IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #47
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз не мога да разбера какво се вживявате. В автомобилостроенето има 4 основни имена: Карл Бенц, Форд, Дженерал Моторс и Тойота. Те, поне за сега, са били водещи. Всички други догонват. Да уточня: най-високи продажби на световно ниво: 7 или 8 години форд, 70 години дженерал моторс, 3 години тойота, 1 година GM. Най-важни открития: Кaрл Бенц - автомобила, Форд - фордизъм или конвейр, всички големи марки го използват и тойота - тойотизъм - или качествен контрол и постоянно подобряване и усъвършенстване на производството, въведено от тойота 60-те, ВСИЧКИ големи марки го използват. Това е, всичко друго е ала-бала.
  • #46
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    На всеки умен човек е ясно колко много технология има в хибридите и колко елементарно е да лепнеш една турбина към един обикновен двигател. Това и Лада го прави. Но хибриди само Тойота може да прави. Иначе тия малки турбо-мотори Тойота ги въвежда за евро-пазара,където са търсени. Тойота демонстрира достатъчно нови хибриди и се вижда,че ще върви към хибриди и ел.коли,което е бъдещето. Турбинираните мотори са нещо елементарно и правено от 50 години насам.
  • #45
    10 rate up comment 3 rate down comment
    до: d22 ( преди 13 години )
    Ти вярно ли си мислиш, че под всеки анонимен стои точно Дошо?!Параноята не е хубаво нещо да знаеш.Последните няколко анонимни поста са мои, а не на твоя приятел. Кой ден, кога и как сте обсъждали нещо не ме вълнува и не искам и да знам. Не всеки ден следя статиите, а още по-малко коментарите под тях. Сега си позволих да коментирам, по простата причина, че статията е много невярна и съчинена. Исках да се изкажа, за да не си мислят някой хора, че Тойота едва ли не са я закъсали.
  • #44
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Даунсайзнатите турбо мотори се представят добре на тестовете за разход на гориво, но в реалността разлика почти няма. Затова пък са доста по-сложни и съответно по-ненадеждни. Така че икономически смисъл от тях няма. Тая разработка на Тойота е за малък и мощен двигател, просто защото в модели като Ярис няма място за по-големи мотори.
  • #43
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Aisin започва като подразделение на Тойота, но в последствие се отделя за да може да произвежда части за други марки. По-голямата част от разработките им са съвместни с Тойота, включително първия 8-степенен автоматик в Lexus LS460 и хибридната трансмисия на Приус.
  • #42
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Статията е непълен превод от The Detroit Bureau. Доста е повърхностна по принцип, но в оригинала имаше мнения на хора от Тойота които казваха че скоро ще имат хибридни варианти за всички модели. Останалото са интерпретации по "неназован" източник.
  • #41
    6 rate up comment 8 rate down comment
    d22 ( преди 13 години )
    Когато написах преди 1 ден за тази новина/виж под статията за VW и Porsche/, няколко "специалиста" си упражняваха в реторика за моя сметка,неспестявайки и квалификации.Не мога да не се чувствам добре, след подобен дебат под подобен материал.И най много ме кефи,че онзи невъзможен *** Дошо все по-често пише като анонимен.Сигурен съм,че и на него му вони, като дори сам си напише ник-а.А "немските фенчета" отново му показаха,че знаят много по-вече от него,повече четат и карат по-хубави коли.КЕФ!!
  • #40
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Христо, това са ВАГиналите, които се подвизават тук. Всъщност той е един.Както и да е да го оставим да си стои със злобата и да не му вдигаме самочувствието.Тойота отстъпи първото място, за най-много продадени автомобили и е съвсем логично да направи нещо, за да си го върне. Ето това е нещото, да започне да изкарва повече модели с турбо. Кеф ти с турбо, кеф ти без, кеф ти бензин, дизел или хибрид. За всеки по нещо. Според мен правилна стратегия, която със сигурност ще даде резултат.
  • #39
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Христо ( преди 13 години )
    много специалисти много нещо ..някои от тук вече предрекоха ,че най скъпата автомобилна компания едва ли не ще фалира.:)
  • #38
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бъчвар, хибридите не изискват непременно да се зареждат от електро-преносната мрежа. Така, че това изобщо не е минус на хибридите. Просто хората на земята не са достатъчно узрели явно за подобни автомобили. Това ми е единственото логическо обяснение. Цената им е малко по-висока отколкото на идентичните само с ДВГ. Ако политиците по света наистина милеят за екологията щеше да има много преференции за тези коли. Да обаче те ще харчат малко, а колкото по-малко толкова по-малко пари от данъци.