IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #97
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Ty debile! Ти ИЗОБЩО забелязваш ли приликата в мегахерците и гигахерците (на процесорите- тактова честота)и РАЗЛИКАТА на този параметър с ватчасите! НЯМА БАТЕРИЯ или КОНДЕНЗАТОР на тоя *** свят, който да има параметър, чиято величина се измерва във ВАТЧАСОВЕ. ТОВА Е несмисъл... Това е ДЕБИЛИЗЪМ И ПРОСТОТИЯ! И пак, и пак УЧЕБНИКААААА по ФИЗИКААААА за 7-ми клаААААААс. Ти НЯМАШ основно образование бе младеж!!! Ти просто си НЕОБРАЗОВАН! Ей това е истината!
  • #96
    1 rate up comment 2 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Баварец, аз в началото те похвалих, но позволи ми да не се съглася с поседните ти постове. Аз кондензатор 1 Фарад не съм виждал досега. Капацитетът на планетата Земя е няколко Фарада, а ти във фенерче имаш кондензатор 1 Фарад!? То 1 Фарад е огромен капацитет, а ти за хиляди Фаради пишеш! То вярно че за суперкондензатори говорим, ама те много супер тези суперкондензатори! А и да не забравяме че става въпрос за лабораторни експерименти, ако въобще ги има.
  • #95
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Силно се надявам (имам надежда) да сте пияни или дрогирани, когато пишете подобни PICOVINI... Ако си насмукан или нашмъркан след 3-4 дена ще ти мине, ама ако нямаш дори ЕЛЕМЕНТАРНИ познания по Физика и Електротехника... Тогава, братче.. Не става. Не върви. To nejde. Ja na to seru. Кондензатора е върха... Всичко е кондензатор... Утре, утре батерии вече няма да има! Забраняваме ги ,махаме ги... После и резисторите, и транзисторите и бобините! СЪГЛАСЕН СЪМ С ТЕБ НА 100%! Квот кайш. Бъди ЩАСТЛИВ!!!
  • #94
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    за мен е важно параметрите които са постигнали. дори да е лабораторно това 3000ватачаса на килограм е огромно. даже гигантско. и ако сега е скъпо какво ще стане след 10г. а след 20г. преди 20г най добрите РС бяха 286 на 4,7Мхерца а сега телефони има с 1,4Гхерца и струват по малко....
  • #93
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Ха, баварец, за друга дописка по същия доклад съм дал линк и аз. Ама като гледам от 2009-та насам май няма особено разитие по въпроса.
  • #92
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Slavo, това по-скоро е въпрос на дефиниция. Не само Интел разработват нанокондензатори, ей тези университетски лаборатории също, но в случая става въпрос по-скоро за нано-супер-кондензатори. Тях имах предвид по-долу: http://***.greencarcongress.com/2009/03/new-electrostat.htmlДруги пък правят суперкондензатори от carbon nanotubes:http://***.greencarcongress.com/2011/01/swnhnt-20110109.htmlи т.н. Абе работи се по въпроса, не е като да няма хляб в хибридите.
  • #91
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    и никой не ти говори за 1000 микрофарада. аз има електрическа крушка за фенерче , която е светодиод и 1 фарад кондензатор в нея. като я одвиеш от фенерчето и свети още 5мин. и я имам от 3 г. поне. тук говорим за хиляди фаради - не искам да смятам. смятай ти ако можеш и спри да се излагаш като не ти стига образованието.
  • #90
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    Славо *** си ти. прочети тук ако знаеш поне малко английски. http://***.gizmag.com/nanoscale-supercapacitor/11297/3000 wh/kg нано кондензатори. оловните акумулатори са 40 а литиевите батерии 160, а пък бензина е 12000. може ли да направиш една проста сметка за какво ти говоря. всеки знае че едното е химическа а кондензатора е енергия на полето. сега има кондензатори които в 4кг. ще акумулират енергия на 1л гориво. значи с 200кг - 50л гориво. енда ел. кола ще мине 1000км с толкова.
  • #89
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo до Чекора / Ма ( преди 13 години )
    За момента под "нанокондензатори" разбираме, такива кондензатори- НЕПОЛЯРНИ с възможност за вграждане в ИНТЕГРАЛНА МИКРОСХЕМА- ЧИП. Не случайно именно Intel налива пари в тая технология, обаче това няма НИЩО общо с каквито и да е коли, хибриди и.т.н. Има разработки и за използването като заместител на литиева батерия, ама нещо за сега не върви добре...
  • #88
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Вместо да се занимаваш с неща, които не разбираш... *** си купи една батерия от типа UM4 или ААА и после си купи един кондензатор... Примерно (1000mF/16V)- 1000 микрофарада на 16 волта. Дръж си ги в ръцете тея работи и казвай на всички твой познати, колеги и приятели, че едното МОЖЕ и ЩЕ замести другото... След 1 месец напиши пак какви са ти впечатленията...