IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #27
    5 rate up comment 9 rate down comment
    FORD MOTOR SPORT ( преди 13 години )
    tak ot kadeto ford serat si4ki sega te purva po4vat da qdat
  • #26
    7 rate up comment 8 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    БМВ нямат модел с 3 турбота, няма и да имат. не са и спрели да парвят V12 нито те нито МБ - зщото има хора които плащат за кола по 150к евра и искат V12. Аисин е само 30% на тойота. хибридите не са отживели. много скоро ще са масово - проблема е в батериите, които трябва да станат кондензатори само че и кондензатори достатъчно добри няма.
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    За да бъдем точни, точните думички са турбо нагнетател или турбокомпресор, механичен компресор.Аз говорех за други неща - технелогийките в турбо компресора, като например нискоинертен ротор, променлива геометрия, двойно и тройно турбо, разтоварващ клапан с електронно управление и така нататък. Всичко това изисква високи технологии. Например нискоинертният ротор се върти с 200 000 об/мин, а компресорът с променлива геометрия се нагрява прекалено много при бензиновите мотори.
  • #24
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Има разлика между турбо и компресор. БМВ имаха прблеми с високооборотен двигател и се насочиха само към турбото,имат и иновативно сдвоено турбо (TwinTurbo)а имат и модели с 3 (три)!турбота! А Фолксваген на бенз.си двигатели слагат отпред компресор, отзад турбо и така по-бързо излизат от турбодупката,:)
  • #23
    5 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Да де, само дето и турбото трябва да е измислено добре, защото иначе ще заприлича на залепено, както при Опел. Има и доста технологийки при турбокомпресора, които позволиха ребиалитирането му. да не говорим, че само 2-3 автомобилни марки си позволяват турбокомпресори с променлива геометрия при бензиновите си мотори. Доколкото знам, това са единствено Порше и СААБ, които щяха да правят такъв, ама май фалираха.
  • #22
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    За подсещане: атмосферните малкообемни двигатели са върховия белег на двигателостроенето, защото се иска специални материали,подобрено смазване и софтуер. А най-лесното е с турбото-сваля оборотите, вдига въртящия момент и добрите показатели идват от само себе си.А междудругото заглавието на статията е: японците се връщат..... :)
  • #21
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Предполагам, че японските фирми ще почнат да въвеждат турбините заради по-добрите динамически показатели и разход.Надявам се те да продължат и паралелното производство на чисто атмосферни двигатели,при които водачът има усещането, че командва двигателя, а не както с турбото-че управлява него.А и без турбо е по-сигурно.
  • #20
    6 rate up comment 10 rate down comment
    брандо ( преди 13 години )
    Не мога сега да издиря статията но Мерцедес и БМВ преди две години прекратиха серийното производство на V12 двигателите"като част от стратегията към по-компактни двигатели". Явно японците нищо не могат сами и отново копират !!!
  • #19
    5 rate up comment 13 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Нещата си идват на мястото. Аз отдавна твърдя, че Тойота са изостанали доста. Сега самите те го казват. Едни хибриди не могат да направят дадена марка номер едно. След като нямаш печалба, за какъв бизнес говорим изобщо?
  • #18
    12 rate up comment 15 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    Точно защото не се търси умря хибрида, скъп за подръжка , неефективен на дълго разстояние , тотална безмислица никога не ми е вдъхвал доверие..