IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #87
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Кондензаторите доставят големи мощности за малки периоди, така че по-смисленото им приложение е в състезания - ще ги гледаме на ЛеМан тая година. Разлика между condenser и capacitor практически няма - две думи за едно и също нещо. Nanocapacitors обаче са бая съвременни технологии, в повечето случаи още на лабораторно ниво.
  • #86
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Има подводници работещи под вода с кондензатори вместо с батерии. Кондензаторите има99% ефективност но за сметка на това не могат да я съхрнят в големи количества.
  • #85
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    То изооообщо тая работа не е далеко от от лигоката на ЕЛЕМЕНТАРНИЯ човек!!! КАПАЦИТЕТА (capacity) е основния ПАРАМЕТЪР на кондензатора... После има и други, като например изолационно съпротивление, работно напрежение, допустима температура.... Горе-долу усещаш ли с каква професия си изкарвам парите, за да ми са ясни подобни работи???
  • #84
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Значи има 2 варианта. Или превода не е точен, или германеца се е НАТРЯСКАЛ с Чешка бира! Обаче, тая работа НИКОООООООГА не може да стане! Никой не може да хване науката ФИЗИКА и ЕЛЕКТРОТЕХНОКА и да ги *** едновременно в ГЪЗЪ!!! Помисли. Батерия- химически източник на електрическа енергия!!! Кондензатор- електрически елемент. Как си ги представяш нещата???
  • #83
    5 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    а и пропуснах да ти кажа - ако ти самия знаеше поне нещо за кондензатори щеше да си пуснеш сърча в гоогъл с думичката CAPACITOR вместо condenser. като се образоваш пак пиши. дотогава само чети.
  • #82
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    Славо, един от шефовете на VW бе казал че вижда бъдеще за хибриди с кондензатори. има два варианта аз и той сме *** ИЛИ ти си ***.
  • #81
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Ти не си добре! Нанокондензатори има отпреди ние да сме се РОДИЛИ и се използват за производство на МИКРОФОНИ!!! Ако напишеш в Google "nano condenser microphone" ще ти стане ясно, че пишеш СУПЕР тъпотии!!! Боже!!!! Кондензатор и батерия са РАЗЛИЧНИ НЕЩАААААААААА!!!!! Отвори учебника по Физика за 7-ми клас!!!! Да не говорим какво става, ако отвориш учебник по ЕЛЕКТРОТЕХНИКА. Разликата между едното и другото е КАТАСТРОФАЛНО голяма!!!. НИКОГА не не може да замести БАТЕРИАТА с кондензатор... НИКОГА!
  • #80
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Доше, приус, мамул, гледам че си вярвате освен специализирана помощ друго не знам какво да те посъветвам да търсииш.Черно на бяло ти показах какво казва гугал, но ти разбираш повече. Живееш в собствен свят и фактите в истинския не те вълнува. Жив и здрав да си да видиш кой ще бъде производител номер 1 кой 4-ти и т.н. Както преди Май си бил ти, спореше, че малките двигатели с турбо няма да се наложат пред хибридите, защото били стара техника. Вероятно още мислиш така:))))
  • #79
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    може би си прав ама аз искам кондензатори :-). да не говорим ако развият нанокондензатори в промишлени мащаби. теста от caranddriver много ми хареса. но не забравяйте че Голфа има по голямо аеродинамично съпротивление от колкото S класа, докато приуса е доста аеродинамичен.
  • #78
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Баварец, мен ако питаш най-добре и батерии и кондензатори. Едните са добри за дългосрочно съхранение на енергията и ниски пикови мощности на заряд/разряд, другите - при краткосрочно и и големи мощности. Супер-кондензаторите обаче са далеч от серийно производство заради цената си.