IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #67
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Виж какво пише за високите обороти и за високи скорости. За по- големи натоварвания Аткинсовият двигател с каква ефективност е:))). Мамуле защо всички коли не са с двигател работещ на този принцип :))))). Доше какво ли ти обяснявам ти не знаеш къде е африка къде е европа за технологии ще ми пишеш.
  • #66
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Сайтовете са взети от форумите на тойота(американци и английски), а не от на някой немски производители (и там има, но нали си мамул ще кажеш, че са манипулирани). И от уикипедия, но ти доше ги разбираш по добре признавам :) всички грешим:)
  • #65
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    http://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle http://***.animatedengines.com/atkinson.html http://***.aqpl43.dsl.pipex.com/MUSEUM/POWER/unusualICeng/atkinson/atkinson.htmhttp://***.hybrid-vehicle.org/hybrid-vehicle-ice.html Чети мамуле/ Дошо не знам на кой му куцат знанията ;)))) виждам че си дървен философ и си роден знаещ, няма как да споря с теб, но виж чичко гугърл какво казва. Виж кога ефективността е най-висока:))). Мамуле, мамулеее марш на училище. дори специално подбрани сайтове
  • #64
    0 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Приус има предимство в разхода и заради по-добрия си коефициент на аеродинамично съпротивление. Не изпускайте това. В същото време автомобилът е по-тежък и са правени компромиси с други неща. Ако има някаква икономия, то тя не е заради факта, че тоя хибрид е по-икономичен, а заради факта, че с умисъл са правени всякакви трикове за икономия. Такива неща може да се направят и с дизелов или бензинов автомобил. Ефектът по икономиите дори ще е по-добър, заради по-ниското тегло. Не забравяйте, че при един модерен автомобил, 100 кг по-голямо тегло води до преразход на гориво от порядъка на 400-500 грама на 100 км. Разбира се, по-магистралата нещата са по-добре, но фактът си е факт.
  • #63
    0 rate up comment 3 rate down comment
    A3 ( преди 13 години )
    Te ot Toyota horata sa si go kazali,4e hibridite na dne6noto polojenie sa nerentabilni i skupi,a tuka profanite si prodaljawat da laqt....
  • #62
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Сори пич, куцат ти знанията.Аткинсоновия двигател е с ниска компресия и висока експанзия - пали се лесно (с по-малко енергия) и има по-добра термодинамична ефективност. Максимална ефективност 37%, измерена. Дизелите стигат до 42%, но рядко работят на нея докато хибридната система на Приус му държи ДВГ почти винаги на около 37%. Да, има ситуации в които дизелите ще са по-ефективни. В реалността обаче това почти никога не се случва. Елмоторите имат ефективност над 90%, дори на високи обороти.
  • #61
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ел. двигателите имат ефективност при по ниски скорости. Е-трон и Е-слс. имат ограничители на скоростта защото след определена скорост ел двигателите израсходват до над 10 пъти повече. При Хибридите, когато шофираш над определена скорост се включва бензиновия двигател, който има 25%(ако са с турбо, а без турбо са и по-ниски) кпд двойно по малко от дизеловите. Хибридите на дълъг път ползват бензинови в повечето случай "аткинсови" двигатели. По магистралата с ел енергия никой хибрид не се движи.
  • #60
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дошо/мамуля ходи на училище, автомобилите и географията не са ти силна страна. Как хибрид ще е по ефективен на магистрала? На дълъг път се ползва само бензинов двигател, при приус е т.р Аткинсън с удължен ход на буталото, (за дошовците обяснявам, че тези двигатели са силни в ниски и средни оборотни режими и не са ефикасни при високи обороти както и при високи скорости). Дошо не се интересувай от техника, но поне чети плюсовете и минусите при хибридите.
  • #59
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Дори и на извънградско хибридите са по-ефективни а на градско направо размазват. Ето, хората са го мерили, няма какво да се пънете да си смучете от пръстите какво и как. Прочетете цялата статия - няма ситуация в която Приус да е по неикономичен от Голф ТДИ. Имайте предвид също че дизела има 15% повече енергия за литър, т.е. за да бъде дизела по-ефективен от хибрида, трябва да даде повече от 15% по-добър разход: http://***.roadandtrack.com/tests/comparison/hybrid-reality
  • #58
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Приусът и въобще хибридите са икономични само на градско шофиране. Това е факт! Дори японците си признават, че магистралите не са им силна страна. Естествено, че тук ще има по знаещи и ще кажат на черното бяло. Хибридите са в полза тогава, когато се налага, често да се спира и потегля, а не когато шофираш с постоянна скорост по магистрала. Както някой каза по-добре е вместо батерия да се ползват кондензатори, защото не вредят толкова много на природата. И за града не ти трябва голям ел. пробег.