IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #77
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Колега Приус, каквото и да напишем ние с теб, още дълго време ще се носят митовете за това колко лоши са хибридите и колко отровни са им батериите. Това е естествена реакция на страх от неизвестното/промяната/новите технологии. Докато има ниско образовани хора с достъп до компютър, ще бъде така.
  • #76
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    всъщност на приус мотора е по скоро по цикъл на Милър. джапанките не си признават защото това е измислено от американец. :-) е може би защото оригинално милър го е описал с принудително пълнене. за хибридите е по важно че на градско могат да направят разход на половина от това ако не бяха хибриди. на извънградско няай много да спестят 10-20%. но пак казвам близкото бъдеще е хибриди с кондензатори. стига с тея *** батерии.
  • #75
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    "За джипчето рх пише, че на дълъг път бензиновия дв. ефективен в диапазона от 50км/ч до 80км/ч. При висока скорост освен при рязко натискане на газта ел.мотора не играе роля. "Джипчето RX е с 245 коня ДВГ и трябва да е бая голяма тая скорост че да го изкараш от ефективен режим. Той затова е и ограничен на 200 км/ч де.
  • #74
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Приус ( преди 13 години )
    Има таксита с над 500 000 мили в САЩ и Канада при които батериите още си служат така, както са служили при 1 миля. От цитата по-долу се вижда, че дори и да се наложи смяна на батерия тя не е толкова скъпа $ 2200-2600Жизнения цикъл набатериятаТъй като на Prius стигна до десет години да бъде на разположение на пазара в САЩ, през февруари 2011г. ConsumerReports реши да погледнете на живота на батерията Prius и разходите, който да го замести.Списанието тествахме 2002 Toyota Prius с над 200.000 мили от него, и сравняват резултатите почти идентични 2001 Prius с 2000 мили, тествани от Consumer Reports 10 години преди.Сравнението показа малка разлика в производителността, когато се изпитват за икономия на гориво и ускорение.Цената за подмяна на батерията варира междуСАЩ $ 2.200иСАЩ $ 2.600от милиард дилър на Toyota, но ниско-употреба единици от спасяване ярда за околоСАЩ $ 500.[82]Една част от изследванията показва, че тя може да бъде полезно за възстановяване на батерии, които използват добри остриета отдефектни батерии.[83].
  • #73
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    В известен смисъл е така - работния диапазон е 1500-4000 оборота, но при нужда от повече мощност стига до 5500 за сметка на малко по-ниска ефективност, която обаче не е по-ниска от такава на обикновен ДВГ с цикъл на Ото. Няма обаче по-голям ход на буталата. Елмоторите работят и при ниски и при високи обороти, защото не са вързани директно към ДВГ. Цената на батерията няма особено значение, защото почти няма вероятност да ти се наложи да я сменяш.
  • #72
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Приус ( преди 13 години )
    Виждам, че се е разгорещил спор и някой хора, които само са чели за Приус говорят кога и как бил най-ефективен. Приказват за дизели и други, които изобщо не могат да се мерят с този хибрид на Тойота. Писал съм много пъти и съм ги обяснявал нещата, но явно някой не искат и не искат да разберат истината и продължават да си четат кой какво е писал, а не вярват на човек, който е има тази кола. В интернет има достатъчно видео, където се вижда как се карат хибридите и как се постига разход под 3/100 и то забележете не на градско. На градско този разход е трудно постижим. Аз лично на градско съм стигал до 3,3/100 с внимателно каране. Както и да е, копирал съм ви малко за цикъла на Аткинсън, за да се запознаете с някой неща. Освен това двигателя на Приус не е 100% цикъл на Аткинсън, а използва само някой положителни неща от него, но от Тойота с рекламна цел казват, че е. Всеки запознат с ДВГ може сам да се убеди в това. Ето го и цитата:Цикълът на Аткинсън, от името на английския инженер James E. Atkinson, е цикъл с вътрешно горене, при който степента на разширение е по-голяма от тази на сгъстяване. Това позволява работната смес (горящите газове) теоретично да се разшири напълно до атмосферно налягане, преди да се изхвърли от двигателя, което му дава по-голямата термична ефективност.ДВГ по цикъл на Аткинсън e значително по-ефективен от конвенционалните четиритактови двигатели по цикъл на Ото. Увеличената ефективност е следствие на намалените хидравлични загуби и оптимизираната степен на разширение.Цикълът на Аткинсън, наричан още "петтактов цикъл", работи така: всмукване, частично изпускане за елиминиране хидравличните загуби, компресия, запалване и разширение, и изхвърляне на изгорелите газове. При този цикъл обемът на горивната камера е приспособен да поддържа постоянна степен на компресия при всякакво натоварване, докато променливата степен на разширение оптимизира коефициента на полезно действие. Ниските загуби на въртящ момент, които характеризират двигателите с този цикъл, лесно се преодоляват с използването на електромотор, което прави ДВГ по цикъл на Аткинсън идеален за хибридизация."
  • #71
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    За джипчето рх пише, че на дълъг път бензиновия дв. ефективен в диапазона от 50км/ч до 80км/ч. При висока скорост освен при рязко натискане на газта ел.мотора не играе роля. Хибридите са добри в града, където често спираш и потегляш е добър, но на дълъг път изпушват. Не е толкова изгоден хибрида главно заради цената на батерията. При тесла батериите имат гаранция от над 100 000 км, но после трябва да се закупят нови на цена над 40 000 евро. Субаруфена не сменя толкова често колсумативи,
  • #70
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    " Благодарение на по-големия ход на буталата всмукателните клапани остават по-дълговреме отворени, а изпускателните, обратно,остават по-дълго затворени по време на работния тракт." При подържане на средни оборотни диапазони има много по-добро газоразпределение и се изгаря по-малко гориво, но при високи обороти и при движение с висока скорост се изгаря процетно повече защото Аткинсовия цикъл няма добро газоразпределение при високи обороти. Пише и при ниски обороти, но там наистина има ел. двигат
  • #69
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    А не се използва за обикновени автомобили, защото има слаб въртящ момент при ниски и високи обороти. Това се неутрализира лесно с хибридната трансмисия, защото там електромоторите контролират предавателното число и лесно го държат на необходимите обороти на каквато и да е скорост.
  • #68
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Анонимен, прав си, ДВГ на Приус не е Аткинсонов сам по себе си, а е модифициран ДВГ на Ото, така че да работи в цикъл на Аткинсън. Тойота така го наричат - ДВГ с цикъл на Аткинсон. Но това не е заради удължен ход на буталото, както си написал ти по-долу, а заради по-късното затваряне на всмукателните клапани. Практически геометричната компресия е 13:1, но клапаните се затварят почти на половината ход след долна мъртва точка, така че ефективната компресия е 8:1.