IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #17
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Хахахах върнаха ги глупаците, които предпочитат първобитните технологии пред новите.Ще правят това, което се търси, не което е по-добро благодарение на зомбираните консуматори без грам акъл.Нещо като тези, които плюят по японските производители.
  • #16
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Айсин е собственост на Тойота (51%).
  • #15
    13 rate up comment 4 rate down comment
    740D ( преди 13 години )
    Ей тва 1.6 D на асконата е страшен двигател. Много върви и пуши...Даже ника мислех да ми бъде такъв, ама после си викам аре да не е.
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Така че един въпрос се разглежда от всички възможни страни.Кой двигател е по-добър?Този,който е по-икономичен с 1 литър или този,който ускорява по-бързо от 60 до 100 на 4та?
  • #13
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Никъде не пише,че се отказват изцяло от хибридите.Ориентацията към турбото е най -вече заради парите и европеиския вкус.Няма спор предполагам,че хибридите са по-технологични.Двулитровия бензин на Хонда е с литър по-икономичен(според Автобилд)от аналогичния на Фауве.Не е толкова еластичен заради турбото на ФВ,но пък сравненията ги правят примерно на 4та или 6та скорост,а философията на Хонда е високооборотни атмосферни двигатели.Който иска по-добро ускорение ще превключи на по-ниска предавка.
  • #12
    9 rate up comment 8 rate down comment
    V12 ( преди 13 години )
    Добре с малките мотори криво ляво ще се справят, ами какво правим при дизелите, при V6 V8 V12
  • #11
    7 rate up comment 10 rate down comment
    ОООО ( преди 13 години )
    Щом кораба майка потъва, мишоците няма да ги назовавам, пък защо не -Дошо, doc, студенокръвния, зум-зум, ценител, мамуля първи ще напуснат борда в панически бяг и ще намерят спасение на кУрейския бряг
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    8 степенния автоматик на лексус не ли от Аисин ? май съм позабравил.
  • #9
    7 rate up comment 13 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    Къде сте бе японски фенове , какво стана с великите приказки , тракащи дизели,хибридна технология на бъдещето, копирате най-мразената от вас марка VW..дойдохте ли на тяхното..ДОБРО УТРО СЛЪНЧИЦА..
  • #8
    7 rate up comment 8 rate down comment
    до Дошо ( преди 13 години )
    Еко-фронта ми звучи като Гей-фронта!