IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Болидите на компанията триумфираха за 13-и път в легендарното състезание

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Екипажът на Audi в състав Беноа Трелуйе, Андре Лотерер и Марсел Феслер спечели легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“, което е трети кръг от шампионата на FIA за състезания по издържливост (WEC). Това бе петият пореден успех на тима в надпреварата и общо 13-и от 2000 г. насам.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Втори в най-високата категория – LMP1, остана друг екипаж на германския производител, в който участва 9-кратният шампион на „Льо Ман“ Томас Кристенсен заедно с Лукас ди Граси и Марк Жене. Трети се нареди екипажът на Toyota в състав Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиан Буеми.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Победата на Audi и техните болиди R18 e-tron quattro-Hybrid бе една от най-трудните, а самото състезание премина през редица драми и обрати. Още в началото на надпреварата се изля проливен дъжд, като един от болидите на Toyota (Антъни Дейвидсън/Никола Лапиер/Себастиан Буеми) и един от болидите на Audi (Фелипе Албукерке/Марко Бонаноми/Оливър Джарвис) излетяха от пистата. Пилотите не пострадаха, но двете коли нямаше как да продължат състезанието. Все пак Toyota-та се добра до бокса, където бе ремонтирана и се върна на трасето.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Това бе силен удар върху Toyota Racing, чиито два болида бяха най-бързи в квалификациите. Все пак втората кола TS 040-Hybrid (Александър Вурц/Стефан Саразен/Казуки Накаджима) излезе начело в състезанието. Тя водеше и в ранните часове на неделния ден, когато получи повреда и напусна състезанието. От екипа обявиха, че проблемите са с електрониката на автомобила.

От това се възползваха болидите на Audi и Porsche, като именно вторите бяха най-близко до Toyota по време на състезанието. Болидът Porsche 919 hybrid на Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард дори успя в един момент да излезе начело, но и той получи повреда и се наложи да се върне в бокса. Това позволи на Audi да вземе нещата в свои ръце и в последните 2 часа от състезанието колата на Трелуйе, Фаслер и Лотерер поведе в надпреварата, като не позволи да бъде настигната.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Четвъртото място бе постигнато от представителя на частния тим Rebelion Racing с болид R-One Toyota. Автомобилът бе управляван от Никола Прост, Ник Хайдфелд и Матиас Беше. Що се касае до двете машини на Porsche, те така и не успяха да стигнат до финала на състезанието.

Победител в клас LMP2 стана тимът на Jota с прототипа Zytek-Nissan (Саймън Долаън/ Хари Тинкнъл/Оливър Търви), а в категория GTE P първото място бе за екипажа Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер с Ferrari 458 Italia. Първи в клас GTE A стана Aston Martin, управляван от Кристиан Поулсен, Дейвид Хенмайер и Ники Тим.

Следващото състезание от световните серии за издържливост е 6-часовата надпревара на пистата край Остин в Тексас (САЩ) на 20 септември.

Снимки: WEC

0 от 500
  • #67
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А когато няма катастрофи заради кофти време и видимост, Тойотите мачкат Алди - примери от Силвърстоун и Спа. Следователно са по-силни и по-добре конструирани от канцерогенните немски пърделници.
  • #66
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "германската машина Ауди се оказа наи-издръжливия и бърз автомобил на ЛьоМан.Тя победи по-слабия и лошо конструиран автомобил на японската фирма Тоиота"В грешка си, Тойота номер 8 катастрофира и това я забави 11 обиколки, след което вървеше безпроблемно го края и финишира 3-та. Следователно е нито по-слаб, нито по-лошо конструиран автомобил, а с по-лош късмет.
  • #65
    2 rate up comment 6 rate down comment
    vayk ( преди 11 години )
    Десетотстепенно състезание от което малцина се интересуват!
  • #64
    1 rate up comment 8 rate down comment
    vayk ( преди 11 години )
    Ми ако мислиш че тия коли ще издържат на макадан във ВРЦ *** да си направиш отбор! За това че са по бързи от Ф1 няма да го коментирам........
  • #63
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Германеца ( преди 11 години )
    Вежливо ви известявам че писането от чуждо име е психическа болест.Също така ако не са разбрали някои тука:германската машина Ауди се оказа наи-издръжливия и бърз автомобил на ЛьоМан.Тя победи по-слабия и лошо конструиран автомобил на японската фирма Тоиота.Това както и болката на японските фенове ми е много приятно.Продължаваите да се нервите,то е приятно следствие от победата на Ауди.
  • #62
    21 rate up comment 3 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    За съжаление виждам,че и тук е като по други форуми.Заслепени фенове на "японската сила" се опитват да омаловажават постигнатото от други марки.За техно съжаления истината е малко по-различна от жълтия цвят на очилата им.Никой не може да отрече категоричната,дълго годишна доминация на Ауди в това състезания.А заканите от сорта "Ще видите вие догодина" доктор Хакенберг ги подминава с лека усмивка,когато се качва на първото място.Няма смисъл повече да споря,всичко стана ясно вчера в 16:00.
  • #61
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Иарослав започна умерено с коментарите, но всеки следващ му е все повече в стила на спийдфарт - прозира вагенската душичка отвътре.А, и да си оправиш граматиката, че русизми като "А Ауди не се счупи,толкова и спечели. Тъй че кой колко издържал се видя на финала." сме ги чували.И пак по твоята логика: "ако не се беше счупило Порше номер 20 японците изобщо нямаше да видят подиум" - ми ако не се беше счупила кола 7, ауди щяха да видят първо място, ама друг път. Станалото - станало, Иарославе.
  • #60
    2 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    При Тойота няма големи приказки. Просто хибридите са им най-добрите и най0здравите на пазара. Признато и от германците.
  • #59
    18 rate up comment 5 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 11 години )
    Видяхме го и Нисан в гараж 56.Точно за 5 обиколки му свърши тока и отпадна.А иначе големи приказки бяха,като Тойота.Технология неземна,издръжливост мега,бързина ултра,ама само за 12 часа.
  • #58
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    До NIPPON, не забравяй че продажбите на Инфинити са толкова малки, че преди няколко години Нисан са смятали да закрият марката Инфинити, но са се вдъхновили от примера на Ауди и така са оцелели.http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/18603-markata-infiniti-bila-pred-zakrivane/