IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Болидите на компанията триумфираха за 13-и път в легендарното състезание

Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“

Екипажът на Audi в състав Беноа Трелуйе, Андре Лотерер и Марсел Феслер спечели легендарното състезание „24 часа на Льо Ман“, което е трети кръг от шампионата на FIA за състезания по издържливост (WEC). Това бе петият пореден успех на тима в надпреварата и общо 13-и от 2000 г. насам.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Втори в най-високата категория – LMP1, остана друг екипаж на германския производител, в който участва 9-кратният шампион на „Льо Ман“ Томас Кристенсен заедно с Лукас ди Граси и Марк Жене. Трети се нареди екипажът на Toyota в състав Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиан Буеми.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Победата на Audi и техните болиди R18 e-tron quattro-Hybrid бе една от най-трудните, а самото състезание премина през редица драми и обрати. Още в началото на надпреварата се изля проливен дъжд, като един от болидите на Toyota (Антъни Дейвидсън/Никола Лапиер/Себастиан Буеми) и един от болидите на Audi (Фелипе Албукерке/Марко Бонаноми/Оливър Джарвис) излетяха от пистата. Пилотите не пострадаха, но двете коли нямаше как да продължат състезанието. Все пак Toyota-та се добра до бокса, където бе ремонтирана и се върна на трасето.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Това бе силен удар върху Toyota Racing, чиито два болида бяха най-бързи в квалификациите. Все пак втората кола TS 040-Hybrid (Александър Вурц/Стефан Саразен/Казуки Накаджима) излезе начело в състезанието. Тя водеше и в ранните часове на неделния ден, когато получи повреда и напусна състезанието. От екипа обявиха, че проблемите са с електрониката на автомобила.

От това се възползваха болидите на Audi и Porsche, като именно вторите бяха най-близко до Toyota по време на състезанието. Болидът Porsche 919 hybrid на Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард дори успя в един момент да излезе начело, но и той получи повреда и се наложи да се върне в бокса. Това позволи на Audi да вземе нещата в свои ръце и в последните 2 часа от състезанието колата на Трелуйе, Фаслер и Лотерер поведе в надпреварата, като не позволи да бъде настигната.
Audi с нова победа в „24 часа на Льо Ман“
Четвъртото място бе постигнато от представителя на частния тим Rebelion Racing с болид R-One Toyota. Автомобилът бе управляван от Никола Прост, Ник Хайдфелд и Матиас Беше. Що се касае до двете машини на Porsche, те така и не успяха да стигнат до финала на състезанието.

Победител в клас LMP2 стана тимът на Jota с прототипа Zytek-Nissan (Саймън Долаън/ Хари Тинкнъл/Оливър Търви), а в категория GTE P първото място бе за екипажа Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер с Ferrari 458 Italia. Първи в клас GTE A стана Aston Martin, управляван от Кристиан Поулсен, Дейвид Хенмайер и Ники Тим.

Следващото състезание от световните серии за издържливост е 6-часовата надпревара на пистата край Остин в Тексас (САЩ) на 20 септември.

Снимки: WEC

0 от 500
  • #27
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тойота бяха с двойно по-мощна хибридна система от АУДИ и в началото даваха по-добри времена на правите, но после класиката АУДИ си каза думата и въпреки по-слабата им сумарна мощност с около 200 коня, АУДИ правеха по-бързи обиколки от Тойота и благодарение на кутсуза на Уебър, Порше отпадна и Тойота успяха с голяма доза късмет да се доберат до 3-то място! Но следващата година дали ще стигнат и до 5-то място!
  • #26
    13 rate up comment 10 rate down comment
    германеца ( преди 11 години )
    "Просто тойота нямаха късмет. Както едно време пежо 20 часа водят и то със солидна преднина и изведнъж почват проблемите."-ммммммммммммммм почвате да се усещате.надеждноста е в немските коли.те изваждат всичко възможно за ПРОДЪЛЖИТЕЛНА употреба.тоест познават техниката толкова добре че са на ръба на ефективното,без да преминават тая граница.и както се видя сервизът е чисто немски-бърз , коректен,и ефективен.тоес системата като цяло е безгрешна пардон немска.и всяка година все едно и също-победа.
  • #25
    17 rate up comment 6 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Тойота действително поведоха след първите 5-6 часа и водиха горе долу толкова. Темпото им не беше недостижимо защото gap-а на втория беше по-малко от обиколка и следващите бяха в рамките на 2-3 обиколки.В последната четвърт ауди дадоха газ и Тойота нямаха никакъв шанс - бяха 8 обиколко назад много дълго време-няколко часа. 2 обиколки компенсираха при супер дългия престой на #2 в бокса.Последната обиколка я компенскраха по време на парадната обиколка на Ауди и затова се водя с gap 5 обиколки.
  • #24
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Тя водеше и в ранните часове на неделния ден, когато получи повреда и напусна състезанието" ne sa stanali dostatuchno burzi sus serviznite akcii :D :D :D Audi pak sa im razbili zubite
  • #23
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Състеззанието не е 15 часа на Льо Ман нито 20. Състезанието е 24 часа и всички отбори имат някакви проблеми в определени моменти. Льо Ман не се печели от най бързите, а от най добре подготвените.
  • #22
    27 rate up comment 8 rate down comment
    моторни спортове ( преди 11 години )
    1.WEC - AUDI2.WRC - VW3.WTCC- Citroen4.DTM - Mecedes/BMW/Audi5.Rally Dakar - VM/BMW6.F1 -Mercedes AMGКакто се вижда,там където е важна техниката,технологията,издържливостта и надеждността - няма японци и корейци.Но пък са безапелационни шампиони по сервизни акции и милиони изтеглени автомобили. За една година над 9 000 000бр.
  • #21
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Просто тойота нямаха късмет. Както едно време пежо 20 часа водят и то със солидна преднина и изведнъж почват проблемите. Прототипът на тойота беше по добър като цяло скорост в завойте беше много бърза. Ауди и те имаха проблеми с турбото но ги отстраниха супер бързо. Просто знаят как да печелят!
  • #20
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Миналата година Toyota не завършиха, тази година едната кола водеше през цялото време преди повредата с темпо, недостижимо за останалите, а другата кола въпреки проблемите завърши трета. Догодина - очаквам 1-во и 2-ро място на финала. 3-ти и 4-ти най-вероятно порше. 5-ти и 6-ти - Ребелиън, 7-ми и 8-ми Нисан (които ще се пускат за сефте), 9-ти, 10-ти и 11-ти - ауди, освен ако няма и други участници. :)))
  • #19
    20 rate up comment 4 rate down comment
    dr.Ulrich ( преди 11 години )
    Само за сведение -да,това е 13-та победа за AUDI,но всъщност е 14-тата за този екип,ттй като през 2003-та год. те спечелиха 24-часа на Льо Ман с Bentley.Така,че от 2000 год. до сега AUDI/Bentley имат 14 победи срещу една на Peugeot през 2009 год. И за сведение на Дошо,самата кола и целия екип на Peugeot от тази шампионска година са в основата на прототипа на Toyota. Без тях едва ли щяха да бъдат дори забелязани сред LMP1.
  • #18
    4 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Честито на Ауди за поредната победа и стабилната доминация в това състезание за издръжливост. Жалко, че нито грам от тази издръжливост не присъства в масово произведените от тях автомобили :)