоиота например.и така,24 часовите -за издръжливост-ги печели ауди.тоест работят по-темата.тоиота може да вземе някое късо скоростно състезание поради мощност.но това не било ф-1.там ги видяхме.и после мило дете...
  • #71
    16 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А класирането във WEC след Ле Ман e следното:1st Toyota 115 pts2nd Audi 114 pts3rd Porsche 60 ptsХайде сега *** ВАГончести кратунки как така "по-слабия и лошо конструиран автомобил на японската фирма Тоиота" е преди това на Алди, да не говорим пък за "великите хинбридни експерти" Порше???
  • #70
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до vayk ( преди 11 години )
    Мило момче, окачването за макадан не изчерпва всички аспекти на надеждността.Освен това,ти може и сам да видищ средната скорост на една обиколка от F1 и средната скорост при обиколката на прототипите от Льо Ман.И накрая,когато след състезание във F1,или кръг от WRC,DTM,GT500,Rally Dakar,или което ти посочиш се съберат 100 коментара за 1-вия ден, ще можеш да определищ събитие N1 като "десетостепенно състезание".Vayk,в света има много състезания,но само 2 са с корона -24ч на ЛМ и Нюрбургринг.
  • #69
    9 rate up comment 11 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Малцина,малцина,колко да са малцина?На последното състезание е имало над 260 000 зрители на пистата.А прехвалената Формула 1 на дедо Барни алчния г.з,събира по 100-120 000 на пистата.Явно не е толкова десетостепенно,колкото ти се струва.А относно сравнението между льо Ман,ВРЦ и Ф1,малко несериозно ми се струва.Със същия успех може да се пуснат кола от ВРЦ и Ф1 в 24 часа рали.Мисля,че до 8-10 часа ще са безвъзвратно приключили участието си.Както и кола от ЛМП1 на макадам ще приключи за 10 минути
  • #68
    2 rate up comment 8 rate down comment
    vayk ( преди 11 години )
    Само да добавя, че тука технологията е в пъти по назад от тази в Ф1 !!!