IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #117
    0 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 9 години )
    "Двете фирми развиват заедно четири-цили..."Аз не мога да разбера какво има да му се развива повече на един конвенционален бензинов или дизелов двигател. Той е изчерпан като технология отдавна.
  • #116
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Тея неща са на СВЕТЛИННИ години далече от автомобилите! Консумацията на енергия в колата е МИЛИАРДИ ПЪТИ по-висока, отколкото какъвто и да е кондензатор на планетата ЗЕМЯ. Ако ще да е електролитен, керамичен, стирофлексен,полярен, неполярен и така нататък(според класификациите)... Батерията не може да бъде заменена с кондензатор! Всеки електротехник го знае-знам го и аз- спорете си колкото искате- не ми пречите!
  • #115
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Даже и да си най-големия *** на света е достатъчно да напишеш до дядо Гугъл "PIC16C711-04" Още първия резултат е пълен и ясен DATASHEET wyw PDF фаил за тоя PIC microcontroler И дори да си най-големоя питомец на света можеш да си сметнеш консумацията на тая верига дето е означена като "BACKUP MEMORY" Ама тея всичките работи, дето излишно ги пиша тука,
  • #114
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Ето как лесно и бързо ТИ САМ- САМИЧЪК се провали.. Само с един единствен коментар! Не е нужно нещо да се мисли- то просто се вижда с обикновенно око! Няма значение, че тея кондензатори по форма и размер са различни- то всеки си има глава на раменете, за да ги прецени тея работи! За елементната база... Този чип дето си го дал във втория линк... PIC16C711-04 ами той е производство на MICROCHIP от 2002г. Още тогава се комплектова с тоя кондензатор- това е преди 10 ГОДИНИ, бе момче... 10 години...
  • #113
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Ако ти си "навътре" в нещата НИКОГА няма да се УСЕРЕШ и да пуснеш клип във форум с електронен елемент БЕЗ означени параметри на него- който на всичкото отгоре не е SMD корпус! Най-прякото доказателство, че никога не си си КУПУВАЛ дори 1 брой кондензатор! Тея от линковете дето си го дал- те са ясни-параметрите са написани там- НА ФОЛИОТО! Ами този кондензатор от клипчето- дето е БЕЗ фолио??? Ти ще го купиш ли? ЩЕ го платиш ли? А тоя дето ти го продава- ТОЙ пък откъде ще е сигурен каво ти продава?
  • #112
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Сега, без да се правиш на ЛУД- как така си дал долу 2 линка към интернет търговия с елементи и точно на тея снимки на които се продават кондензаторите, ТЕ НЕ СА С ПРЕМАХНАТО ФОЛИО и параметрите са ясно ВИДИМИ? Значи Ти си мислиш, че хората са *** и каквото им "пуснеш" като коментар- ще го захапят!!! Да бе може и всички да са ***, ама НЕ СА СЛЕПИ! А номер 2 за тази "елементна база от кондензатори" дето я даваш като линкове- мога да напиша само едно- МИНИМУМ 10 ГОДИНИ Е СТАРА. Ама затова после..
  • #111
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Тотален кеф ми правиш! С ПРЯКО ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА НЕОБРАЗОВАНОСТ! Първо, клипчето... И без да го пускаш- само гледаш първия кадър! ОЧИТЕ ще ти извадят 2 неща. 1 кондензатора е със свалено фолио. именно на това фолио са написани параметрите- КАПАЦИТЕТ, РАБОТНО НАПРЕЖЕНИЕ, РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА И Е ОЗНАЧЕН ПОЛЯРИТЕТА (тоест къде е + и къде - ) Та като го няма това фолио- Откъде на нас ни е ясно, че кондензатора е със стойност на капацитета 1 фарад???? Откъде??? После без да се правиш на ЛУД има и още!
  • #110
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    а колкото за турбо колите на тойота - казах че може и да видим малки двутактови турбомотори. мисля че точно тойота са правили такъв и се е получило - мотора е имал много голям въртящ момент. май с нормите за изгорели газове хич не са се справили и са се отказали. но кой знае.
  • #109
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    66 е коректен и явно се съгласява и с "последните ми постове" да видим умника Славо. а супер кондензаторите е ясно че им трябва време. първо ще ги ползват в комбинация с батерии - това ще стане много скоро - до една година според мен ще има коли на пазара.
  • #108
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Благодаря, вече видях кондензатор 1F. :) На клипа няма надписи и не става ясно колко е кондензатора, но от другите линкове ясно се вижда, даже и характеристики има. Явно напредват кондензаторите, но все още смятам че са далече от използването им в серийни автомобили, а ние много се отклонихме от темата на статията. Да напомня, че става въпрос, че Тойота ще насочи повече усилия в развитието на малки турбо двигатели за сметка на хибридите.