IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota планира да преносичи инвестициите за хибридни технологии към производство на коли с малки по обем турбодвигетели

Японците се връщат към малките турбодвигатели

Toyota прави усилия да спечели ожесточената битка за титлата автопроизводител номер 1 в света. До момента компанията играеше водеща роля на еко- фронта, залагайки агресивно на хибридните технологии. Въпреки, че фирмата създаде респектираща репутация със своите хибриди, налице са предпоставки нещата да се променят. Очевидно е, че през следващите няколко години японците са решили да заложат на малките по обем турбо двигатели. Повод за тази констатация дават няколко фактора, основният от които е, че Toyota работи съвместно със специалистите в областа на моторните спортове - Gazoo Racing. Двете фирми развиват заедно четири-цилиндров агрегат, който използва турбокомпресор и е с директно впръскване. 



Показаният на автомобилния салон в Токио Yaris Turbo GRMN с двигател, чиято мощност е 178 к.с. бе нещо повече от концептуален модел. Според източници близки до компанията първите DI турбо двигатели ще се появят до една година на местния пазар, а скоро след това в световен мащаб. На практика по-голяма част от конкурентите на Toyota бълват автомобили с по-евтините турбо мотори, докато японската марка инвестира огромни суми за хибридите, които трудно възвръща.
С турбото не може да се реализира голяма икономия в градски цикъл. За сметка на това  потребителите изпитват по-голямо удовлетворение от шофирането, особено извън града, където хибридът е доста тромав. Освен това поддръжката на конвенционелния турбо мотор е доста по-евтина в сравнение с хибридната система, съставена от много компоненти и скъпи батерии.
Един турбомотор лесно може да намери приложение в голяма гама от модели, което би оказало положително влияние на разнообразието и би снижило производствените разходи. Част от предизвикателството за Toyota е, че по този начин компанията ще си позволи да отдели  част от инженерните ресурси за разрешаване на въпроси, свързани с качеството и безопасността. Пропуските, които бяха направени в тази област принудиха производителя да привика за сервизиране над 17 милиона автомобила през последните години.
Факт е,че заради големите инвестиции Toyota изостана в развитието на ключови за марката направления, като турбомоторите и трансмисиите от следващо поколение. Да, флагманът Lexus LS е с ултрасъвременна  8-степенна автоматична кутия, но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости.
Toyota не е единственият японски производител, предприел връщане към турбодвигателите с директно впръскване. Ръководството на Honda също прави подобни опити. Honda също представи нова гама от DI турбо двигатели на последното автоизложение в  Токио.

 

0 от 500
  • #7
    10 rate up comment 9 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Ха сега да чуем всички превъзнасящи хибридите, изтъквайки ги като огромно предимство пред немските "тракащи дизели". Хайде сага да ни обяснят какво става! След като кораба-майка се отказва от тази технологична чудесия, която уж и даваше предимство пред другите. Излиза че сами се отказват от предимството си. Японците не ми се струват толкова глупави. Явно глупав е този който тръбеше тук наляво и надясно че това било нещо хептен най-по, което никой друг не може да го прави.
  • #6
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до Дошо ( преди 13 години )
    Къде е технологичния хегемон? Къде са тойотите? Върнаха ги в началото на 20 век!
  • #5
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Иновацията ( преди 13 години )
    ..но компактния кросоувър RAV-4 все още разчита на четири скорости. Като дъртия москвич, само че москвичите още вървят!
  • #4
    6 rate up comment 11 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    17 милиона автомобила привикани за проблеми с безопасността, тея правят ли въобще коли...хонда също отива при турбо моторите ..незнам пичове ама VW направо ви разби чуствата..Дошо трябва да даде обет за мълчание в някой манастир..
  • #3
    10 rate up comment 7 rate down comment
    ОООО ( преди 13 години )
    Те още се чудят накъде! А докато се чудят, корейците им разказаха играта, взеха им пазара! И ква стана тя! Тойота от 1-ви - 4-ти!
  • #2
    9 rate up comment 15 rate down comment
    speedart ( преди 13 години )
    Някой копира от VW-GROUP.. какво стана с технологията на бъдещето..най-накрая разбрахме че на където сте тръгнали ния от там се връщаме...VW-RULES..
  • #1
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Баси тойотата ( преди 13 години )
    Добър ден Дошо!